BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Pagina de start a forumului Angelteam
Angelteam
Putem sluji fãrã iubire, dar nu putem iubi fãrã slujire
Raspunde la subiect
Onorând Creatia lui Dumnezeu
nigno
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 16/Aug/2005
Mesaje: 78
Raspunde cu citat (quote)
Credem ca Duhul Sfant ne inspira sa traim în conformitate cu cele mai adanci valori bazate pe credinta - "chemarea" noastra. Credem ca tuturor crestinilor le pasa, uneori profund, de foametea mondiala, binele celorlalti, mediul înconjurator si animale. Deoarece o dieta bazata pe plante ne ajuta sa ne adresam acestor probleme, o vedem ca pe o oportunitate de a-L onora pe Dumnezeu.



De ce vegetarianismul înseamna buna administrare?
Foametea mondiala Isus a predicat: "Caci am fost flamand, si Mi-ati dat de mancat...ori de cate ori ati facut aceste lucruri unuia din acesti foarte neînsemnati frati ai Mei, Mie mi le-ati facut" (Matei 25:35,40). În timp ce zeci de milioane de oameni mor anual din cauza înfometarii sau bolilor cauzate de aceasta si aproape un miliard sufera de malnutritie, 37% din granele recoltate la nivel mondial sunt date ca hrana animalelor crescute pentru carne, iar în SUA cifra se ridica la 66%.

Conversia granelor în carne iroseste 90% din proteinele lor, 96% din calorii si toate fibrele. Deoarece în general sunt consumate mult mai multe grane pentru a hrani pe cineva cu carne, la nivel mondial consumul de carne mareste cererea pentru grane. Cand cererea creste, costurile cresc, iar pentru cei saraci devine din ce în ce mai greu sa-si permita mancare de orice fel.



Sanatatea ta

Apostolul Pavel a scris ca trupurile noastre sunt templul Duhului Sfant (1Cor 6:19), însemnand ca ar trebui sa avem grija de trupurile noastre ca daruri de la Dumnezeu. Conform unei analize cuprinzatoare a Asociatiei Americane pentru Dieta (American Dietetic Association) a literaturii de specialitate, vegetarianismul e asociat cu un risc scazut pentru obezitate, boli cardio-vasculare, presiune ridicata a sangelui, diabet, cancer de colon, plamani si boli de rinichi. În contrast cu dieta Mediteraneana predominanta în plante, pe care Isus o avea, dietele Occidentale moderne (încarcate cu produse animale) pun viata oamenilor în risc.

Spre exemplu, pesticidele si dioxinele, concentrate în grasimea animala, sunt consumate de cei care mananca carne si maresc riscul de cancer. Oamenii care mananca mult peste au deseori un nivel crescut de mercur în sange. Deoarece animalele de la ferme sunt hranite cu scopul de a creste repede, fara a li se oferi sansa de a face miscare, carnea lor este în general plina de grasimi saturate, care ridica nivelul colesterolului consumatorilor si implicit riscul de boli de inima.

În multe tari, animalelor de la ferme le sunt deseori administrati hormoni pentru a stimula dezvoltarea excesiva a muschilor - procedura ce dauneaza sanatatii umane si provoaca infirmitati dureroase animalelor. Folosirea antibioticelor pentru prevenirea infectiilor printre animalele înghesuite si stresate favorizeaza rezistenta la bacterii. Mai mult, operatiunile rapide din macelarii expun carnea la contaminarea cu bacterii.

În 1999, Centrul de Controlare si Prevenire a Bolilor din SUA a estimat ca mancarea infestata îmbolnaveste circa 76 de milioane de americani anual si omoara cam 5000. Un an mai tarziu, a descoperit ca 86% din mancarea infestata consumata e de origine animala. Carnea gatita poate ucide bacteriile, dar genereaza amine heterociclice, cauzatoare de cancer.



Pamantul

În Geneza 2:15, Dumnezeu l-a instruit pe Adam sa lucreze si sa pazeasca Gradina Edenului, iar prin analogie putem considera grija pentru Creatia Domnului ca sarcina noastra sacra. Un consumator obisnuit de carne foloseste pana de 14 ori mai multa apa si de 20 de ori mai multa energie decat un vegetarian. Într-adevar, folosirea curenta de pamant, apa si energie nu este sustenibila, epuizarea resurselor ameninta sa provoace mari lipsuri omenirii în acest secol. Deja, la nivel mondial, 40% din terenurile folosite în agricultura sunt serios degradate.



Protectia animalelor

Isus a spus ca Dumnezeu hraneste pasarile cerului (Matei 6:26) si nu uita de vrabii (Luca 12:6). Scrierile evreiesti interzic omorarea inumana sau cruzimea asupra animalelor de povara (Exod. 23:5; Deut 22:6-7, 25:4). Totusi, în Statele Unite, realmente toata mancarea de provenienta animala este obtinuta în ferme zootehnice intensive. Aproape zece miliarde de animale care traiesc pe uscat sunt ucise în fiecare an, peste un milion la fiecare ora, iar numarul animalelor acvatice omorate pentru hrana este mult mai mare. Aceste animale sufera din cauza înghesuielii stresante, a mediului steril ce le împiedica pornirile instinctuale, amputarilor fara anestezie (taierea ciocului, a coarnelor, a cozii, castrare) si a altor proceduri dureroase (Dr. Bernard Rollin, Farm Animal Welfare).

ÃŽn mod obisnuit, taierea implica teroare si de multe ori durere sfasietoare (Gail Eisnitz, Slaughterhouse). Ilustrand cruzimea din industrie, animalele prea bolnave pentru a merge sunt mai degraba tarate intr-un mod foarte dureros spre a fi taiate decat sa fie eutanasiate. Tipic pentru atitudinea din aceasta industrie, John Byrnes a scris: "Uita ca porcul e un animal. Trateaza-l ca pe o masina din fabrica" (Hog Farm Management).

De asemenea, vanatul si pescuitul implica cruzime. Pestele sufera cand este prins cu carligul unditei sau cand moare prins în plasa, iar animalele vanate mor deseori încet din cauza infirmitatii provocate de rani.



Sustine Biblia vegetarianismul?

Biblia zugraveste vegetarianismul drept idealul lui Dumnezeu, iar dieta se conformeaza principiului central al Bibliei de bun administrator sau pastor. În Eden, Dumnezeu a considerat totul "foarte bun" imediat dupa ce a dat oamenilor si animalelor o dieta vegetariana (Gen 1:29-31). Mai multe profetii, cum ar fi Isaia 11:6-9 prevad o întoarcere la aceasta lume vegetariana, în care lupul, mielul, leul, vaca, ursul, sarpele si copiii traiesc în pace. Crestinii vegetarieni considera ca ar trebui sa nazuim catre lumea armonioasa din viziunea lui Isaia - sa încercam sa traim în concordanta cu rugaciunea pe care Isus ne-a învatat-o: "precum în cer asa si pe pamant" (Mat 6:10)



Nu a pus Dumnezeu animalele pe pamant spre folosul nostru?
"Stapanirea" lui Adam asupra animalelor (Gen 1:26,28) credem ca exprima o administrare sacra deoarece Dumnezeu a dat imediat dupa aceea omului o dieta vegetariana (Gen 1:29-30) într-o lume pe care a considerat-o "foarte buna" (1:31). Creati în imaginea dragostei lui Dumnezeu (1 Ioan 4:4), sunt chemati a fi îngrijitori ai creatiei Domnului, nu tirani peste creatia Sa. Geneza 2:18-19 indica ca Dumnezeu a facut animalele ca ajutoare si companie pentru Adam: "Domnul Dumnezeu a zis: "Nu este bine ca omul sa fie singur; am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el." Domnul Dumnezeu a facut din pamant toate fiarele campului si toate pasarile cerului; si le-a adus la om, ca sa vada cum are sa le numeasca..." Adam a pus nume animalelor, ceea ce credem ca arata preocupare si prietenie. Nu punem nume animalelor pe care le mancam.

Dumnezeu a înzestrat porcii, vitele, oile si toate animalele cu dorinte si nevoi proprii, ce pot fi observate atunci cand li se da libertatea de a se bucura de viata. Spre exemplu, porcii sunt curiosi, sociabili si mai inteligenti decat pisicile si cainii. Porcii pot chiar sa joace unele jocuri video mai bine decat maimutele. La fel, gainile se bucura de compania unei alteia si le place sa se joace, sa faca baie în praf si sa caute mancare. Isus si-a comparat iubirea pentru noi cu dragostea unei gaini pentru puii ei (Luca 13:34).



De ce i-a permis Dumnezeu lui Noe sa manance carne? (Gen 9:2-4)
Toate plantele au fost distruse de Potop, lasandu-i lui Noe putine optiuni. Important, acest pasaj nu ne porunceste sa mancam carne si nici nu spune ca idealul lui Dumnezeu este sa consumam carne. Probabil, hranitul cu carne a fost o concesie. Într-adevar, violenta si degradarea omenirii au adus Potopul (Gen 6:5,13). În vremurile biblice ca si acum, oamenii sunt încurajati sa traiasca conform idealului lui Dumnezeu. Isus a spus: "Voi fiti, deci, desavarsiti, dupa cum si Tatal vostru cel ceresc este desavarsit!" (Matei 5:48; cf. Ioan 14:12).



ÃŽi pasa lui Dumnezeu de animale?
În Proverbe 12:10 ni se spune: "Cel neprihanit se îndura de vite, dar inima celui rau este fara mila", iar Psalmi 145:9 ne aminteste ca "Domnul este bun fata de toti, si îndurarile Lui se întind peste toate lucrarile Lui."

Biblia ne relateaza în repetate randuri grija Domnului pentru animale (Mat. 10:29, 12:11-12, 18:12-14) si interzice cruzimea (Deut 22:10, 25:4). Foarte important, dupa Potop, Dumnezeu a facut un legamant, mentionat de 5 ori, atat cu animalele cat si cu oamenii. Toate fiintele participa la odihna Sabatului (Exod. 20:10, Deut. 5:14). Biblia descrie animalele aducandu-i slava Domnului (Ps. 148:7-10, 150:6), fiind prezente în eternitate (Isaia 65:25; Apoc. 5:13), si afirma ca Dumnezeu pastreaza animalele (Ps. 36:6, Efes. 1:10, Col. 1:20). Animalele si oamenii îl cauta pe Dumnezeu pentru subzistenta (Ps. 104:27-31, 147:9, Mat. 6:26, Luca 12:6) si pentru mantuire (Ioan 3:7-9; Rom. 8:18-23).



Pune vegetarianismul pe picior de egalitate viata umana si cea animala?
Vegetarianismul pur si simplu reflecta respect pentru Creatie - de dieta beneficiind oamenii, animalele si mediul înconjurator. Isus a spus: "Nu se vand oare cinci vrabii cu doi bani? Totusi, nici una din ele nu este uitata înaintea lui Dumnezeu... Deci sa nu va temeti: voi sunteti mai de pret decat multe vrabii" (Luca 12:6-7). Acest pasaj ne spune ca desi Dumnezeu pretuieste mai mult oamenii decat animalele, ramane preocupat pentru toata creatia. Într-adevar, legamantul lui Dumnezeu din Geneza 9, în toate cele 5 aspecte, se face cu toate fiintele vii, nu doar la oameni.



Cum ramane cu sacrificarea animalelor?
Biblia relateaza ca Dumnezeu a acceptat sacrificiile animale. Totusi, mai multi profeti au obiectat mai tarziu asupra sacrificiilor, subliniind ca Dumnezeu prefera dreptatea. Sacrificiile animale nu sunt nici necesare si nici macar dorite în ziua de astazi, din cel putin doua motive. Primul, Pavel încurajeaza sacrificiul de sine, scriind: "aduceti trupurile voastre ca o jertfa vie, Sfanta, placuta lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastra o slujba duhovniceasca" (Rom. 12:1). Al doilea, interpretarea traditionala a mortii lui Isus afirma, ca datorita Lui, sacrificiile animale nu mai sunt necesare. Crestinii, fiind fiinte noi în Hristos, îl urmeaza pe acesta alegand dragostea fata de toata Creatia. Într-adevar, Isus l-a citat pe Osea (6:6) de doua ori, spunand: "Mila voiesc, iar nu jertfe" (Mat. 9:13, 12:7).



Dar Isus nu a mancat carne?
Credem ca modul cum sunt tratate astazi animalele este o batjocura la adresa dragostei lui Dumnezeu pentru ele. Indiferent ce a mancat Isus, dieta sa de acum 2000 de ani într-o comunitate mediteraneana de pescari nu mandateaza ce ar trebui crestinii sa manance astazi. În mod similar, ceea ce Isus a purtat nu dicteaza cum ar trebui sa ne îmbracam astazi. Suntem binecuvantati cu o gama larga de alimente vegetale usor de pregatit, sanatoase si gustoase, aproape ca în Eden.



Dar în Faptele Apostolilor 10:28, 11:7 lui Petru i se spune "taie si mananca" toate fiintele?
Citind mai departe, descoperim ca pasajul nu este un îndemn literal la consumul de carne. Petru, meditand la semnificatia acestei viziuni, a concluzionat ca trebuie sa predice Evanghelia Neamurilor (Fapte 10:28, 11:18). Indiferent de cum este interpretat acest pasaj, el nu ne recomanda sa mancam carne în zilele noastre.



Dar nu ni se spune în 1Timotei 4:4 ca "orice faptura a lui Dumnezeu este buna"?
Acum aproape 2000 de ani, Pavel a scuzat hranitul cu orice, daca este primit "cu multumiri" (de vazut si 1 Cor. 10:25). Totusi, agricultura animaliera moderna e o creatie a omului si este daunatoare oamenilor, animalelor si pamantului. În timp ce ar trebui sa-i multumim Domnului pentru capacitatea noastra de a ne bucura de mancare, am putea sa-i multumim si pentru optiunile vegetariene gustoase. Într-adevar, multi crestini vegetarieni considera fiecare masa ca o aducere aminte prin rugaciune a harului si bunatatii Domnului. Fiecare masa vegetariana le aminteste de profetia lui Isaia conform careia toata Creatia va trai în armonie la sfarsitul veacurilor ca în Eden.



Sunt vegetarienii "slabi în credinta" (Romani 14:1)?
Pavel a scris romanilor ca "altul, care este slab, nu mananca decat verdeturi" (14:2). La vremea respectiva, evreii nu aveau voie în Roma, iar un macelar cuser ar fi fost arestat. Neputand sa obtina carne cuser, multi evrei s-au abtinut de tot de la carne, de teama ca acea carne ar fi fost oferita unui zeu pagan. Pavel a sustinut ca a consuma carne, chiar oferita idolilor, nu era o preocupare spirituala, lucru pe care cei "slabi în credinta" nu l-au priceput. Pavel a spus ca cei care consuma carne nu trebuie sa îi condamne pe cei care se abtin, si viceversa (14:3), dar aceasta nu face consumul de carne neutru din punct de vedere etic. Deoarece aceasta dieta provoaca suferinta care nu este necesara, crestinii vegetarieni sugereaza ca a consuma carne nu e o alegere milostiva.



Este un pacat sa consumi carne?
Din punct de vedere biblic, consumul de carne nu este în sine un pacat. De-a lungul istoriei unii oameni au avut nevoie de carne pentru alimentatie. Totusi, Biblia ne încurajeaza sa urmam calea dragostei si compasiunii pure a lui Isus. Iacov a marturisit aceasta cand a scris: "Deci, cine stie sa faca bine si nu face, savarseste un pacat!" (Iacov 4:17).



Au fost multi crestini vegetarieni?
Multi dintre primii crestini au fost vegetarieni, incluzand Parintii desertului. De atunci ordinul trapist, benedictin, cartuzian au încurajat vegetarianismul, precum si Adventistii de Ziua a Saptea. În secolul al XIX-lea, membrii sectei Crestinii dupa Biblie au stabilit primele grupuri vegetariene în Anglia si Statele Unite.

Vasile cel Mare, Ioan Gura de Aur, Tertulian, Origen, Clement Alexandrinul, John Wesley (fondatorul Bisericii Metodiste), Ellen G. White (una dintre fondatorii Bisericii Adventiste de Ziua a Saptea), cofondatorii Armatei Salvarii William si Catherine Booth, Leo Tolstoy si castigatorul premiului Nobel Dr. Albert Schweitzer au fost vegetarieni, la fel si muzicianul Moby.



Nu asigura legile protectia animalelor de la ferme?
În unele tari, inclusiv SUA, procedurile standard de la ferme sunt omise în mod special din toata legislatia pentru protectia animalelor indiferent de durerea si suferinta pe care le provoaca. Obiceiuri precum mutilarile corporale facute unui caine sau unei pisici ar fi considerate o crima grava (în unele tari se pedepseste cu închisoare de peste un an), însa sunt perfect legale în cazul porcilor sau gainilor. Cat despre macelarii, legile despre sacrificarea "umana" a animalelor sunt slabe si prost implementate pentru porci, vite si oi, iar cele privind pasarile lipsesc complet.



Ce s-ar întampla cu cei al caror trai depinde de zootehnie?
Tranzitia la o lume vegetariana, daca se va întampla, va decurge foarte încet, astfel încat putini vor fi afectati, iar acestia vor avea posibilitatea sa-si gaseasca un alt loc de munca.



Deoarece animalele se mananca unele pe altele, de ce este gresit ca oamenii sa manance animale?
Crestinii nu sunt chemati sa urmeze legea junglei (unde "cel mai puternic face legea"), ci sa îl urmeze pe Hristos - sa fie plini de compasiune, mila si respect pentru Creatia Domnului.



Sunt oamenii pradatori din fire, deci carnivori?
Oamenii pot digera carne si este foarte probabil ca si stramosii nostri sa fi consumat cantitati mici de carne, dar anatomia noastra e mult mai asemanatoare cu a animalelor care au o dieta bazata pe plante. Spre exemplu colonul nostru e lung si complex (nu simplu si scurt ca la carnivore), intestinele noastre sunt de 10-11 ori mai lungi decat corpurile noastre (nu 3-6 ori), saliva noastra contine enzime digestive (spre deosebire de carnivore), iar dantura noastra e asemanatoare ierbivorelor - de exemplu, caninii sunt scurti si neascutiti (nu lungi, ascutiti si curbati).

Milioanele de vegetarieni sanatosi (care tind sa traiasca mai mult decat nevegetarienii) demonstreaza ca nu e necesar sau nici macar de dorit sa mancam carne.



Dar daca eu nu consider vegetarianismul o prioritate?
A adopta o dieta sanatoasa vegetariana cere putin timp în plus sau angajament si poate spori sentimentul de bunastare. Oricine poate alege aceasta dieta continuand sa faca ceea ce facea înainte.



Ce pot sa fac eu?
Daca alegeti o dieta bazata pe plante, veti ajuta în mod semnificativ oamenii, animalele si mediul înconjurator, reducand saracia si suferinta mondiala. Crestinii sunt chemati sa fie credinciosi, ceea ce include trairea în acord cu valorile noastre cele mai de pret inspirate de Duhul Sfant. Credinciosia include împartasirea fratilor crestini, într-un mod plin de dragoste si compasiune, ca mancarea non-animala promoveaza o buna administrare a creatiei lui Dumnezeu si este gustoasa, convenabila si nutritiva.

_________________
Resurse crestine on-line pe www.caleasprecasa.uv.ro ! Visit and... vote it! ;)
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autoruluiCodul Yahoo MessengerCodul MSN Messenger
pH
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 6
Locatie: Transilvania
Raspunde cu citat (quote)
Totusi cand se reglementeaza jertfele in Levitic se precizeaza si faptul ca anumite parti din animal sa fie mancate (carne si grasime).

Si jertfele se aduceau tot fara anestezie, prin producere de durere. Sa nu fiu inteles gresit, nu sunt pentru aceste proceduri, doar continui niste intrebari.

Pe de alta parte, studii efectuate asupra comportamentului plantelor arata, fara indoiala, ca si acestea sufera. Doar ca nu le putem auzi. Atunci ce e si ce nu e corect?
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
pH a scris:
Pe de alta parte, studii efectuate asupra comportamentului plantelor arata, fara indoiala, ca si acestea sufera. Doar ca nu le putem auzi. Atunci ce e si ce nu e corect?


Ca sa spun asa, si o piatra sufera daca o lovesc de cateva ori cu ciocanul. Sufera o modificare de forma Laughing
Plantele nu au 'suflare de viata', deci nu simt durerea. Insa binenteles ca ele pot fi influentate in cresterea si dezvoltarea lor de diferiti factori externi, dar asta nu inseamna ca ele simt durerea, sau frica etc. Wink

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
nigno
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 16/Aug/2005
Mesaje: 78
Raspunde cu citat (quote)
pH a scris:
Totusi cand se reglementeaza jertfele in Levitic se precizeaza si faptul ca anumite parti din animal sa fie mancate (carne si grasime).


pH, acolo este o ingaduinta, nu o porunca. Dumnezeu le-a permis sa manance acele parti din animal ca urmare a cererii poporului, nu le-a poruncit sa faca acel lucru.

pH a scris:
Si jertfele se aduceau tot fara anestezie, prin producere de durere


1. jertfele se aduceau fara anestezie pentru ca Il simbolizau pe Mielul Isus, care a fost ucis in chinuri groaznice;
2. daca-mi permiti, iti pun si eu o intrebare: ce anestezice existau pe vremea aia care sa fie folosite pe animale?

_________________
Resurse crestine on-line pe www.caleasprecasa.uv.ro ! Visit and... vote it! ;)
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autoruluiCodul Yahoo MessengerCodul MSN Messenger
pH
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 6
Locatie: Transilvania
Raspunde cu citat (quote)
Presupun ca nici nu si-au pus problema sa faca anestezie vreunui animal. Dar cum ramane cu suferinta plantelor? Daca nu pare intrebarea deplasata.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
pH
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 6
Locatie: Transilvania
Raspunde cu citat (quote)
Ooops, am sarit un raspuns si am repetat intrebarea.
Vorbind despre durerea plantelor, aceasta nu numai ca exista si se manifesta prin tropism negativ fata de agentul care o provoaca si prin modificari in metabolism, dar se si poate pune in evidenta prin masurarea biocurentilor. De obicei spunem ca pe plante nu le doare deoarece mergem pe ideea ca acestea nu gandesc. Intr-adevar, plantele nu constientizeaza durerea, ele raspund in mod reflex la stimuli. Dar acest mecanism exista si in lumea animala. De exemplu o broasca nu poate constientiza durerea deoarece nu poseda neocortex. Ea raspunde mecanic stimulilor, dar habar nu are ca o doare. Daca ii intinzi un ac cu o momeala aceasta va musca si se va intepa si ii va da drumul. Daca peste 10 secunde ii dai acelasi ac, se va intepa din nou. Deci durerea exista, chiar daca aceasta nu e constientizata. Daca intr-o sera intra individul care a taiat plante inainte, plantele reactioneaza inainte chiar de a fi atinse. Sunt lucruri masurabile si repetabile.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
pH a scris:
Intr-adevar, plantele nu constientizeaza durerea, ele raspund in mod reflex la stimuli.


Mergand pe aceasta linie de gandire, putem sa spunem ca si la roboti sau calculatore poate exista durere, pentru ca si ele raspund in mod 'reflex' la stimuli si de asemenea nici ele nu au neocortex. Daca ii 'intinzi' unui calculator fara antivirus un 'cal troian', acesta va 'musca' si se va intepa, si nici macar nu ii va mai da drumul, iar a doua oara va 'musca' asemenea broastei, cu toate ca i se produce 'durere'.

Citat:
...ele raspund in mod reflex la stimuli.


Defapt, aceasta e o proprietate a tuturor plantelor. De ex., sunt flori care in timpul zilei isi deschid petalele, iar in timpul noptii le inchid. Aceasta reactie cineva ar putea-o interpreta ca fiind o dovada de 'inteligenta' la plante, acestea stiind cand sa-si deschida petalele si cand sa le inchida. La fel este interpretata si chestiunea cu 'durerea' la plante. Deci cu alte cuvinte, plantele sunt inteligente in aceea-si masura in care simt si durerea. Laughing

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
pH
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 6
Locatie: Transilvania
Raspunde cu citat (quote)
Ok, deci putem manca plante pentru ca "nu le doare" (cel putin asa zice omu`), dar nu putem manca animale pentru ca "le doare". Dar atunci broaste de ce nu se pot manca, pentru ca nici pe ele "nu le doare" Question . Melci, stridii, caracatite, etc. Very Happy
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
LOL. Pai poti manca linistit tot ce vrei, incepand de la broaste, mormoloci de balta si pana la elefanti. Problema principala nu e daca le doare sau nu (de ex. s-ar putea folosi anestezicele), ci problema principala este legata de sanatatea noastra, la care se adauga altele care au fost mentionate in prima postare, rog a se reciti.

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
Onorând Creatia lui Dumnezeu
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Ora este GMT + 2 ore  
Pagina 1 din 1  

  
  
 Raspunde la subiect