BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Pagina de start a forumului Angelteam
Angelteam
Putem sluji fãrã iubire, dar nu putem iubi fãrã slujire
Raspunde la subiect
Nume Biblice
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
Acesta e un topic pe care vom analiza diferite nume ale diferitelor persoane pe care le gasim in Biblie pentru o mai buna intelegere a bibliei si a lui Dumnezeu.


Ultima modificare efectuata de catre elder la Lun Iun 19, 2006 9:51 am, modificat de 1 data in total

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
Si cu ce se putea incepe acest studiu daca nu chiar cu Numele lui Dumnezeu.

Numeroasele nume ale lui Dumnezeu din Scriptura ofera o revelatie in plus a caracterului Sau. Aceste nume nu sunt simple titluri oferite de oameni, ci, in cea mai mare parte a lor, descrieri facute de Dumnezeu cu privire la Sine Insusi. Ele ne dezvaluie astfel aspecte ale caracterului Sau.
Chiar atunci cand nu este folosit un nume, expresia "numele Domnului" indica ceva despre caracterul Lui. A chema numele Domnului inseamna a te inchina Lui (Gen. 21:33). A-I lua numele in desert inseamna a-L dezonora pe El (Ex. 20:7). Neimplinirea cerintelor Legii implica profanarea numelui Sau (Lev. 22:2,32). Preotii isi indeplineau serviciul in numele Domnului (Dt. 21:5). Numele Lui era garantia continuitatii natiunii israelite (1 Sam. 12:22).

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
I. Elohim

A. Intrebuintare
Termenul elohim apare in sensul general de divinitate de aproximativ 2570 de ori in Vechiul Testament. De aproximativ 2310 ori este folosit ca un nume pentru adevaratul Dumnezeu. Prima data cand apare este primul verset din Biblie. Este folosit si cu privire la zeitati false in Geneza 35:2,4; Exod 12:12; 18:11; 23:24. Deci iata ca "elohim" nu e numele Lui Dumnezeu adevarat, ci acest cuvant este doar folosit pentru a-L desemna pe Dumnezeu.

B. Semnificatie
Semnificatia termenului elohim depinde de sursa de la care este derivat. Unii il inteleg ca venind de la o radacina care inseamna 'teama', ceea ce ar indica necesitatea ca oamenii sa ser teama de Dovinitate si sa I se inchine. Altii il deriva de la o radacina care inseamna 'puternic', indicand o Divinitate cu o mare putere. Desi dovezile nu sunt definitive, cea de-a doua interpretare pare a fi cea corecta, conform careia termenul, atunci cand se atribuie adevatatului Dumnezeu, inseamna ca El este Cel tare, Conducatorul puternic, Divinitatea suprema.

C. Forma de plural
Elohim este un plural, o particularitate a Vechiului Testament care nu apare in alte limbi semitice. Exista in general trei conceptii cu privire la semnificatia acestei forme de plural:

1. Este pluralul politeist, adica, la origine, acest cuvant se referea la o multitudine de zei si numai ulterior a capatat un sens de singular. Cu toate acestea, monoteismul Vechiului Testament este unul revelat, nu dezvoltat din politeism.
2. Este un plural trinitar, adica Dumnezeirea Tri-unica este vazuta, sau cel putin sugerata, in folosirea formei de plural. Aceasta interpretare se bazeaza pe o interpretare a Vechiului Testament prin prisma Noului Testament.
3. Este pluralul maiestatii. Faptul ca substantivul este consecvent folosit cu forme verbale la singular, cu adjective si pronume la singular sustine acest fel de plural. Pluralul maiestatii denota maretia si suprematia nelimitata a lui Dumnezeu.

D. Legaturile numelui Elohim
Dat fiind ca acest nume al lui Dumnezeu inseamna Cel Puternic si apare la plural, ar fi de asteptat sa fie folosit in legatura cu maretia si faptele Lui marete.

1. In legatura cu suveranitatea Lui. Elohim este folosit ca sa-L descrie ca "Dumnezeul intregului pamant" (Isa 54:5), "Dumnezeul oricarei carni [fapturi vii] (Ier. 32:27), "Dumnezeul cerului" (Nee. 2:4) si "Dumnezuel dumnezeilor si Domnul domnilor" (Dt. 10:17).
2. In legatura cu lucrarea Lui in Creatie. El este Elohim-ul care a creat toate lucrurile (Gen. 1:1; Is. 45:18; Ion.1:9).
3. In legatura cu judecata Lui (Ps. 50:6; 58:11).
4. In legatura cu lucrarile Lui marete fata de Israel (Dt. 5:23; 8:15; Ps. 68:7).

E. Nume compuse

1. El-Şaddai. Desi originea acestui cuvant este incerta, cea mai probabila este ca şaddai se inrudeste cu un cuvant acadian care inseamna "munte". Astfel, acest nume al lui Dumnezeu Il infatiseaza ca pe Cel Atotputernic care sta pe un munte. Este numele sub care Dumnezeu a aparut patriarhilor ca sa le dea mangaiere si sa-i asigure ca-Si va tine legamantul cu Avraam (Gen. 17:1; 28:3; 35:11; Ex. 6:3; vezi si Ps. 91:1-2). Acest nume este de asemenea folosit atunci cand este vorba de disciplinarea poporului lui Dumnezeu (Rut 1:20-21).
2. El Elion. Acest nume, "Dumnezeul Cel Preainalt", accentueaza p[uterea, suveranitatea si suprematia lui Dumnezeu. A fost folosit pentru prima oare de Melhisedec cand l-a binecuvantt pe Avraam (Gen. 14:19); chiar daca pasajul din Isaia 14:14 consemneaza incercarea lui Satan de a uzurpa suprematia lui Dumnezeu, aceasta ar fi prima folosire a numelui. Dupa aceste pasaje timpurii in care se intalneste numele, el apare din nou mult mai tarziu, pe la 1000 î.Cr., in literatura poetica si cea a exilului (Ps. 9:2; Dan. 7:18,22,25,27).
3. El Olam Acest nume inseamna "Dumnezeul etern", da le o forma initiala care inseamna "Dumnezeul eternitatii" (Gen. 21:33). El accentueaza neschimbabilitatea lui Dumnezeu (Ps. 100:5; 103:17) si este in legatura cu puterea Sa inepuizabila (Is. 40:28).
4. El Roi, "Dumnezeul care vede" (Gen. 16:13), Hagar (Agar) I-a dat acest nume lui Dumnezeu atunci cand El i-a vorbit inainte de nasterea lui Ismael.

END OF FIRST PART.

TO BE CONTINUED...

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
UN DUMNEZEU – MULTE NUME

ÃŽn Vechiul Testament întâlnim mai întâi cuvântul ebraic Elohim, care a fost tradus în Biblia noastrã cu „Dumnezeu”. Elohim este un cuvânt la plural, deoarece conþine diferite însuºiri în care s-a descoperit Dumnezeu: Creator, Salvator, Mântuitor, etc. El, Elah sau Elohim sunt denumiri pentru DUMNEZEU.

Numele compuse alcãtuiesc plinãtatea lui Dumnezeu. ÃŽn Geneza 14.18 Dumnezeu s-a descoperit ca El Elyon, aceasta înseamnã „Dumnezeul Prea ÃŽnalt”. Lui Avraam, Domnul Dumnezeu i s-a prezentat ca „El Shadai”, care înseamnã Dumnezeu Atotputernic (Gen. 17. 1). Prin aceasta Dumnezeu este descris ca fiind Cel ce se îngrijeºte, ne întãreºte, Dumnezeul atotsuficient.

ÃŽn cartea lui Iov stã scris acest cuvânt de peste treizeci de ori. ÃŽn Geneza 21.33 este scris în ebraicã cuvântul „El Olam”, ceea ce înseamnã „Dumnezeul veºnic”, ºi în Isaia 9.6 „El Gibbor”, „Dumnezeul puternic”.

Aceastã ultimã denumire este de o importanþã deosebitã pentru cã se referã la Mântuitorul fãgãduit ºi ne aduce o dovadã de necontestat pentru Dumnezeirea Sa: „Cãci un Copil ni s-a nãscut, un Fiu ni s-a dat ºi domnia va fi pe umãrul Lui: îl vor numi: Minunat, Sfetnic, Dumnezeu tare (evreieºte: El Gibbor), Pãrintele veºniciilor, Domnul pãcii.” Dupã cum vom vedea, mãrturia unitarã a lui Dumnezeu ºi a prorocilor Sãi, este cã El ÃŽnsuºi urma sã vinã ca Emanuel, ceea ce înseamnã: „Dumnezeu este cu noi” (Isa. 7.14; Mat. 1.22-23).

ÃŽn legãturã cu Elohim este folosit ºi cuvântul Yahweh (evreieºte: YHWH). Yahweh înseamnã „Cel veºnic ce existã prin Sine însuºi” ºi este redat în Biblia noastrã cu „Domnul”.

În Geneza 1 gãsim numai denumirea Elohim.

Acolo se relateazã cã Dumnezeu l-a creat pe om dupã chipul Sãu, adicã într-un trup duhovnicesc. ÃŽn Geneza 2.5 întâlnim pentru prima datã combinaþia celor douã cuvinte „Elohim Yahweh” - „Domnul Dumnezeu”.

Aceasta este scrisã în legãturã cu omul creat din þãrâna pãmântului ºi devenit trup de carne. Dar abia în timpul lui Moise, când Dumnezeu a devenit într-adevãr Mântuitor, El ªi-a fãcut de cunoscut Numele acesta (YAHWEH) ºi a descoperit astfel însemnãtatea lui: „Dumnezeu a mai vorbit lui Moise ºi a zis: „EU sunt Yahweh (Domnul). EU M-am arãtat Iui Avraam, lui Isaac ºi lui Iacov, ca El Shaddai (Cel Atotputernic), dar n-am fost cunoscut de ei sub Numele Meu ca Elohim-Yahweh (Domnul).”” (Exod 6.2-3).

Prorocul Moise ºtia cã Yahweh era arãtarea vizibilã a lui Elohim, iar atunci când a scris primele cinci cãrþi ale Bibliei, adicã Tora, el a ales întotdeauna denumirea corectã pentru Dumnezeu. Poporul Israel urma sã fie mântuit, conform fãgãduinþei (Gen. 15.13-16), pe care o dãduse Dumnezeu lui Avraam. Istorisirea eliberãrii lor se poate citi în Exod 6.13. De aceea este scris numele Yahweh în legãturã cu eliberarea lui Israel, pentru cã sub acest Nume s-a descoperit Dumnezeu lui Moise, care urma sã conducã ieºirea sub cãlãuzirea lui Dumnezeu. Yahweh a devenit Numele de Legãmânt al Domnului Dumnezeu în Vechiul Testament. În acest Nume trebuia sã fie binecuvântat Israel (Num. 6.22-27).

CELE ªAPTE NUME COMPUSE

ÃŽn acelaºi mod cum este folosit Elohim într-un anumit context, tot aºa se întâmplã ºi cu Numele Yahweh: Yahweh-Jireh - „Domnul va purta de grijã” (Gen. 22.7-14); Yahweh-Rapha - „Domnul vindecã” (Exod 15.26); Yahweh-Nisi - „Domnul steagul meu” (Exod 17.15); Yahweh-Shalom - „Domnul pãcii” (Jud. 6.24); Yahweh-Zidkenu - „Domnul neprihãnirea noastrã” (Ier. 23.6); Yahweh-Shammah - „Domnul este aici” (Ez. 48.35); Yahweh-Sabaoth - „Domnul oºtirilor” (1 Sam. 1.3). Numele acelea exprimã toate calitãþile Sale.

Unde vedem aici mai multe persoane?Sunt mai multe calitati,dar acelasi UNIC Dumnezeu,cu mai multe Nume ,descoperite!!


Evreii folosesc în rugãciunile lor adresarea „Adonai” ºi „Elohim”, pentru cã nu doresc sã pronunþe Numele, cum spune textul din Amos 6.10: „Tãcere! Cãci nu trebuie sã pomenim acum Numele Domnului!” „Adonai” înseamnã „Domn ºi Stãpân”. Aceastã denumire a fost folositã în Noul Testament de repetate ori referitor la Hristos, de exemplu în Ioan 13.13; Luca 6.46, etc. Cu cuvântul Adonai nu existã nici o combinaþie de nume, cum se întâmplã cu numele Elohim ºi Yahweh.

ÃŽn Exod 4.10 este scris: „Moise a zis lui Yahweh: „Ah, Adonai, eu nu sunt un om cu vorbirea uºoarã.”” Moise era conºtient de faptul cã Dumnezeu ÃŽI rânduise pentru o anumitã slujbã, de aceea s-a adresat Domnului cu „Adonai”. Aceasta defineºte relaþia dintre Domnul, care porunceºte, ºi acela care executã poruncile ºi însãrcinãrile Sale, ca rob.

Nu Yahweh S-a descoperit ca Elohim, ci Elohim S-a fãcut de cunoscut ca Yahweh. În veºnicie era numai Elohim. Apoi El s-a arãtat ca Yahweh. Astfel a lucrat, a umblat ºi a vorbit Dumnezeu în toatã perioada Vechiului Testament.
MARE ATENTIE!!!
Dumnezeul Atotputernic ne întâlneºte ca Domn – douã Nume, douã descoperiri dar întotdeauna Una ºi aceeaºi Persoanã.

Aceasta este de mare importanþã pentru descoperirea Sa proprie în Noul Testament. Fiul nu S-a descoperit ca Tatã, ci Tatãl S-a arãtat în Fiul. Aceasta este descoperirea lui Dumnezeu. Nu a existat nici un proroc sau apostol care sã fi crezut cã Dumnezeu este alcãtuit din mai multe persoane.

Dimpotrivã: sublinierea a constat în faptul cã existã numai un singur Dumnezeu. Prin Moise, Domnul a mãrturisit despre Sine: „Ascultã Israele! Domnul Dumnezeul nostru este singurul Domn. Sã iubeºti pe Domnul Dumnezeul tãu, cu toatã inima ta ºi cu tot sufletul tãu ºi cu toatã puterea ta.” (Deut. 6.4-5) Acest lucru trebuie sã rãmânã veºnic valabil, pentru cã a fost spus chiar de cãtre Cel veºnic.


Cuvintele din Deuteronom 4.35-39 sunt la fel o mãrturie clarã: „Numai tu ai fost martor la aceste lucruri ca sã cunoºti cã numai Domnul este Dumnezeu ºi cã nu este alt Dumnezeu afarã de EL. Din cer te-a fãcut sã auzi glasul Lui, ca sã te înveþe ºi pe pãmânt te-a fãcut sã vezi focul Lui cel mare ºi ai auzit cuvintele Lui din mijlocul focului...

Sã ºtii dar în ziua aceasta ºi puneþi în inimã cã numai Domnul este Dumnezeu, sus în cer ºi jos pe pãmânt ºi cã NU ESTE ALT DUMNEZEU AFARÃ DE EL.” Existã un singur Dumnezeu, dar El se poate descoperi pe pãmânt, ºi în acelaºi timp poate sã fie ºi în cer; glasul Lui poate rãsuna de sus, El fiind în acelaºi timp ºi pe muntele Sinai. ÃŽn Neemia 9.13 citim: „Te-ai pogorât pe muntele Sinai: le-ai vorbit din înãlþimea cerurilor ºi le-ai dat porunci drepte, legi adevãrate, învãþãturi ºi orânduiri minunate.” Aceste texte se referã la evenimentul primirii Legii de cãtre poporul Israel. Domnul a coborât pe munte în focul supranatural dar le-a vor-bit cu glas puternic din cer. Poporul devenise martor la evenimentul acela ºi s-a speriat: „Tot poporul auzea tunetele ºi sunetul trâmbiþei ºi vedea flãcãrile muntelui, care fumega. La priveliºtea aceasta, poporul tremura, ºi stãtea în depãrtare. Ei au zis lui Moise: „Vorbeºte-ne tu însuþi, ºi te vom asculta dar sã nu ne mai vorbeascã Dumnezeu, ca sã nu murim.”” (Exod 20.18-19).

IAHWEH=IAHSUAH TRADUS DOMNUL =ISUS


Apocalipsa, 1

7 Iatã cã El vine pe nori. ªi orice ochi Îl va vedea; ºi cei ce L-au strãpuns. ªi toate seminþiile pãmântului se vor boci din pricina Lui! Da, Amin.

8 "Eu sunt Alfa ºi Omega, Începutul ºi Sfârºitul", zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era ºi Cel ce vine, Cel Atotputernic. [Apocalipsa 1 ]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
II Yahweh

Al doilea nume fundamental al lui Dumnezeu este unul personal, YHWH, Domnul, sau Yahweh. Este numele cel mai frecvent folosit, intalnit in Vechiul Testament de aproximativ 5321 de ori.

A. Originea cuvantului
Se apre ca numele vine de la radacina hawa care inseamna fie 'existenta' (copacul este acolo unde cade, Ecl. 11:3), fie dezvoltare (ca in Nee. 6:6). Poate ca ambele idei pot fi combinate in semnificatia numelui lui Dumnezeu, prin faptul ca il denota ca fiind Cel activ si auto-existent.

B. Revelatia numelui
Acest nume este folosit de Eva (Gen. 4:1), de oamenii din vremea lui Set (v. 26), de Noe (9:26) si Avraam (12:8; 15:2,8). Lui Moise i s-a revelat insa semnificatia profunda a acestui nume. Dumnezeu a spus ca desi a aparut patriarhilor, acestia nu l-au cunoscut drept Yahweh (Ex. 6:3). Intelesul acestui nume nu era cunoscut in cel mai deplin si mai adanc sens al lui. Aceasta revelatie i s-a dat lui Moise langa ruh, cand Dumnezeu S-a identificat pe Sine ca "Eu sunt Cel ce sunt" (3:14), ideea principala fiind ca El este prezent cu poporul Israel.

C. Sfintirea numelui
Yahweh fiind numel personal al lui Dumnezeu sub care era El cunoscut lui Israel, in vremurile postexilice a ajuns sa fie considerat atat de sacru, incat se evita pronuntarea lui. In locul lui era folosit de obicei termenul Adonai. In secolele 6-7 d.H., vocalele din Adonai au fost combinate cu consoanele YHWH, formand numele artificial Iehova(h). Dar toate acestea ilustreaza teama si respectul manifestat fata de acest nume.

D. Semnificatia numelui
Se apre ca exista mi multe aspecte incluse in semnificatia numelui Yahweh.

1. El accentueaza auto-existenta neschimbatoare a lui Dumnezeu. Aceasta rezulta din etimologia cuvantului cat si din felul in care Domnul foloseste numele din Exod 3:14 in Ioan 8:58 pentru a-si afirma existenta eterna absoluta.
2. Este o garantie a prezentei lui Dumnezeu cu poporul Lui. Vezi Exod 3:12.
3. Este legat de puterea lui Dumnezeu de a actiona in favoarea poporului Sau si de a-Si tine legamantul cu ei, principiu ilustrat si confirmat de lucrarea Lui in eliberarea lor din Egipt (6:6).

E. Nume compuse

1. Yahweh Iire(h), "Domnul va purta de grija" (Gen. 22:14). Dupa ce Ingerul Domnului i-a aratat lui Avraam berbecele ca sa-l foloseasca in locul lui Isaac, Avraam a pus acelui loc numele "Domnul va purta de grija".
2. Yahweh Nissi, "Domnul este steagul meu"(Ex. 17:15). Dupa infrangerea amalegitilor, Moise a ridicat un altar si l-a numit Yahweh Nissi.
3. Yahweh Şalom, "Domnul este pace" (Jud. 6:24).
4. Yahweh Sabbaot, "Domnul ostirilor (armatelor)" (1 Sam. 1:3). Este o imagine militara care Il infatiseaza pe Yahweh drept comandant al ostirilor ingeresti ale cerului, si al ostirii lui Israel (1 Sam. 17:45). Titlul evoca suveranitatea si omnipotenta lui Dumnezeu si a fost folosit adesea de catre profeti (Isaia si Ieremia) pewntru a reaminti poporului, in vremuri de criza, ca Dumnezeu este Conducatorul si Protectorul lor.
5. Yahweh Maccaddeşcem, "Domnul care va sfinteste" (Ex. 31:13).
6. Yahweh Roi, "Domnul, pastorul meu" (Ps. 23:1).
7. Yahweh Ţidkenu, "Domnul, dreptatea noastra" (Ier. 23:6).
8. Yahweh Şamma(h), "Domnul este aici" (Ez. 48:35).
9. Yahweh Elohim Israel, "Domnul este Dumnezeul lui Israel" (Jud. 5:3; Is. 17:6).

Strict vorbind, aceste nume compuse nu sunt nume diferite ale lui Dumnezeu, ci titluri care de multe ori isi au originea in anumite evenimente. Totusi, ele ne dezvaluie noi aspecte ale caracterului lui Dumnezeu.

TO BE CONTINUED...

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
elder
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 22/Aug/2005
Mesaje: 183
Locatie: Moldavia Rumaneasca
Raspunde cu citat (quote)
III. Adonai

Ca si Elohim, Adonai este un plural. Singularul înseamnă domn, stăpân sau proprietar (Gen. 19:2; 40:1; 1 Sam. 1:15). Aşa cum este de aşteptat, este folosit pentru a descrie relatia dintre oameni (stăpân şi sclav, Ex. 21:1-6). Când este folosit cu referire la relaţia dintre Dumnezeu şi om, termenul redă ideea autorităţii absolute a lui Dumnezeu. Iosua a recunoscut autoritatea Căoeteniei oştirii Domnului (Ios. 5:14), iar Isaia s-a supus autorităţii Domnului, Săpânul său (Is. 6:8-11). Echivalentul noutestamental este kyrios, adică "domn".

TO BE CONTINUED...

_________________
Hristos a fost tratat asa cum meritãm noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a suferit moartea care era a noastrã, ca noi sã putem primi viata care era a Lui.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
IHWH=IAHSUAH,HANOZRI,WUMELECH,HAJEHUDIM!!!!

IAR ACUM TRADUCEREA ;

"EU SUNT ,CEL CE SUNT "=ISUS DIN NAZARET IMPARATUL IUDEIILOR!!!!

ELDER UNDE SUNT 2 PERSOANE ?

IHWH e un Domn ,si Isus e un alt Domn ?Avem doi domni?

Sâmburele credinþei pentru Israel constã din patru cuvinte: Adonai Elohenu Adonai Echad = DOMNUL ELOHIM DOMNUL SINGUR. Exact tradus ar trebuie sã fie: IAHWEH ELOHIM, IAHWEH SINGUR. Aceasta este mãrturia unitarã a lui Dumnezeu ºi a proorocilor, mãrturie care este în concordanþã cu Vechiul ºi Noul Testament. AªA VORBEªTE DOMNUL: „Voi sunteþi martorii Mei -, zice DOMNUL, - voi ºi Robul Meu pe care L-am ales, ca sã ºtiþi, ca sã Mã credeþi ºi sã înþelegeþi cã Eu sunt: înainte de Mine n-a fost fãcut nici un Dumnezeu, ºi dupã Mine nu va fi, Eu, Eu sunt DOMNUL, ºi afarã de Mine nu este nici un Mântuitor! … cã Eu sunt Dumnezeu.“ (Isa. 43:10-12). Dumnezeu nu a vorbit niciodatã la plural, cu atât mai puþin despre mai multe persoane. Acest lucru nu l-a fãcut nici un prooroc. O astfel de interpretare izvorãºte din neînþelegeri. Ai Lui nu s-au închinat niciodatã lui Dumnezeu la plural!

Pavel scoate în evidenþã realitatea unui singur Dumnezeu, scriind: „… Dumnezeu este unul singur …“ (Rom. 3:30). ÃŽn prezentãrile sale nu este nimic nesigur; dimpotrivã, el accentueazã faptul cã Dumnezeu este unul singur ºi încheie epistola cu exprimarea: „… a lui Dumnezeu, care singur este înþelept, sã fie slava, prin Isus Hristos, în vecii vecilor! Amin.“ Apostolul Iuda încheie la fel epistola sa: „… singurului Dumnezeu, Mântuitorul nostru, prin Isus Hristos, DOMNUL nostru, sã fie slavã, mãreþie, putere ºi stãpânire, mai înainte de toþi vecii, ºi acum ºi în veci. Amin!“ (vers. 25).


DESCOPERIRILE LUI DUMNEZEU

La început a fost Cuvântul, nu interpretarea. Cuvântul »Ã®nceput« îl întâlnim de mai multe ori în Biblie. „La început, Dumnezeu a fãcut…“ (Gen. 1:1). „La început, Tu, DOAMNE, ai întemeiat pãmântul; ºi cerurile sunt lucrarea mâinilor Tale.“ (Evrei 1:10; Ps. 102:26). „La început era Cuvântul …“ (Ioan 1:1). „Ce era de la început, ce am auzit, ce am vãzut cu ochii noºtri, ce am privit ºi ce am pipãit cu mâinile noastre, cu privire la Cuvântul vieþii.“ (1 Ioan 1:1 º.a.). Cuvântul grecesc »Genesis« este binecunoscut ca numele primei cãrþi a lui Moise ºi înseamn㠻început«. Cuvântul ebraic pentru acesta este »Bereschit« ºi înseamnã »origine«. ÃŽn cartea Genezei gãsim într-adevãr originea tuturor lucrurilor, originea descoperirilor lui Dumnezeu, originea creaþiei, formarea universului, originea vieþii, º.a.m.d. ÃŽnainte de »Ã®nceput« a fost veºnicia.

ÃŽn primul verset din Biblie ÃŽl întâlnim pe Dumnezeu ca Creator. ÃŽn textul ebraic este scris Elohim în loc de Dumnezeu. „La început, Elohim a fãcut …“ Acest cuvânt este la singular, dar poartã în sine un plural, cãci Dumnezeu - Elohim - nu este numai Creator, El este mult mai mult decât atât: Susþinãtor, Mântuitor, ÃŽmpãrat, Pãstor, Mântuitor, Judecãtor - totul în toate. Elohim este amintit în legãturã cu însuºirile Lui principale, aºa cum cu Iahweh sunt scoase în evidenþã atributele deosebite în ºi prin care El se face de cunoscut. Prescurtarea El exprimã deja pe Cel Atotputernic, ca de exemplu Emanu-El = »Dumnezeu este cu noi«, la fel prescurtarea Iah, ÃŽl exprimã pe Iahweh, ca în cuvântul Alelu-Iah = »slãviþi-L pe Iahweh«. Astfel Eli-Iah înseamnã »DOMNUL este Dumnezeu«, Dani-El »Dumnezeu este Judecãtor«, Isra-El »luptãtorul lui Dumnezeu«, Isa-iah »Iahweh este mântuire«, Iedid-Jah »iubitul DOMNULUI«, etc. »Elohim« nu este un nume, ci ÃŽl desemneazã pe însuºi Dumnezeu cu toate calitãþile Sale.

»Iahweh« este Numele de Legãmânt în ºi cu care Dumnezeu S-a fãcut de cunoscut în Vechiul Testament.

DOMNUL Dumnezeu i s-a descoperit lui Avraam ca El Shaddai (Gen. 17:1), ca »Cel ce satisface nevoile«, »Cel ce se îngrijeºte de toate«, dupã ce s-a întâlnit cu el în Genesa 14:18-20 în persoana împãratului Melhisedec, ÃŽmpãratul-Preot. Conform Evrei cap. 7, acest Melhisedec este ÃŽmpãratul pãcii, ÃŽmpãratul Salemului, ÃŽmpãrat al neprihãnirii. ÃŽn Vechiul Testament, DOMNUL nu devenise încã om, nu se descoperise ca Fiu ºi astfel este scris în mod corect despre El cã nu avea nici mamã, nici tatã ºi nici strãmoºi. Dumnezeu »Cel Prea înalt« = El Elyon l-a binecuvântat pe Avraam cu cuvintele: „Binecuvântat sã fie Avram de Dumnezeul Cel Prea ÃŽnalt, Ziditorul cerului ºi al pãmântului.“ (Gen. 14:19). Apoi Dumnezeu S-a întâlnit cu Avraam ca El Olam = »Dumnezeul Cel Veºnic«. ÃŽn Isaia 9:5, în legãturã cu naºterea Fiului, Dumnezeu este numit El Gibbor = »Dumnezeu tare«.

Teofaniile/descoperirile deosebite ale lui Dumnezeu ca Iahweh - »DOMNUL«, au avut în vedere la venirea Lui ca om: Iahweh-Jireh = »DOMNUL poartã de grijã« (Gen. 22:13-14); Iahweh-Rafa = »DOMNUL vindecã« (Exod 15:26); Iahweh-Nisi = »DOMNUL, steagul meu« (Exod 17:8-15); Iahweh-Salom = »DOMNUL, pacea noastrã« (Jud. 6:23-24); Iahweh-Ra-ha = »DOMNUL, Pãstorul meu« (Ps. 23); Iahweh-Zidkenu = »DOMNUL, neprihãnirea noastrã« (Ier. 23:6); Iahweh-Sama = »DOMNUL este prezent« (Ez. 48:35). Dumnezeu S-a descoperit ca »DOMNUL« pentru a satisface toate nevoile în creaþie ºi mântuire, fãcându-ºi cunoscute atributele prin aceste descoperiri, dar rãmânând mereu Acelaºi.

ÃŽncepând cu Genesa 2:4 gãsim combinaþia de cuvinte »Elohim-Iahweh« - DOMNUL Dumnezeu. ÃŽnainte de acest verset, gãsim numai exprimarea Elohim de 35 de ori. Nu putem pãtrunde acum mai adânc în taina legatã de relatarea celor douã creaþii. Iahweh este forma vizibilã de manifestare a Dumnezeului celui nevãzut. Dumnezeu este Duh (Ioan 4:24), este nemuritor, nevãzut, singurul Dumnezeu (1 Tim. 1:17), „… singurul care are nemurirea, care locuieºte într-o luminã, de care nu poþi sã te apropii, pe care nici un om nu L-a vãzut, nici nu-L poate vedea…“ (1 Tim. 6:16). Ucenicul iubit de DOMNUL nostru a spus: „Nimeni n-a vãzut vreodatã pe Dumnezeu …“ (1 Ioan 4:12a). Dar în felul ºi forma în care El S-a descoperit, oamenii L-au putut vedea! Adam, Avraam, Moise, Mica, Ezechiel, Daniel ºi alþi prooroci L-au vãzut pe »DOMNUL Dumnezeu«. ÃŽn Noul Testament, acelaºi Dumnezeu - Elohim S-a descoperit ca Tatã, în formã vizibilã, trupeascã, în Fiul, care este »DOMNUL«. „EL, care este oglindirea slavei Lui ºi întipãrirea Fiinþei Lui, ºi care þine toate lucrurile cu Cuvântul puterii Lui …“ (Evrei 1:3). Toma a strigat, copleºit, la vederea Celui înviat: „DOMNUL meu ºi Dumnezeul meu!“ (Ioan 20:28).

La început, Elohim-ul nevãzut a apãrut într-o formã vizibilã ca »Iahweh« , ieºind din mãreþia ºi slava Lui veºnicã, din plinãtatea originalã de luminã ºi viaþã. ÃŽn acest început- originar Cuvântul a fost Logos-ul, »DOMNUL« din afara plinãtãþii veºnice a lui Dumnezeu, astfel era cu Dumnezeu (Ioan 1:1), lucrând ca Creator, ca Cel ce aduce toate lucrurile la existenþã.

»DOMNUL« este Dumnezeu, nu un altul, ci întotdeauna acelaºi. Duhul lui Dumnezeu se miºca, la facerea lumii pe deasupra adâncurilor ca putere a lui Dumnezeu aducãtoare de viaþã (Gen. 1:2).

Acelaºi Duh al lui Dumnezeu a venit ca Duh Sfânt în ziua de Rusalii, ca putere a lui Dumnezeu creatoare de viaþã divinã peste Biserica mântuitã.

Ambele descoperiri ale lui Dumnezeu, cea ca »DOMNUL« în formã vizibilã ºi cea ca Duh al lui Dumnezeu care se miºcã pe deasupra adâncului, nu au fost vãzute niciodatã ca persoane separate. Dumnezeu este Duh ºi Dumnezeu este »DOMNUL«, ºi »DOMNUL« este Dumnezeu ºi »DOMNUL« este Duhul (2 Cor. 3:17).

Numai cui îi este descoperit poate sã spunã ce spune Scriptura: »Isus este DOMNUL« ºi sã mãrturiseascã ce a mãrturisit Pavel: „… ºi nimeni nu poate zice: »Isus este DOMNUL«, decât prin Duhul Sfânt.“ (1 Cor. 12:3b).


elder de ce nu s-a numit fiul duhului sfant ,daca duhul sfant e o persoana,caci scriptura spune in

Luca, 1

35 Îngerul i-a rãspuns: "Duhul Sfânt Se va pogorî peste tine, ºi puterea Celui Prea Înalt te va umbri. De aceea Sfântul care Se va naºte din tine, va fi chemat Fiul lui Dumnezeu. [Luca 1 ]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
Nume Biblice
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Ora este GMT + 2 ore  
Pagina 1 din 1  

  
  
 Raspunde la subiect