BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

Pagina de start a forumului Angelteam
Angelteam
Putem sluji fãrã iubire, dar nu putem iubi fãrã slujire
Raspunde la subiect
Natura Sufletului
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
Duhul si sufletul sunt cuvinte sinonime,
ele referindu-se la acea scanteie spirituală care animează corpurile materiale.
Sufletul, sau duhul nu este nici corpul grosier şi nici corpul subtil.


In “Geneza” nu se spune ca
tarîna pamîntului + suflare de viata = suflet / fiinta vie / viu
Sufletul sau “viata” sau ceea ce ar fi fost insuflat de Creator.
“Pamantul” din care a fost “modelat” este mort, iar forma aceea a prins viata,
datorita “suflarii”? spirituale. Acea suflare este sufletul.
Sufletul nu este omenesc, sau demonic, sau animalic.
Sufletul nu este corpul.

Sufletul este spiritual adică aparţine lumii spirituale, nu lumii materiale.
De fapt Geneza din culegerea de texte adunate sub numele de Biblie, descrie creaţia lumilor materiale paradisiace (a aşa ziselor ceruri) şi a celor pământeşti, dar nu dă nici un fel de informaţii despre Lumea spirituală, care nu are de-a face cu lumile materiale.

Lumea spirituală nu are nici început şi nici sfârşit, ci este eternă.
Numai lumile materiale au început şi sfârşit, adică sunt expresia a ceea ce este temporar.

Ego-ul este adevăratul eu, sau sinele, sau adevărata identificare, adică sufletul, iar această definiţie se bazează pe scrierile vedice, a căror cunoştere se bazeză pe ştiinţa experimentală a revelării sufletului şi a Sufletului Suprem, în diferitele Sale aspecte, conform procesului experimental ales.

În acest context este important să înţelegi că sufletul nu are de-a face cu lumea materială, el fiind de natură spirituală, eternă, plin de iubire şi cunoaştere.

Adevăratul Eu se numeşte aham în limba sanscrită, şi este identificat cu atma – sufletul sau jiva – fiinţa.

Conform ştiinţei vedice sufletul nu are natura materială, ci aparţine lumii absolutului, adică este spiritual.
Marele înţelept şi sfânt (spiritual) Veda-vyasa, care a compilat (in formă scrisă) cunoaşterea vedică, conform constelaţiilor astronomice descrise în cărţile sale, acum aprox. 5100 de ani, când a început cea de-a patra eră – kali-yuga, din cilcul celor patru ere, care influenţează atmosfera mentală a pământului, reflectată în preeminenţa unui anumit mod al naturii materiale (bunătate, pasiune sau ignoranţă), descrie intr-un mod accesibil fiinţelor umane care trăiesc în această eră, noţiuni de cunoaştere spirituală, în marea epopee Maha-Bharata.

El descrie cum o formă a Adevărului Absolut, care a coborât în lumea materială adică un avatar, şi anume Şri Krişna (în limba sanscrită Cel Atoate Atrăgător), care de către unii yoghini care practică bhakti (procesul serviciului devoţional divin, pentru atingerea iubirii divine) conform tradiţiei bengaleze Gaudiya-Vaişnava, Îl acceptă pe Acesta ca fiind sursa tuturor avatarurilor (formele Personalităţii Supreme care coboară in lumea materială) spune devotului Său Arjuna:

bhūmir āpo 'nalo vāyuḥ / khaḿ mano buddhir eva ca
ahańkāra itīyaḿ me / bhinnā prakṛtir aṣṭadhā

(Bhagavad-gita 7.4)

Această energie materială (prakriti) a Mea are opt diviziuni după cum urmează
pământ (bhUmir) apă (Apa) foc (analaH) aer (vayuH) Kham (ether - spaţiu)
manaH (minte) buddhiH (inteligenţă) Si (ca) desigur (eva) falsul ego (ahaM-kAra).


Adică în afară de Ego - aham, există şi un fals ego – aham-kara.
Falsul ego este o maşină subtilă, asemenea unui câmp informaţional, care îi atribuie Egoului (sufletului) o altă identitate.
Vedele arată că fără falsul ego, sufletul, care este de natură absolută (spiritual) nu poate exista într-o lume complet străină lui, care este lumea materială.
În momentul când falsul ego este lepădat, şi astfel orice ataşament pentru lumea materială este distrus, sufletul nemaifiind condiţionat de natura materială (adică fiind lipsit de orice păcat), atinge stadiul eliberării, dar dacă nu şi-a revelat relaţia de iubire pentru Persoanlitatea Supremă, el cade din nou în lumea materială.

Cu ajutorul acestei maşini subtile, care este falsul ego, sufletul se poate identifica cu corpul grosier şi cel subtil, precum şi cu alte produse ale acestuia,
produse directe sau indirecte, cum sunt copiii sau în general familia.
Cu cât sufletul este mai cufundat in vartejul lumii materiale, el se va identifica cu casa in care se află, cu maşina care îl poartă la serviciu, cu oraşul, ţara, asociaţia sau partidul de care s-a ataşat ...
Daca cineva i-a zgâriat maşina care îl duce la service, zice AU! pentru că inconştient se identifică chiar şi cu o masină de tablă.
Intr-un plan mai subtil sufletul se poate identifica fie cu mintea sau cu inteligenţa, devenind foarte ataşat şi mândru de ideile achiziţionate, respectiv puterea de discernământ achiziţionată...
De exemplu: Cogito ergo sum.
Si asta numai datorita egoului fals (ahaM-kAra).
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
Omul e compus din ;1.Trup=partea materiala,vizibila.

2. Duh =partea dinamica,partea invizibila ,scanteia vietii,suflarea de viata ,care o da Dumnezeu ,cand omul se naste.

3. Suflet=partea emotionala,ratiunea,sentimentele,dreptul de a alege,dragostea ,aceasta parte ,adica sufletul este locul unde duhul sta.

In suflet poate fi duhul lui satan care intra deja prin procreere,adica pacatul primar vezi vers:"In pacat m-a zamislit mama mea "apoi dupa nasterea din nou prin samanta Cuvantului lui Dumnezeu ,acest duh,paraseste sufletul ,si duhul lui Dumnezeu intra in sufletul celui mantuit,salvat din puterea lui satan.

1 Petru, 1

22 Deci, ca unii care, prin ascultarea de adevãr, v-aþi curãþit sufletele prin Duhul, ca sã aveþi o dragoste de fraþi neprefãcutã, iubiþi-vã cu cãldurã unii pe alþii, din toatã inima;

23 fiindcã aþi fost nãscuþi din nou nu dintr-o sãmânþã, care poate putrezi, ci dintr-una care nu poate putrezi, prin Cuvântul lui Dumnezeu, care este viu ºi care rãmâne în veac. [1 Petru 1 ]

21
Ioan, 3

3 Drept rãspuns, Isus i-a zis: "Adevãrat, adevãrat îþi spun cã, dacã un om nu se naºte din nou, nu poate vedea Împãrãþia lui Dumnezeu."

4 Nicodim I-a zis: "Cum se poate naºte un om bãtrân? Poate el sã intre a doua oarã în pântecele maicii sale, ºi sã se nascã?"

5 Isus i-a rãspuns: "Adevãrat, adevãrat îþi spun, cã, dacã nu se naºte cineva din apã ºi din Duh, nu poate sã intre în Împãrãþia lui Dumnezeu.

6 Ce este nãscut din carne, este carne, ºi ce este nãscut din Duh, este duh. [Ioan 3 ]

Iacov, 1

18 El, de bunã voia Lui, ne-a nãscut prin Cuvântul adevãrului, ca sã fim un fel de pârgã a fãpturilor Lui. [Iacov 1 ]

Trupul trebuie oricum sa dispara ptr.ca este o parte trecatoare si nu trupul va venii la judecata ci sufletul .

In momentul mortii ,duhul de viata paraseste trupul impreuna cu sufletul,iar acest suflet va venii la judecata ,....daca in suflet va fi gasit Duhul lui Dumnezeu ,atunci vei merge la Dumnezeu ,daca nu ..........sory.


Geneza, 6

1 Când au început oamenii sã se înmulþeascã pe faþa pãmântului, ºi li s-au nãscut fete,
2 fiii lui Dumnezeu au vãzut cã fetele oamenilor erau frumoase; ºi din toate ºi-au luat de neveste pe acelea pe care ºi le-au ales. 3

Atunci Domnul a zis: "Duhul Meu nu va rãmâne pururea în om, cãci ºi omul nu este decât carne pãcãtoasã: totuºi zilele lui vor fi de o sutã douãzeci de ani."


Romani, 8

8 Deci, cei ce sunt pãmânteºti, nu pot sã placã lui Dumnezeu.

9 Voi însã nu mai sunteþi pãmânteºti, ci duhovniceºti, dacã Duhul lui Dumnezeu locuieºte în adevãr în voi. Dacã n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.

10 ªi dacã Hristos este în voi, trupul vostru, da, este supus morþii, din pricina pãcatului; dar duhul vostru este viu, din pricina neprihãnirii.

11 ªi dacã Duhul Celui ce a înviat pe Isus dintre cei morþi locuieºte în voi, Cel ce a înviat pe Hristos Isus din morþi, va învia ºi trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sãu, care locuieºte în voi.


Ezechiel, 18

4 Iatã cã toate sufletele sunt ale Mele. Dupã cum sufletul fiului este al Meu, tot aºa ºi sufletul tatãlui este al Meu. Sufletul care pãcãtuieºte, acela va muri.

Ezechiel, 18

20 Sufletul care pãcãtuieºte, acela va muri. Fiul nu va purta nelegiuirea tatãlui sãu, ºi tatãl nu va purta nelegiuirea fiului sãu! Neprihãnirea celui neprihãnit va fi peste el, ºi rãutatea celui rãu va fi peste el. [Ezechiel 18 ]

Ezechiel, 18

27 Dar dacã cel rãu se întoarce de la rãutatea lui ºi face ce este drept ºi bine, îºi va pãstra sufletul viu.

Ezechiel, 18

32 Cãci Eu nu doresc moartea celui ce moare, zice Domnul Dumnezeu. Întoarceþi-vã dar la Dumnezeu, ºi veþi trãi." [Ezechiel 18


Ioan, 3

16 Fiindcã atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, cã a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, sã nu piarã, ci sã aibã viaþa veºnicã.


anadi .....oricum stiu ca nu intelegi nimic......sau poate totusi......

21
Ioan, 3

12 Dacã v-am vorbit despre lucruri pãmânteºti ºi nu credeþi, cum veþi crede când vã voi vorbi despre lucrurile cereºti?

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:

Citat:
Omul e compus din ;
1.Trup=partea materiala,vizibila.

2. Duh =partea dinamica,partea invizibila ,scanteia vietii,suflarea de viata ,care o da Dumnezeu ,cand omul se naste.

3. Suflet=partea emotionala,ratiunea,sentimentele,dreptul de a alege,dragostea ,aceasta parte ,adica sufletul este locul unde duhul sta.


Replică:
Definiţia dată sufletului
1. nu are nici o bază scripturală
2. este preluată de la materialişti, care nu pot fi priviţi ca autorităţi în probleme de spiritualitate

Duh este un cuvant de origine slavă care provine din cuvântul duşa care înseamnă suflet.
Cuvintele sufet şi duh sunt sinonime.


In ebraică, suflet sau spirit poate fi exprimat în cinci feluri: ruach, nephesh, neshamah, jechidah, chayyah.

Versetele ebraice din Geneză despre suflet spun că acesta este ceea ce este etern, ceea ce dă viaţă .

În Geneză 2.7 se arată cum a fost creat omul, şi cum a fost suflată în nările sale nishmat khayim – suflare de viaţă şi a devenit un fiinţă îsufleţită –nefesh khaya.

2.7. Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă -nishmat khayim şi s-a făcut omul fiinţă însufleţită -nefesh khaya.
2.7 va.yi.tser a.do.nai e.lo.him et-ha.a.dam a.far min-ha.a.da.ma va.yi.pakh be.a.pav nish.mat kha.yim va.ye.hi ha.a.dam le.ne.fesh kha.ya:


Dar nu numai omul are suflet, tot ceea ce are viaţa, are în el sufletul (suflarea de viaţă) aşa cum reiese din Geneză.

1.20 Apoi a zis Dumnezeu: "Să mişune apele de fiinţe însufleţite (ne.fesh kha.ya).
1.20 va.yo.mer e.lo.him yish.re.tsu ha.ma.yim she.rets ne.fesh kha.ya ve.of ye.o.fef al-ha.a.rets al-pe.nei re.ki.a ha.sha.ma.yim:

1. 21. A făcut Dumnezeu animalele cele mari din ape şi toate fiinţele însufleţite (ne.fesh kha.ya), ...
1.21. va.yiv.ra e.lo.him et-ha.ta.ni.nim ha.ge.do.lim ve.et kol-ne.fesh kha.ya.ya ha.ro.me.set a.sher shar.tsu ha.ma.yim le.mi.ne.hem ve.et kol-of ka.naf le.mi.ne.hu va.yar e.lo.him ki-tov:

1. 24. Apoi a zis Dumnezeu: "Să scoată pământul fiinţele însufleţite (ne.fesh ha.kha), după felul lor...
2. 1.24. va.yo.mer e.lo.him to.tse ha.a.rets ne.fesh kha.ya le.mi.na be.he.ma va.re.mes ve.khai.to-e.rets le.mi.na va.ye.hi-khen:


Scribi anonimi, în traducerile lor au declarat animalele ca fiind doar creaturi (fiinţări - existenţe) fără suflet, şi numai „coroana creaţiei” omul ar fi fost o fiinţare însufleţită (ne.fesh ha.kha).

Ei au măsluit traducerea pentru a lăsa impresia că Dumnezeu ar fi insuflat suflare de viaţă numai în om şi numai omul ar fi fost o fiinţare însufleţită (nephesh khaya).
Dar din versurile în ebraică vedem că toate celelalte animale sunt şi ele fiinţări (existenţe) insufleţite (ne.fesh ha.kha), adică au suflet.

Concluzie:
Suflet şi Duh sunt cuvinte sinonime care se referă la ceea ce dă viaţă.
Iar ceea ce fiinţează dar nu are viaţă, nu are suflet sau duh.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
anadi draga ti-am zis ca nu intelegi nimic,scuza-ma dar ai multe necunoscute ,desi este foarte simplu.

1.Adam cand a fost creat ,prima data el a fost creat ca un suflet ,creatie duhovniceasca,nu avea un trup de carne ,ci era doar sufletul ,apoi Dumnezeu acelui suflet i-a creat o casa de lut,si dupa aceia acelei case de lut care avea un suflet in ea ,i-a dat un duh de viata,ti-am scris acum ca la gradinita,sa intelegi ,Dumnezeu nu este filozof,si nici om de stiinta ,El vb. ptr. toti oamenii simplu sa priceapa toti ,si cei fara minte pot sa inteleaga ,daca nu-si pun ei intelepciunea lor proprie la bataie.

2.Animalele au doar o suflare de viata ,sau daca vrei tu sunt insufletite ,aceasta nu inseamna ca au suflet ,ele nu au ratiune,sentimente,ele nu pot alege binele sau raul ,ci doar au un instinct animalic,atat doar ,.......sau ai vazut vreun elefant evanghelist,care chema animalele din jungla la mantuire?

3.Nu te pierde cu explicatii ,filozofice,si bazate pe spusele unor muritori,care nu au avut o experienta de eliberare a sufletului (mantuire),caci acestia nu cunosc intelepciunea lui Dumnezeu care este tainica ,ptr.cei care se bazeaza pe intelepciunea lor.

proverbe 1;

30. pentru cã n-au iubit sfaturile mele, ºi au nesocotit toate mustrãrile mele.
31. De aceea se vor hrãni cu roada umbletelor lor, ºi se vor sãtura cu sfaturile lor.
32. Cãci împotrivirea proºtilor îi ucide, ºi liniºtea nebunilor îi pierde;
33. dar cel ce m-ascultã va locui fãrã grijã, va trãi liniºtit ºi fãrã sã se teamã de vreun rãu.

5. Încrede-te în Domnul din toatã inima ta, ºi nu te bizui pe înþelepciunea ta!
6. Recunoaºte-L în toate cãile tale, ºi El îþi va netezi cãrãrile.
7. Nu te socoti singur înþelept; teme-te de Domnul, ºi abate-te de la rãu!

13. Ferice de omul care gãseºte înþelepciunea, ºi de omul care capãtã pricepere!

34. Când are a face cu cei batjocoritori, κi bate joc de ei, dar celor smeriþi le dã har.
35. Înþelepþii vor moºteni slava, dar partea celor nebuni este ruºinea.


1Corint 1;

19. Cãci este scris: „Voi prãpãdi înþelepciunea celor înþelepþi, ºi voi nimici priceperea celor pricepuþi.”
20. Unde este înþeleptul? Unde este cãrturarul? Unde este vorbãreþul veacului acestuia? N-a prostit Dumnezeu înþelepciunea lumii acesteia?
21. Cãci întrucât lumea, cu înþelepciunea ei, n-a cunoscut pe Dumnezeu în înþelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a gãsit cu cale sã mântuiascã pe credincioºi prin nebunia propovãduirii crucii.

1Corint 3;

19. Cãci înþelepciunea lumii acesteia este o nebunie înaintea lui Dumnezeu. De aceea este scris: „El prinde pe cei înþelepþi în viclenia lor.”
20. ªi iarãºi: „Domnul cunoaºte gândurile celor înþelepþi. ªtie cã sunt deºarte.”

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:
1.Adam cand a fost creat ,prima data el a fost creat ca un suflet ,creatie duhovniceasca,nu avea un trup de carne ,ci era doar sufletul.

Replică

1. S-ar părea (dar nu e aşa) că ai înţeles că sufletul şi duhul se referă la acelaşi lucru:
suflarea de viaţă ,care de exempul a fost dată de elohim, în scenariul Genezei.
2. Reţine însă că nu se vorbeste despre vre-o creare a sufletului, ci despre crearea omului şi a animalelor, sufletul nu a fost creat, şi nici nu poate fi distrus,
adică sufletul nu este o energie materială,
care este relativă, adică se poate transforma în altă energie materială.
Sufletul este energie absolută, care aparţine lumii absolute, sau lumii spirituale.
Ceea ce are un început are şi un sfărşit, adică este material, relativ.
Sufletul nu are nici început şi nici sfârşit, este etern, adică spiritual, absolut.

ady_maris a scris:
adam prima data el a fost creat ca un suflet apoi Dumnezeu
acelui suflet i-a creat o casa de lut,si dupa aceia
acelei case de lut .... ,i-a dat un duh de viata,


Replică
În Geneză nu se spune că
1. întâi a fost creat un suflet apoi
2. a fost creată o casă de lut apoi
3. a dat viaţă casei de lut.

După acest scenariu bisericist sufletul n-ar avea viaţă.
Ori tocmai sufletul este cel care dă viaţă, căci
în Geneză 2.7 (in albastru) se spune
1. Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om (întâi a fost creată „casa de lut”, forma umană)
2. şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă -nishmat khayim
3. şi s-a făcut omul fiinţare însufleţită -nefesh khaya (în urma suflării nishmat sufletului khayim, forma umană a devenit o existenţă însufleţită nefesh khaya.)
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:
ti-am scris acum ca la gradinita,

Replică:
Anadi a trecut de filozofia de gradiniţă

ady_maris a scris:
Dumnezeu nu este filozof,si nici om de stiinta,

Replică:
El este cel mai mare filozof, căci filozofie înseamnă a iubi înţelepciunea (philein – a iubi, sophia – înţelepciune).
El este cea mai mare Personallitate ştiinţifică, stiinţa sa implicând orice fel de cunoaşterea materială, grosieră şi subltilă, căt şi cunoaşterea spirituală impersonalistă şi personalistă.

ady_maris a scris:
El vb. ptr. toti oamenii simplu sa priceapa toti,

Replică:
Dumnezeu vorbeşte fiecăruia conform puterii de discernământ, adică a inteligenţei atinse.
El n-o să vorbeacă despre tipurile de iubire pură pe care El e dornic să o deguste în asocierea celor care-i sunt iubiţi, cu cei care nu ştiu nici măcar cum arată El, care sunt calităţile Lui, ce jocuri Îi plac lui ; e ca şi cum ai încerca să-i explice unui elev de liceu notiuni matematice de spaţii topologice, gradient, rotor şi divergenţă.

ady_maris a scris:
sa priceapa toti si cei fara minte ...

Replică:
Toţi au minte.

Mintea este o maşină subtilă, un câmp informaţional, asemenea unui recipient în care curg toate informaţiile culese prin oraganele de simţ, prin interfaţa numită creier,.
Mintea are trei functiuni :

Gândirea, Simţirea şi Voirea

Prima funcţiune a minţii este gândirea.
A gândi inseamnă a compara.
Toate informaţiile care curg în minte sunt înmagazinate.
O parte din aceste informaţii sunt acceptate şi sunt înmagazinate in acele biblioteci mentale cu informaţii acceptate,
iar altă parte din informaţii sunt respinse ca nepotrivite cu informţiile acceptate, dar sunt de asemenea înmagazinate, dar în acele biblioteci mentale cu informaţii respinse.
In momentul in care informaţiile respinse devin majoritare şi continue, are loc o deplasare de conştiinţă.
Ce este conştiinţa? Conştiinţa este locul ataşamentului.

Exemple normale de deplasare a ataşamentului sunt in planul schimbarii ataşamentelor materiale.
Exemplul extraordinar este in planul schimbării ataşamentului material într-unul spiritual.
Această deplasare in planul spiritual se realizează prin Purificarea minţii - "spălarea creierului".

Pentru a purifica mintea, trebuiesc purificate organele de simţ, dar pentru a purifica organele de simţ, trebuiesc purificate obiectele organelor de Simţ.
De aceea cei ce practică o cale spirituală încearcă să se îndepărteze de ceea ce îi ţine legaţi de lumea materială.

Cei ce practicau în mod strict yoga sau sfinţii, trăiau in pădure, care este în modul de existenţă al bunătăţii, trambulina pentru modul de existenţă al bunătăţii pure, Şuddha sattva - planul spiritual.

A doua funcţiune a minţii este simţirea.
Aceasta se exprimă in atracţia sau repulsia faţă de obiectul care transmite informaţii (sunete, forme, culori, mirosuri, etc) care sunt culese de organele de simţ.
Iar această atracţie sau repulsie in planul mental se transmite in corpul grosier, mai mult sau mai puţin intens, putând da naştere emoţiilor.

A treia funcţiune a mintii este voinţa,
Datorită sentimentelor de atracţie sau repulsie care sunt transmise în întregul corp
mintea face planuri cum să obţină obiectul atracţiei, sau cum să evite obiectul ce creează repulsia.
Mintea e tot timpul ocupată cu planuri pentru a se bucura de plăceri

Cele trei functiuni ale mintii sunt gandirea, simtirea si vointa.

Aceste informaţii sunt confirmate în literatura vedică, ce a fost compilată de către inţeleptul Veda-Vyasa (aparţinând culturii Indiei antice de acum peste 5100 de ani).

De menţionat că aceste informaţii intră in categoria ştiinţei revelate in starea de transă, care este baza stiinţei interne, experimentale, spirituale, pe cale de dispariţie, total deosebită de ştiinţa experimentală externă, materială in plin avânt ... (constructiv-destructiv), care totuşi îşi are şi ea meritele ei.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
27. Dumnezeu a fãcut pe om dupã chipul Sãu, l-a fãcut dupã chipul lui Dumnezeu; parte bãrbãteascã ºi parte femeiascã i-a fãcut.

intrebare ptr.filozoful anadi(fara nici o ironie)?

in acest verset,omul era si barbat si femeie ,intr-un singur trup ?

Cuvantul lui Dumnezeu este tainic ,si daca nu primesti har,sa intelegi ,vei face doar speculatii filozofice,fara nici o esenta.

E ultima data cand mai raspund pe tema aceasta ,deoarece Dumnezeu nu se cearta,cu nimeni,si nu face conferinte de dezbatere pe un subiect care oamenii nu-l inteleg,si nu pot sa-l stapaneasca.

33. O, adâncul bogãþiei, înþelepciunii ºi ºtiinþei lui Dumnezeu! Cât de nepãtrunse sunt judecãþile Lui, ºi cât de neînþelese sunt cãile Lui!

[b]34. ªi în adevãr, „cine a cunoscut gândul Domnului? Sau cine a fost sfetnicul Lui?[/b]

Si apropo de filozofie ,tatal filozofilor de 6000 de ani e lucifer,singurul care pune la indoiala Cuvantul lui Dumnezeu,si poate sa spuna 99% adevar ,sa fie la tema ,dar nu spune tot adevarul de 100%,este maestrul rastalmacirilor,si marele teolog,el nu-ti va cita din "Playboi",nici din coran,sau alta invatatura orientala,ci el intodeauna a luat Cuvantul lui DUMNEZEU ,si l-a rasucit inteligent;

Vezi acest exemplu standard,dupa acest sablon,lucreaza lucifer si astazi;

1. ªarpele era mai ºiret decât toate fiarele câmpului pe care le fãcuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: „Oare a zis Dumnezeu cu adevãrat: „Sã nu mâncaþi din toþi pomii din grãdinã?”
2. Femeia a rãspuns ºarpelui: „Putem sã mâncãm din rodul tuturor pomilor din grãdinã.”
3. Dar despre rodul pomului din mijlocul grãdinii, Dumnezeu a zis: „Sã nu mâncaþi din el, ºi nici sã nu vã atingeþi de el, ca sã nu muriþi.”
4. Atunci ºarpele a zis femeii: „Hotãrât, cã nu veþi muri:

35. Cine I-a dat ceva întâi, ca sã aibã de primit înapoi?”

36. Din El, prin El, ºi pentru El sunt toate lucrurile. A Lui sã fie slava în veci! Amin.


22. Înþelepciunea este un izvor de viaþã pentru cine o are; dar pedeapsa nebunilor este nebunia lor. -

23. Cine are o inimã înþeleaptã, îºi aratã înþelepciunea când vorbeºte, ºi mereu se vãd învãþãturi noi pe buzele lui. -

[b]12. Dacã vezi un om care se crede înþelept, poþi sã ai mai multã nãdejde pentru un nebun decât pentru el.



1Corinteni 2;

11. În adevãr, cine dintre oameni cunoaºte lucrurile omului, afarã de duhul omului, care este în el? Tot aºa: nimeni nu cunoaºte lucrurile lui Dumnezeu afarã de Duhul lui Dumnezeu.

12. ªi noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul care vine de la Dumnezeu, ca sã putem cunoaºte lucrurile, pe care ni le-a dat Dumnezeu prin harul Sãu.

13. ªi vorbim despre ele nu cu vorbiri învãþate de la înþelepciunea omeneascã, ci cu vorbiri învãþate de la Duhul Sfânt, întrebuinþând o vorbire duhovniceascã pentru lucrurile duhovniceºti.

14. Dar omul firesc nu primeºte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, cãci, pentru el, sunt o nebunie; ºi nici nu le poate înþelege, pentru cã trebuie judecate duhovniceºte.


In concluzie ca sa intelegi ce este scris in Biblie trebuie sa ai Duhul care era in cei care au scris Biblia ,nu e suficient,doar sa o citesti ,si sa o filozofezi,este necesar sa-L ai pe AUTOR in inima ta.

2Timotei 3;

13. Dar oamenii rãi ºi înºelãtori vor merge din rãu în mai rãu, vor amãgi pe alþii, ºi se vor amãgi ºi pe ei înºiºi.

14. Tu sã rãmâi în lucrurile, pe care le-ai învãþat ºi de care eºti deplin încredinþat, cãci ºtii de la cine le-ai învãþat:

15. din pruncie cunoºti Sfintele Scripturi, care pot sã-þi dea înþelepciunea care duce la mântuire, prin credinþa în Hristos
Isus.

16. Toatã Scriptura este insuflatã de Dumnezeu ºi de folos ca sã înveþe, sã mustre, sã îndrepte, sã dea înþelepciune în neprihãnire,
17. pentru ca omul lui Dumnezeu sã fie desãvârºit ºi cu totul destoinic pentru orice lucrare bunã.[/b]

Satan are un sablon dupa care lucreaza si astazi ,unul standard,el i-a Cuvantul lui Dumnezeu si-l rastalmaceste,si-l pune pe ascultator in indoiala,este maestrul inselatoriilor,tatal mincinosilor,guru filozofilor,profesorul universitar al teologilor,de 6000 de ani lucreaza la fel,vezi exemplul clasic din gradina eden;

1. ªarpele era mai ºiret decât toate fiarele câmpului pe care le fãcuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: [b]„Oare a zis Dumnezeu cu adevãrat: „Sã nu mâncaþi din toþi pomii din grãdinã?”

2. Femeia a rãspuns ºarpelui: „Putem sã mâncãm din rodul tuturor pomilor din grãdinã.”
3. Dar despre rodul pomului din mijlocul grãdinii, Dumnezeu a zis: „Sã nu mâncaþi din el, ºi nici sã nu vã atingeþi de el, ca sã nu muriþi.”
4. Atunci ºarpele a zis femeii: „Hotãrât, cã nu veþi muri:


anadi,tousi cine a avut dreptate Dumnezeu sau lucifer?

43. Pentru ce nu înþelegeþi vorbirea Mea? Pentru cã nu puteþi asculta Cuvântul Meu.

44. Voi aveþi de tatã pe diavolul; ºi vreþi sã împliniþi poftele tatãlui vostru. El de la început a fost ucigaº; ºi nu stã în adevãr, pentru cã în el nu este adevãr. Ori de câte ori spune o minciunã, vorbeºte din ale lui, cãci este mincinos ºi tatãl minciunii.
21. fiindcã, mãcar cã au cunoscut pe Dumnezeu, nu L-au proslãvit ca Dumnezeu, nici nu I-au mulþumit; ci s-au dedat la gândiri deºarte, ºi inima lor fãrã pricepere s-a întunecat.
[b]
22. S-au fãlit cã sunt înþelepþi, ºi au înnebunit;
[b]19. Cãci înþelepciunea lumii acesteia este o nebunie înaintea lui Dumnezeu. De aceea este scris: „El prinde pe cei înþelepþi în viclenia lor.”
20. ªi iarãºi: „Domnul cunoaºte gândurile celor înþelepþi. ªtie cã sunt deºarte.”

[b]2. Dacã crede cineva cã ºtie ceva, încã n-a cunoscut cum trebuie sã cunoascã.
3. Dar dacã iubeºte cineva pe Dumnezeu, este cunoscut de Dumnezeu.
[/b]
[/b]












[/b][/b]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:
27. Dumnezeu a fãcut pe om dupã chipul Sãu, l-a fãcut dupã chipul lui Dumnezeu; parte bãrbãteascã ºi parte femeiascã i-a fãcut.
in acest verset,omul era si barbat si femeie ,intr-un singur trup ?


Replică
Această întrebare apare pentru cei care cred că în versul din Geneză 1.27 cuvântul om s-ar referi la un singur om, dar adam nu înseamnă un singur om şi nici un nume, cum a fost în mod fraudulos tradus de către bisericismul creştin.
În limba ebraică adam este termenul generic pentru om, termen folosit şi în versul 1.27
1.27 va.yiv.ra e.lo.him et-ha.a.dam be.tsal.mo be.tse.lem e.lo.him ba.ra o.to za.khar u.ne.ke.va ba.ra o.tam:

În versul 1.27 se spune că elohim a făcut omul ha adam după asemănarea sa, dar l-a făcut în două variante: bărbat şi femeie. În vers nu se spune că a făcut un singur om care era şi bărbat şi femeie, ci în omul ca tip de existenţă însufleţită - nefpesh khaya modelând forma umană şi apoi introducând sufletul- ceea ce dă viaţă, care dă sentimentul eternităţii, în ciuda existenţei într-o formă materială efemeră.

De aceea versul trebuie înţeles, "de cei care au harul să înţeleagă", şi au idee despre limba ebraică în contextul versurilor anterioare:
1. Atunci, luând Domnul Dumnezeu ţărână din pământ, a făcut pe om (întâi a fost creată „casa de lut”, forma umană)
2. şi a suflat în faţa lui suflare de viaţă -nishmat khayim
3. şi s-a făcut omul fiinţare însufleţită- nefesh khaya (în urma suflării nishmat sufletului khayim, forma umană a devenit o existenţă însufleţită nefesh khaya.)

ady_maris a scris:
Cuvantul lui Dumnezeu este tainic ,si daca nu primesti har,sa intelegi ,vei face doar speculatii filozofice,fara nici o esenta

Replică
Ai dreptate, dar dacă analizezi ceea ce ai scris, vei vedea că tu eşti cel care face speculaţii fără nici un suport scriptural.
Speculaţiile tele anterioare (preluate din filozofia materialistă) nu au nimic de-a face cu înţelesul versurilor originale din limba ebraică. Iată exemple ale speculaţiilor tale:
I Suflet=partea emotionala,ratiunea,…,adica sufletul este locul unde duhul sta.
Dar în Geneză
1.nu e nici o definiţie care să spună că sufletul = partea emotionala,ratiunea şi nici
2. nu e scris nicaieri că sufletul ar fi locul unde duhul sta

Alte speculatii de-ale tale, fără nici o acoperire scripturală:
adam prima data el a fost creat ca un suflet apoi Dumnezeu
acelui suflet i-a creat o casa de lut,si dupa aceia
acelei case de lut .... ,i-a dat un duh de viata,


Dar În Geneză nu se spune că
1. întâi a fost creat un suflet apoi
2. a fost creată o casă de lut apoi
3. a dat viaţă casei de lut.

Toată filozofia bisericistă despre natura sufletului, prezentată de tine,
nu are nici un suport scriptural,
ci suportul filozofiilor materialiste - vezi DEX.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
4. Iatã cã toate sufletele sunt ale Mele. Dupã cum sufletul fiului este al Meu, tot aºa ºi sufletul tatãlui este al Meu. Sufletul care pãcãtuieºte, acela va muri.

26. Vã voi da o inimã nouã, ºi[b] voi pune în voi un duh nou;
voi scoate din trupul vostru inima de piatrã, ºi vã voi da o inimã de carne.
27. Voi pune Duhul Meu în voi, ºi vã voi face sã urmaþi poruncile Mele ºi sã pãziþi ºi sã împliniþi legile Mele.

3. Drept rãspuns, Isus i-a zis: „Adevãrat, adevãrat îþi spun cã, dacã un om nu se naºte din nou, nu poate vedea Împãrãþia lui Dumnezeu.”
4. Nicodim I-a zis: „Cum se poate naºte un om bãtrân? Poate el sã intre a doua oarã în pântecele maicii sale, ºi sã se nascã?”
5. Isus i-a rãspuns: „Adevãrat, adevãrat îþi spun, cã, dacã nu se naºte cineva din apã ºi din Duh, nu poate sã intre în Împãrãþia lui Dumnezeu.[/b]

6. Ce este nãscut din carne, este carne, ºi ce este nãscut din Duh, este duh.

7. Nu te mira cã þi-am zis: „Trebuie sã vã naºteþi din nou.

8. Vântul suflã încotro vrea, ºi-i auzi vuietul; dar nu ºtii de unde vine, nici încotro merge. Tot aºa este cu oricine este nãscut din Duhul.”[b]



9. Voi însã nu mai sunteþi pãmânteºti, ci duhovniceºti, dacã Duhul lui Dumnezeu locuieºte în adevãr în voi. Dacã n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.

10. ªi dacã Hristos este în voi, trupul vostru, da, este supus morþii, din pricina pãcatului; dar duhul vostru este viu, din pricina neprihãnirii.

11. ªi dacã Duhul Celui ce a înviat pe Isus dintre cei morþi locuieºte în voi, Cel ce a înviat pe Hristos Isus din morþi, va învia ºi trupurile voastre muritoare, din pricina Duhului Sãu, care locuieºte în voi.

7. Noi propovãduim înþelepciunea lui Dumnezeu, cea tainicã ºi þinutã ascunsã, pe care o rânduise Dumnezeu, spre slava noastrã, mai înainte de veci,
8. ºi pe care n-a cunoscut-o nici unul din fruntaºii veacului acestuia; cãci, dacã ar fi cunoscut-o, n-ar fi rãstignit pe Domnul slavei.

13. ªi vorbim despre ele nu cu vorbiri învãþate de la înþelepciunea omeneascã, ci cu vorbiri învãþate de la Duhul Sfânt, întrebuinþând o vorbire duhovniceascã pentru lucrurile duhovniceºti.
14. Dar omul firesc nu primeºte lucrurile Duhului lui Dumnezeu, cãci, pentru el, sunt o nebunie; ºi nici nu le poate înþelege, pentru cã trebuie judecate duhovniceºte.

20. Cãci Împãrãþia lui Dumnezeu nu stã în vorbe, ci în putere.[/b]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:
4. Iatã cã toate sufletele sunt ale Mele. Dupã cum sufletul fiului este al Meu, tot aºa ºi sufletul tatãlui este al Meu. Sufletul care pãcãtuieºte, acela va muri.


Replică:

Aici s-ar spune ca sufletul este muritor, dar
suflet şi duh sunt cuvinte sinonime (duh provenind din cuvântul de origine slavă duşa care înseamnă suflet), ceea ce ar insemna că altfel spus duhul moare, dar duhul sau Sufletul nu moare pentru că el este de cu totul altă natură, (spirituală - eternă) decât corpul care este de natură materială - temporară.

Evidenţe pentru aceste afirmaţii se găsesc în Geneză, unde se spune că
Duhul sau sufl-etul este sufl-area de viaţă, e tocmai ceea ce dă viaţă
(vezi versurile din Geneză citate anterior), adică e ceea ce e spiritual, iar ceea ce este mort este corpul, care prinde viaţă tocmai datorită sufletului.
Cănd sufletul care vine din “suflarea” Domnului este luat inapoi de acesta, atunci fiinţarea (corpului ) (nephesh) este din nou moartă.
Când sufletul (duhul) părăseşte corpul acesta este din nou mort.

Traducrea prezentată din Iezechiel 18.4 nu e corectă.
Iată ce spune versul din limba ebraică Iezechiel 18.4

hen kol-ha.ne.fa.shot li he.na ke.ne.fesh ha.av u.khe.ne.fesh ha.ben li-he.na ha.ne.fesh ha.kho.tet hi ta.mut:

Spre deosebire de Geneză nu se vorbeste despre nefesh khaiym – fiinţă însufleţită, ci despre nefesh – fiinţă

Traducerea corectă:

18.4. Iată că toate fiinţele sunt ale Mele. Atât fiinţa fiului căt şi cea a tatălui îmi aparţin Mie.
Fiinţa care păcătuieşte, va muri.

De fapt toată confuzia se naşte datorită
1. necunoaşterii textelor în limbile originale,
2. necunoaşterii diferenţei esenţiale dintre material şi spiritual.

Sufletul sau duhul este spiritual
Iar corpul este material, şi aşa cum este explicat în literatura spirituală, vedică, antică,
este alcătuit din cele 8 tipuri de energii primare:

pământ (bhUmir)
apă (Apa)
foc (analaH)
aer (vayuH)
Kham (ether - spaţiu)
manaH (minte) buddhiH (inteligenţă) şi (ca) desigur (eva) falsul ego (ahaM-kAra).

De asemenea în Bhagavad-gita 7.5 Şri Krişna spune că sufletul este o energie superioară energiei materiale

apareyam itas tv anyāḿ / prakṛtiḿ viddhi me parām
jīva-bhūtāḿ mahā-bāho / yayedaḿ dhāryate jagat


Oh, preaputernicule (Arjuna) trebuie să întelegi că această (energie materială descrisă anterior) este inferioară; dar dincolo de aceasta există o altă energie a Mea, superioară, care sunt fiinţele (vii) - jiva bhutam prin care acest univers (– jagat), este acceptat.

Personalitate Supremă a Domnului, Şri Krişna spune (Bhagavad-gita 2.12)

na tv evāhaḿ jātu nāsaḿ / na tvaḿ neme janādhipāḥ
na caiva na bhaviṣyāmaḥ / sarve vayam ataḥ param


Nu a existat vreodată timp in care Eu să nu fi existat, sau tu, sau toţi aceşti regi.
Nici in viitor nu va inceta vre-unul din noi să existe.

Krişna pune următoarea intrebare :
Oh, Arjuna, dragul Meu prieten, când cineva jeleşte moartea unei fiinţe,
care este obiectul iubirii sale, corpul sau sufletul ?


Adică te ataşezi de ceea ce este etern, adevarat, sau de ceea ce este temporar, iluzoriu?

In Srimad Bhagavatam 10.14.50 se spune :
Oh rege, pentru toate fiinţele sufletul este cu siguranţă cel mai drag.
Deşi există o diferenţă intre Ishvara (Supremul Controlor) şi jiva (sufletul), amândoi sunt eterni.


În Bhagavad-gita 2.13 Şri Krişna spune

dehino 'smin yathā dehe / kaumāraḿ yauvanaḿ jarā
tathā dehāntara-prāptir / dhīras tatra na muhyati


Asa cum cel ce se ataşează de corp (sufletul) – primeşte
un corp de copil, unul de tânar şi unul de bătrân
in acelaşi fel (sufletul) primeşte un alt corp (după “moarte”).
Dar cei care au văzut Adevărul (realizând naturra sufletului şi Personalitatea Supremă a Domnului) nu sunt confuzionaţi.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
Gnosticismul si Noul testament propun doua moduri in mod vadit cotradictorii de a-L privii pe Dumnezeu.Daca Dumnezeu ramane in ipostaza pe care o descriu gnosticii(un duh cosmic dincolo de lucruri si inlauntrul lor) atunci invierea nu poate fi trupeasca,aceasta e invatatura diavolului,aceasta versiune satanica este reprezentata de "ouroboros",un sarpe,al carui trup descriind un cerc se autodevoreaza.

Gnosticii impartasesc opinia hindusilor,potrivit careia...esenta divina este de-a pururi prezenta in profunzimea naturii umane.

Simplu spus in gnosticism ,Domnul ISUS ,e doar un invatator,maestru,ei nu-L POT CUPRINDE CA DUMNEZEU,ci doar un simplu om ,se vede clar ca sunt sub inspiratia satanica.

1Ioan
1. Preaiubiþilor, sã nu daþi crezare oricãrui duh; ci sã cercetaþi duhurile, dacã sunt de la Dumnezeu; cãci în lume au ieºit mulþi prooroci mincinoºi.
2. Duhul lui Dumnezeu sã-L cunoaºteþi dupã aceasta: Orice duh, care mãrturiseºte cã Isus Hristos a venit în trup, este de la Dumnezeu;
3. ºi orice duh, care nu mãrturiseºte pe Isus, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui Anticrist, de a cãrui venire aþi auzit. El chiar este în lume acum.[b]

20. ªtim cã Fiul lui Dumnezeu a venit, ºi ne-a dat pricepere sã cunoaºtem pe Cel ce este adevãrat. ªi noi suntem în Cel ce este adevãrat, adicã în Isus Hristos, Fiul Lui. El este Dumnezeul adevãrat ºi viaþa veºnicã.
21. Copilaºilor, pãziþi-vã de idoli. Amin.


16. ca ºi în toate epistolele lui, când vorbeºte despre lucrurile acestea. În ele sunt unele lucruri grele de înþeles, pe care cei neºtiutori ºi nestatornici le rãstãlmãcesc ca ºi pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor.
17. Voi deci, preaiubiþilor, ºtiind mai dinainte aceste lucruri, pãziþi-vã ca nu cumva sã vã lãsaþi târâþi de rãtãcirea acestor nelegiuiþi, ºi sã vã pierdeþi tãria;

1. Dar Duhul spune lãmurit cã, în vremurile din urmã, unii se vor lepãda de credinþã, ca sã se alipeascã de duhuri înºelãtoare ºi de învãþãturile dracilor,
2. abãtuþi de fãþãrnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnaþi cu fierul roºu în însuºi cugetul lor.


8. Luaþi seama ca nimeni sã nu vã fure cu filozofia ºi cu o amãgire deºartã, dupã datina oamenilor, dupã învãþãturile începãtoare ale lumii, ºi nu dupã Hristos.
9. Cãci în El locuieºte trupeºte toatã plinãtatea Dumnezeirii.[/b]


anadi a zis ;
Citat:
Duhul si sufletul sunt cuvinte sinonime,
ele referindu-se la acea scanteie spiritualã care animeazã corpurile materiale.
Sufletul, sau duhul nu este nici corpul grosier ºi nici corpul subtil.

Citat:


anadi a zis ; ca nu apare in scriptura ,suflet si duh ,ca doua lucruri separate.

HAIDETI SA CITIM SCRIPTURA sa vedem ce ne spune CUVANTUL lui DUMNEZEU..... nu ce ne spune anadi;

Evrei 4;12

12. Cãci Cuvântul lui Dumnezeu este viu ºi lucrãtor, mai tãietor decât orice sabie cu douã tãiºuri: pãtrunde pânã acolo cã desparte sufletul ºi duhul, încheieturile ºi mãduva, judecã simþirile ºi gândurile inimii.

concluzie; anadi are un ghiveci filozofic in procesor(minte).

Gnosticismul,nu este o forma de crestinism,ci doar o forma veche,de paganism religios,de tip oriental(hindus),care nu poate fi propusa drept o varianta de evanghelie crestina.

Tot ce ai scris anadi ,este 0 in fata lui DUMNEZEU , ESTE PURA FILOZOFIE,fara nici o esenta.

20. Timotee, pãzeºte ce þi s-a încredinþat;[b] fereºte-te de flecãriile lumeºti ºi de împotrivirile ºtiinþei, pe nedrept numite astfel,

21. pe care au mãrturisit-o unii ºi au rãtãcit cu privire la credinþã. Harul sã fie cu voi! Amin.[/b]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris
Citat:
anadi a zis ; ca nu apare in scriptura ,suflet si duh ,ca doua lucruri separate


Răspuns:
anadi nu a spus că în "scriptură" nu apare vre-o deosebire între suflet si duh, ci că în realitate ele sunt cuvinte sinonime.
1. Ele sunt expuse ca două lucruri diferite în "scriptură" pentru că traducerea este greşită.
Dacă vei cauta într-un dicţionar rus-romăn şi ştii să citeşti literele chirilice vei vedea că duşa înseamnă suflet; dacă nu, poate ai un amic din Republica Moldova, care îţi poate confirma acest lucru.
2. Scrierea din care dai citatul nu este autorizată, ea fiind numai atribuită lui Pavel, iar acest lucru este confirmat în Enciclopedia Biblică:

Ioan... nu este autorul celei de-a patra evanghelii; şi în aceeaşi manieră, în Apocalipsă s-ar putea să găsim pasage care ar putea fi atribuite acestuia, dar cartea privită ca întreg, nu provine din pana acestuia. Evangheliile, Epistolele şi Apocalipsa provin din aceeaşi şcoală. (EB -Encyclopaedia Biblica. i, 199.)
Adică scrierile aşa zisului nou testament sunt fabricaţiile şcolii "paveliniste" care a fabricat doctrina care îi poartă numele pentru a se impune pe scena politică în dorinţa de putere absolută, fabricănd o docrină exclusivistă şi de denigrare a celorlate religii, ca bază şi scuză pentru modul terorist în care a urmat să le distrugă, căt şi pe adepţii acestora.

John ... is not the author of the Fourth Gospel; so, in like manner, in the Apocalypse we may have here and there a passage that may be traced to him, but the book as a whole is not from his pen. Gospel, Epistles, and Apocalypse all come from the same school.” (EB -Encyclopaedia Biblica. i, 199.)

În ltraducerea engleză a versetului Heb 4:12 avem aceeaşi problemă bazată pe confuzia dintre spirit şi minte,
"4:12 For the word of God is quick, and powerful, and sharper than any twoedged sword, piercing even to the dividing asunder of soul and spirit...

Pentru că viu este cuvăntul Domnului şi eficient şi mai tăios (ascuţit) decât orice sabie cu două tăişuri, pătrunzând diviziunea dintre suflet (în loc de minte) şi spirit (în loc de suflet)...

und s-a înlocuit cuvântul grecesc minte -ψυχης cu suflet, şi cuvăntul suflet -πνευμα-σοζ cu spirit (care oricum sunt cuvinte sinonime).

Această traducere greşită are la bază confuzia bazată pe faptul că biserica deşi foloseşte noţiunea de spiritualitate, ea nu ştie că spiritualitatea se referă la ceea ce nu aparţine lumii materiale, adică la suflet.
Sufletul nu aparţine lumii materiale, fiind ceea ce vine direct din lumea spirituală, direct din Dumnezeu,
pe cînd mintea este un recipient material subtil în care curg toate informaţiile (materiale, subtile) culese prin oraganele de simţ, prin interfaţa numită creier.

Iată versetul Evrei 4:12 în limba greacă

ζων γαρ ο λογος τον θεον και ενεργης και τομωτερος νπερ πασαν μαχαιραν διστομον και δικνουμενος αχρι μερισμου ψυχης τε και πνευμα -σοζ ...

Pentru că viu este cuvăntul Domnului şi eficient şi mai tăios (ascuţit) decât orice sabie cu două tăişuri, pătrunzând diviziunea dintre minte şi suflet...

1. pneuma ( πνευμα ) - înseamnnă suflet – suflare şi e tradus uneori ca spirit (adică sufletul e spiritual nu aparţine lumii materiale)
2. dacă traducem şi ψυχης tot ca suflet, atunci Versetul Evrei 4:12 nu mai are sens, de aceea în acest context ψυχης se referă la minte

În limba germană găsim însă o traducere corectă.
"4:12 Denn das Wort Gottes ist lebendig und kräftig und schärfer als jedes zweischneidige Schwert, und dringt durch, bis es scheidet Seele und Geist..."
unde cuvântul Seele înseamnă suflet şi cuvăntul Geist înseamnă minte.
vezi http://www.bibel-online.de/
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
1Ioan 2;

18. Copilaºilor, este ceasul cel de pe urmã. ªi, dupã cum aþi auzit cã are sã vinã anticrist, sã ºtiþi cã acum s-au ridicat mulþi anticriºti: prin aceasta cunoaºtem cã este ceasul de pe urmã.
19. Ei au ieºit din mijlocul nostru, dar nu erau dintre ai noºtri. Cãci dacã ar fi fost dintre ai noºtri, ar fi rãmas cu noi; ci au ieºit, ca sã se arate cã nu toþi sunt dintre ai noºtri.
20. Dar voi aþi primit ungerea din partea Celui sfânt, ºi ºtiþi orice lucru.

4;

1. Preaiubiþilor, sã nu daþi crezare oricãrui duh; ci sã cercetaþi duhurile, dacã sunt de la Dumnezeu; cãci în lume au ieºit mulþi prooroci mincinoºi.
2. Duhul lui Dumnezeu sã-L cunoaºteþi dupã aceasta: Orice duh, care mãrturiseºte cã Isus Hristos a venit în trup, este de la Dumnezeu;
3. ºi orice duh, care nu mãrturiseºte pe Isus, nu este de la Dumnezeu, ci este duhul lui Anticrist, de a cãrui venire aþi auzit. El chiar este în lume acum.[b][/b]

Anadi citeste ce zice Dumnezeu despre voi filozofii,care din prea multa informatie va rataciti;

5. Ei sunt din lume; de aceea vorbesc ca din lume, ºi lumea îi ascultã.
6. Noi însã suntem din Dumnezeu; cine cunoaºte pe Dumnezeu, ne ascultã; cine nu este din Dumnezeu, nu ne ascultã. Prin aceasta cunoaºtem duhul adevãrului ºi duhul rãtãcirii.

Matei 22;

29. Drept rãspuns, Isus le-a zis: „Vã rãtãciþi! Pentru cã nu cunoaºteþi nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.[b][/b]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
anadi
Incepator
Incepator

Data inscrierii: 03/Apr/2006
Mesaje: 51
Locatie: Germania
Raspunde cu citat (quote)
ady_maris a scris:
1Ioan 2;
18. Copilaºilor, este ceasul cel de pe urmã. ªi, dupã cum aþi auzit cã are sã vinã anticrist, sã ºtiþi cã acum s-au ridicat mulþi anticriºti: prin aceasta cunoaºtem cã este ceasul de pe urmã.
19. Ei au ieºit din mijlocul nostru, dar nu erau dintre ai noºtri. Cãci dacã ar fi fost dintre ai noºtri, ar fi rãmas cu noi; ci au ieºit, ca sã se arate cã nu toþi sunt dintre ai noºtri.
20. Dar voi aþi primit ungerea din partea Celui sfânt, ºi ºtiþi orice lucru.

Dragă adi_maris,
1. Minciuna că a sosit „ceasul cel de pe urmă” şi cei care nu au ales creştinismul vor fi aruncaţi pentru vecie în chinurile iadului, este vândută generaţie după generaţie de aproximativ 1700 de ani, cănd bisericismul pavelinist a fost propulsat pe scena politică, fiind acceptat ca religie de stat de către împăratul Constatin, şi totuşi „ceasul cel de pe urmă” pare o metodă eficientă de a băga frica în prostime, lucru pentru care religia creştină mai este numită şi o religie a fricii.

Dupa moartea lui Constantin politica sa a fost continuată de cei doi fii ai sai.
Orice abuzuri, omoruri, distrugeri au fost facute de catre biserica creştină, care de acum incolo se va auto intitula orto-doxă, adica cea reprezentată de cei a căror gandire, întelegere (doxa) este chipurile cea corectă (orto).
Orice alte explicatii privind spiritualitatea au fost infierate ca satanice si păgâne, iar demolarea templelor celorlalte religii au fost celebrate ca cele mai auspicioase evenimente ale domniei lor. Vazând cât de bun este botezul, pentru ca tatăl lor a fost astfel “salvat” de la chinurile care l-ar fi aşteptat datorită faptelor sale criminale, ei au hotarat ca botezul sa fie facut cu forţa.

In « Declinul si Caderea Imperiului Roman » istoricul Gibbon scrie :
« Ritualul botezului, a fost conferit pentru femei si copii, care in acest scop au fost pur si simplu smulsi din mainile pariintilor si ale prietenilor. Gurile celor ce trebuiau botezati erau tinute deschise cu dispozitve facute din lemn, in timp ce painea de consacrare le era fortata pe gat. »

Cand nepotul lui Constantin, Julian, a urmat la tron, toata acea prigoană a incetat. Julian era un discipol al lui Aedesius, despre care se ştie doar ca din punct de vedere filozofic era un invatat neoplatonist. Julian a primit initierea spirituala in Ephesus, pe cand avea 20 de ani iar mai tarziu a fost initiat in Mistica Eleusiana.

Cand Julian a venit la putere, biserica “crestină” s-a cutremurat, de frica de a primi inapoi toate păcatele pe care le săvarşise. Toţi se gandeau cum se va razbuna, si ce fel de moarte crudă sau torturi îi va aştepta.
Julian însă a actionat conform invataturilor spirituale, iertand toate acele nenorociri, si din acest punct de vedere el pare mai "creştin" decat cei ce se adapostesc sub acest nume. A-TI IUBI APROAPELE CA PE TINE INSUTI se vede din atitudinea sa, prin care a reinstaurat drepturi egale pentru toate religiile (neprigonindu-i pe “crestini” in favoarea propriei credinte religioase).
Chiar mai mult decat atat, el i-a invitat pe toti episcopii crestini care fusesera excomunicati prin interventia “ortodoxismului pavelinist” sa-si reia posturile. De asemnea i-a invitat pe toti cei ce fiind de altă credinţă, si care fusesera exilaţi sau fugisera datorita prigoanei, să revină si să-si reia liber activitaţile religioase, dând voie sa se redeschida templele si sa se reia venerarea in templu.

Datorita atitudinii sale corecte si imparţiale faţă de supuşii sai, Julian a fost consemnat in istoria ... "crestinismului" sub titlul dispretuitor de “Renegatul”
Datorită cunoaşterii spirituale pe care Julian o câştigase datorită iniţierii sale spirituale el reprezenta o mare amenintare pentru bisericismul pavelinist.

Istoria Catolică ne informeaza ca acest "cel mai mare dusman al crestinismului," dupa o domnie de 18 luni, si-a gasit sfarsitul prin "interventia supranaturala" a unei lănci aruncata in batalia cu regele persan Sapor. In timp ce se afla pe patul de moarte, Julian a redat pe scurt sensul vietii . "Am invatat prin cunoasterea spirituală filozofică, cu cat mai extraordinar este sufletul decat corpul, iar separarea acestei substante nobile (de corpul grosier) este subiectul mai degraba al bucuriei decat al tristetii." Apoi intorcandu-se catre cei doi filozofi, Priscus şi Maximus, care se aflau langă patul sau, a intrat intr-o discutie spirituală despre natura sufletului cu ei, explicand cum a incercat să-şi traiasca viata din punctul de vedere al sufletului, a ceea ce este etern, nu al corpului, care este temporar.


Am prezentat argumente care arată în mod evident că ceea ce tu ai prezentat ca adevăruri despre natura sufletului se bazeză pe
1. speculaţii materialiste despre spiritualitate (suflet)
2. traduceri intenţionat greşite din VT şi NT (care induc în eroare pe cei care neavând idee despre spiritualitate, nici nu sunt interesaţi în verificarea veridicităţii versetelor).
3. NT este o scriere neautorizată, ea neputând fi atribuită autorilor pe care bieserica îi prezintă.
4. Ioan 1:2 /18,19,20 nu are de-a face cu natura sufletului, eşti în afara topicului.
5. Când vezi că nu ai dreptate foloseşti Argumentul universal (catolic), fabricat de biserică tocmai ca soluţie pentru a închide gura şi ,cănd a fost posibil, pentru a instiga la uciderea celor care arătau falsitatea dogmelor bisericeşti.
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autorului
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
8. Luaþi seama ca nimeni sã nu vã fure cu filozofia ºi cu o amãgire deºartã, dupã datina oamenilor, dupã învãþãturile începãtoare ale lumii, ºi nu dupã Hristos.

2 PETRU 3;

3. Înainte de toate, sã ºtiþi cã în zilele din urmã vor veni batjocoritori plini de batjocuri, care vor trãi dupã poftele lor,

4. ºi vor zice: „Unde este fãgãduinþa venirii Lui? Cãci de când au adormit pãrinþii noºtri, toate rãmân aºa cum erau de la începutul zidirii!”

5. Cãci înadins se fac cã nu ºtiu cã odinioarã erau ceruri ºi un pãmânt scos prin Cuvântul lui Dumnezeu din apã ºi cu ajutorul apei,
6. ºi cã lumea de atunci a pierit tot prin ele, înecatã de apã.

7. Iar cerurile ºi pãmântul de acum sunt pãzite ºi pãstrate, prin acelaºi Cuvânt, pentru focul din ziua de judecatã ºi de pieire a oamenilor nelegiuiþi.

8. Dar, preaiubiþilor, sã nu uitaþi un lucru: cã, pentru Domnul, o zi este ca o mie de ani, ºi o mie de ani sunt ca o zi.

9. Domnul nu întârzie în împlinirea fãgãduinþei Lui, cum cred unii; ci are o îndelungã rãbdare pentru voi, ºi doreºte ca nici unul sã nu piarã, ci toþi sã vinã la pocãinþã.

Apocalipsa
20;

12. ªi am vãzut pe morþi, mari ºi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Niºte cãrþi au fost deschise. ªi a fost deschisã o altã carte, care este cartea vieþii. ªi morþii au fost judecaþi dupã faptele lor, dupã cele ce erau scrise în cãrþile acelea.
13. Marea a dat înapoi pe morþii care erau în ea; Moartea ºi Locuinþa morþilor au dat înapoi pe morþii care erau în ele. [b]Fiecare a fost judecat dupã faptele lui.

14. ªi Moartea ºi Locuinþa morþilor au fost aruncate în iazul de foc. Iazul de foc este moartea a doua.
15. Oricine n-a fost gãsit scris în cartea vieþii, a fost aruncat în iazul de foc.


anadi aste e tot ,ne vedem la judecata ,oricum Dumnezeu a avut deja multa rabdare cu tine ,e ultimul mesaj.[/b]

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
ionescu_pop
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 02/Aug/2006
Mesaje: 18
Locatie: BUCURESTI
Raspunde cu citat (quote)
referitor la nemurirea sufletului.si religiile orientele au acesta credinta,apoi egiptenii si toate civilizatiile vechi.daca cei vechi credeau in nemurirea sufletului,ca dar dat omului prin creatie,nu numai celor alesi.Oare atatea mii de ani,oamenii s-au inselat?atatia oameni.Daca era asa,sigur Dumnezeu ne trimitea vreu inger sa ne spuna...nu il lasa pe om sa persiste in greseala...eu cred ca e absurd sa zici ca sufletul meu e la fel ca si cel al uni caine.in creatie observam ca omul este stapan peste ele,ca vice-rege.
Singur omul are suflet raþional pe care nu-l aflãm la nici un animal, ºi care suflet trãieºte ºi dupã moarte fiind veºnic. Celelalte fiinþe iau cunoºtinþã de lucruri prin simþuri (vãz, auz, miros, gust, pipãit, probabil ºi prin alte simþuri pe care nu le cunoaºtem încã), însã omul pe lângã cele cinci simþuri, se mai informeazã ºi prin: cauzã, deducþie, comparaþie, calcul etc, cu un cuvânt, prin raþiune. Chiar dacã primele sale noþiuni le câºtigã prin simþuri, el transformã senzaþiile în idei, adicã le spiritualizeazã, urcându-le în sufletul sãu raþional. Sufletul omului nu este creierul însuºi. Deºi fãrã creier, care este organul de manifestare a sufletului, raþiunea nu se poate exprima, cum nu se poate vedea lumina fãrã ochi...

Orice efect trebuie sã aibã o cauzã proporþionatã. Omul are cunoºtinþã de idei spirituale, pe care nici un organ fizic nu le poate recepþiona. De exemplu, omul ºtie ce este dreptatea, adevãrul, frumosul, datoria, necesitatea, absolutul, relativul, binele etc. Acestea sunt toate noþiuni spirituale pe care nu le poate percepe cu nici unul din cele cinci simþuri. Cu ce simte omul adevãrul? Cu ce gustã binele? Cu ce vede dreptatea, virtutea, eroismul? Chiar atunci când ascultã o simfonie de Beethoven, el nu cu urechea o apreciazã, cãci urechi au ºi animalele. Când admirã o statuie de Michelangelo, nu cu ochii gustã emoþia esteticã, deºi fãrã ochi nu poate vedea. Atunci cu ce? Cu raþiunea, care este o facultate a sufletului sãu spiritual!

Nimeni nu poate nega cã omul are noþiuni spirituale pe care el nu le poate sesiza cu un organ sau simþ trupesc. Cu ce prinde omul idei, ca esenþialul, genul, specia, ºtiinþa, caracterul, timpul, eternitatea etc? Luaþi un dicþionar ºi faceþi o comparaþie între numãrul de cuvinte (substantive) pe care le percepe prin simþuri orice animal ºi cuvintele pe care nu le poate sesiza decât mintea. Din aceastã comparaþie veþi cunoaºte în ce proporþie este omul raþional ºi spiritual.

Dar mai mult. Chiar lucrurile materiale pe care omul le percepe cu simþurile le transformã în noþiuni spirituale (universalii), în idei, care nu cad sub simþuri. De exemplu, noi spunem "pom", "animal", "insectã". Acestea, deºi sunt lucruri materiale, omul le-a spiritualizat. În naturã existã mãr, pãr, cireº etc, dar "pom", un arbore fructifer, care sã cuprindã toate roadele comestibile nu existã în naturã, ci numai în mintea noastrã. În naturã existã "cal", "bou", "tigru" etc, însã o vietate care sã cuprindã toate vertebratele, "animal", nu existã în naturã. Omul a inventat o noþiune care le cuprinde pe toate, el a luat caracterele generale ºi a fãcut în mod artificial o noþiune abstractã, care nu este materialã, deºi se referã la lucruri materiale.

Materie, este o ironie, fiindcã pânã ºi acest cuvânt, materie, este o noþiune imaterialã. Noi avem 92 de elemente în tabela lui Mendeleev, plus 11 transuranice, începând de la heliu, hidrogen, litiu, beriliu, pânã la neptuniu, din care este compusã "materia", dar cuvântul materie este o idee de sintezã, a tuturor acestor elemente, care nu se aflã în naturã, ci este creatã de mintea omului. Prin urmare, dacã omul are în sine un principiu ce produce efecte spirituale ºi care recepþioneazã efecte spirituale produse de alþii, este evident cã el posedã în sine un organism spiritual cu care le percepe. Acest principiu spiritual, cu care omul mânuieºte noþiunile nemateriale, este sufletul spiritual, raþional, deci imaterial.

Acest suflet se manifestã prin creier, mai precis prin raþiune, deoarece omul este o fiinþã mixtã, psiho-fizicã, trup ºi suflet. Însã nu creierul este sufletul. Existã animale ca: balena, elefantul, delfinul, care posedã o masã cerebralã mai mare decât a omului, însã nu au raþiune, pentru cã nu creierul este sufletul! Sufletul nu este nici gândirea. Se poate face o încercare: te gândeºti la un eveniment, sau la o lucrare. Dupã câteva minute reexaminezi la ce te-ai gândit. Observi cã gândirea a fost controlatã critic de cineva, care o dominã ºi îi impune sã se revizuiascã. Simþurile nu se pot controla pe sine.

Sufletul stãpâneºte materia prin voinþã. El poate porunci corpului sã se sacrifice pentru o cauzã superioarã, dictatã de minte. Mucius Scaevola, cunoscut erou roman din sec. VI. î. de Cr., în lupta contra etruscilor, n-a reuºit sã omoare pe regele acestora, Porsena. Când a fost prins, ºi-a pus braþul pe jãratec ºi calm l-a lãsat sã ardã. Regele, vãzând aceastã virtute eroicã, l-a eliberat... Sf. Maximilian Kolbe ºi-a dat viaþa pentru aproapele sãu, în lagãrul de la Auschwitz în anul 1941. Jan Palach în Cehoslovacia ºi-a dat foc, murind, arãtând prin acest martiriu contestaþia faþã de regimul totalitar comunist... Au fost multe persoane care au fãcut greva foamei pânã la epuizarea totalã, sau harachiri în Japonia etc.

Sufletul este în trup, ca principiul sãu vital, dar nu este una cu trupul. Când trupul este în chin, sau chiar în agonie, sufletul poate rãmâne senin ºi lucid, uneori chiar sã se bucure: "Sufletul este gata, dar trupul este slab" spuse Isus Ucenicilor care dormeau (Mt. 26, 41)! Se poate întâmpla ºi invers: sufletul sã fie bolnav de bãnuieli, gelozie, fricã, remuºcãri, îngrijorãri, iar trupul sã fie sãnãtos.

Uneori, vorbind de suflet, suntem întrebaþi cu ironie: "L-ai vãzut?" Aceastã întrebare simplistã se potriveºte unui analfabet. Ea este o insultã la adresa raþiunii. Unuia ca acesta i s-ar putea rãspunde: "Dumneata ai vãzut vreodatã cauza, voinþa, inteligenþa? - ºi totuºi ºtii cã existã. Dacã omul ar fi convins numai de ceea ce îi cade sub simþuri, nu s-ar deosebi de un animal. Caracteristica sufletului spiritual este cã se poate ridica la cunoaºterea cauzelor, pe care animalele nu le pot cunoaºte.

Sf. Augustin istoriseºte întâmplarea unui medic, pe nume Ghenadius, care nu credea în existenþa sufletului, însã dupã un vis pe care l-a avut ºi-a schimbat pãrerea. În somn i-a apãrut un tânãr, care l-a întrebat:

- Ghenadius mã vezi?
- Da, te vãd!
- Mã vezi cu ochii?
- Nu, cãci ochii îmi sunt închiºi!
- Atunci cu ce mã vezi?
- Nu ºtiu!
- Mã auzi?
- Da, te aud!
- Cu ce mã auzi?
- Nu ºtiu!
- Îmi vorbeºti?
- Da, îþi rãspund!
- Cu gura?
- Nu!

Tânãrul din vis, înainte de a dispare, i-a spus:

- Tu dormi acum ºi totuºi mã vezi, mã auzi ºi-mi vorbeºti, deºi simþurile tale sunt adormite! Va veni o vreme când vei fi mort, ºi totuºi vei vedea, auzi ºi vorbi...

Prin sufletul sãu spiritual (nu prin trup) omul se aseamãnã cu Dumnezeu, care este spirit, are inteligenþã, voinþã liberã ºi este nemuritor, adicã etern!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
Anatomie spirituala
enohabel
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 30/Oct/2006
Mesaje: 8
Raspunde cu citat (quote)
23. Dumnezeul pãcii sã vã sfinþeascã El însuº pe deplin; ºi: duhul vostru, sufletul vostru ºi trupul vostru, sã fie pãzite întregi, fãrã prihanã la venirea Domnului nostru Isus Hristos. (ap. Pavel)


12. Cãci Cuvîntul lui Dumnezeu este viu ºi lucrãtor, mai tãietor decît orice sabie cu douã tãiºuri: pãtrunde pînã acolo cã desparte sufletul ºi duhul, încheieturile ºi mãduva, judecã simþirile ºi gîndurile inimii.

Io am impresia ca p-acilea posteaza unii care inca nu cunoaste bine Scripturile...
Omul este trinitar;duh,suflet,trup,duhul si sufletul sunt de esenta spirituala si foarte apropiate,sufletul face legatura dintre trup si duh, ca in schema de mai jos

[img:9f6e857f30]http://i66.photobucket.com/albums/h247/enohabel/SundayJuly0220062.jpg[/img:9f6e857f30]

_________________
Partasia reala se intemeiaza pe viata,nu pe doctrina...
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
nigno
Site Admin
Site Admin

Data inscrierii: 16/Aug/2005
Mesaje: 78
Raspunde cu citat (quote)
Citat:
Io am impresia ca p-acilea posteaza unii care inca nu cunoaste bine Scripturile...


... din pacate, sunt si din astia...

_________________
Resurse crestine on-line pe www.caleasprecasa.uv.ro ! Visit and... vote it! ;)
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatViziteaza site-ul autoruluiCodul Yahoo MessengerCodul MSN Messenger
ady_maris
Avansat
Avansat

Data inscrierii: 31/Mai/2006
Mesaje: 200
Raspunde cu citat (quote)
Citat:
Omul este trinitar;duh,suflet,trup,duhul si sufletul sunt de esenta spirituala si foarte apropiate,sufletul face legatura dintre trup si duh, ca in schema de mai jos


corect enohabel,....iar acum vine o intrebare pertinenta; tu cate persoane esti?(daca esti trinitar)

_________________
Inteleptii sunt aceia,care din eroare in eroare ajung la Adevar!!!!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privatCodul MSN Messenger
despre suflet!
ionescu_pop
Nou venit
Nou venit

Data inscrierii: 02/Aug/2006
Mesaje: 18
Locatie: BUCURESTI
Raspunde cu citat (quote)
buna!o intrebare ptr enohabel..despre mine vb ca nustiu Scripturile?rau faci...cine te-a pus pe tine judecator?cu ce drept judeci pe altii fara sa ii cunosti?..stii tu mai bine???nu te lauda,ca o sa cazi in pacatul slavei desarte.... toata stiinta lumii nu valoreaza cat un act de iubire..ca Biblia ne spune ca nu tot cel ce zice Doamne,Doamne intra in Imparatia cerurilor.. iar Pavel spune:dragostea nu pizmuieste,nu se lauda nu se trufeste. si diavolul stie versete-vezi la episodul ispitirii lui Iisus-dar degeaba stie ,ca nu se mantuieste.mantuirea nu se castiga prin stiinta de versete,nu suntem gnostici.. suntem crestini..
Referitor la suflet -La Geneza 2,7. Atunci, luând Domnul Dumnezeu þãrânã din pãmânt, a fãcut pe om ºi a suflat în faþa lui suflare de viaþã ºi s-a fãcut omul fiinþã vie. omul fiinta vie-eis psihen zoosan-Traducerea Bibliei de la Ierusalim este asa,,intru suflet care traieste'' Suflarea lui Dumnezeu l-a invaluit pe om.,,eis''se traduce -,,intru,inlauntru''vezi si la I Cronici 12,18 -Duhul l-a imbracat pe Amosai.
la I Corinteni 15,34-44 terminologia lui Pavel trebuie inteleasa astfel : a-trup carnal sarx-(greaca)=materia carte alcatuieste trupul b)trup-soma(greaca)-forma organizata a materiei carnale c-trup firesc-psyhikos-(greaca) trup inzestrat cu suflet viu, dar care traisete doar la nivelul afectelor sau pasiunilor si d- trup duhovnicesc-pneumatikos-(greaca) trupul transfigurat prin Inviere ,devenit capabil sa participe la slava lui Dumnezeu.
si te rog fara jigniri ca nu cunosc Biblia!!!!!!!!!! un pic de respect!
Vezi profilul utilizatoruluiTrimite mesaj privat
Natura Sufletului
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Ora este GMT + 2 ore  
Pagina 1 din 2  

  
  
 Raspunde la subiect