ady_maris
Avansat
Data inscrierii: 31/Mai/2006 |
Mesaje: 200 |
|
|
|
Trimis: Mie Mai 31, 2006 4:37 pm |
|
|
|
|
|
În aceastã prezentare noi ne referim mai ales la cartea lui Daniel ºi la Apocalipsa. Pânã în trecutul apropiat, chiar ºi cei mai recunoscuþi cãrturari internaþionali nu puteau face ceva cu conþinutul acestor douã cãrþi profetice. Ei stãteau tot timpul înaintea unor probleme nedezlegate, pentru cã nu erau în stare sã descifreze limba simbolicã folositã în aceste cãrþi. Ceea ce a fost scris pe baza inspiraþiei directe, poate fi desluºit ºi înþeles numai printr-o descoperire deosebitã de sus. Aici nu are voie duhul omenesc sã cerceteze în mod filozofic, aici trebuie ca Duhul lui Dumnezeu sã lumineze ºi sã descopere lucrurile pecetluite (1 Cor. 2.10-13). Pentru cã timpul pentru partea profeticã nu sosise încã, s-au scris cunoºtinþe proprii dupã înþelegerea fiecãruia.
Profeþia biblicã nu poate fi tâlcuitã, ea trebuie recunoscutã ºi privitã în împlinirea ei. Evenimentele escatologice din timpul sfârºitului au fost prezise prin ºtiinþa dinainte a lui Dumnezeu. Dumnezeu a permis sã fie scrise dinainte amândouã, istoria omenirii ºi istoria mântuirii. Ceea ce au spus pânã acum diferiþi tâlcuitori ai Bibliei, nu se potriveºte, dupã cum vom vedea, cu rãspunsul clar al împlinirii lui Dumnezeu. Cine zice cã ºtie ceva, ar trebui sã se gândeascã, cã fiecare cunoºtinþã trebuie sã corespundã cu mãrturia întreagã a Sfintei Scripturi ºi trebuie sã fie în acord cu aceasta. Ceea ce se spune despre o temã este numai atunci corect când ºi ultimelor întrebãri aferente le este dat un rãspuns fãrã echivoc ºi satisfãcãtor.
Nu pentru cã noi am citit Biblia mai profund, ci pentru cã acum este timpul în care tainele lui Dumnezeu sunt descoperite, de aceea DOMNUL a deschis copiilor Sãi mintea pentru partea profeticã din Scripturã. Fãrã nici o îndoialã noi trãim acum în ultima perioadã din istoria mântuirii. Cu aceastã constatare nu vrem sã provocãm panicã sau fricã de sfârºitul lumii, însã dorim sã producem o trezire la realitate. Acum este vorba despre accentuarea Cuvântului profetic, care nu are voie sã fie neglijat, dupã partea evanghelisticã ºi de învãþãturã.
Proorocului Daniel i-a fost poruncit: „Tu, însã, Daniele, þine ascunse aceste cuvinte ºi pecetluieºte cartea , pânã la vremea sfârºitului. Atunci mulþi o vor citi ºi cunoºtinþa va creºte.” (cap. 12.4).
Pecetluirea acestui conþinut important nu trebuia sã rãmânã tot timpul aºa, ci numai pânã la vremea sfârºitului. Despre „vremea sfârºitului”, adicã „zilele din urmã”, este vorba atât în Vechiul cât ºi în Noul Testament de repetate ori. ÃŽn Daniel 8, 17+19 se spune: „Fii cu luare aminte, fiul omului, cãci vedenia priveºte vremea sfârºitului…Iatã îþi arãt ce se va întâmpla la vremea de apoi a mâniei, cãci vedenia aceasta priveºte vremea sfârºitului.”
Ceea ce era ascuns ºi pecetluit pânã nu demult, ºi prin urmare nu putea fi înþeles, este acum descoperit. Desigur cã dupã citirea acestei prezentãri, mulþi vor înþelege mai bine cartea lui Daniel ºi Apocalipsa.
Proorocul Daniel nu a tâlcuit vedeniile în care au fost vestite anumite desfãºurãri ºi evenimente prin simboluri, ci lui i-a fost trimis îngerul Gavril care i-a explicat ce vedea. Daniel mãrturiseºte despre el: „El m-a învãþat, a stat de vorbã cu mine, ºi mi-a zis: ‚Daniele, am venit acum sã-þi luminez mintea. Când ai început tu sã te rogi, a ieºit cuvântul, ºi eu vin sã þi-l vestesc; cãci tu eºti prea iubit ºi scump. Ia aminte dar la cuvântul acesta ºi înþelege vedenia!’” (cap. 9, 22-23)
Ca ºi atunci, este vorba ºi astãzi despre o lãmurire ºi o deschidere a minþii, dar ºi despre rugãciunea în care sã se exprime dorinþa adâncã din inimã, pentru a primi claritate de la Dumnezeu. Cheia pentru aceasta se aflã în porunca: „Ia aminte dar la cuvântul acesta ºi înþelege vedenia!” Cine nesocoteºte Cuvântul, merge în rãtãcire chiar dacã ar pretinde cã a primit o descoperire. Dumnezeu este legat de Cuvântul Lui; El face totul conform Cuvântului Sãu. ÃŽn cap. 10,21 citim: „Dar vreau sã-þi fac cunoscut ce este scris în cartea adevãrului.” Mai mult nu vrem ºi nici nu avem nevoie. Dar noi vrem sã aflãm ce este scris în cartea aceasta a adevãrului.
Ioan la fel a fost vizitat de un înger, când se afla pe insula Patmos. Acest eveniment este descris în Apoc. 1,1: „ªi le-a fãcut-o cunoscut, trimiþând prin îngerul Sãu, la robul Sãu Ioan.” Dupã ce el a vãzut aceste vedenii ºi desfãºurãri în tablouri, mãrturiseºte în cap 22, 8-9: „Eu, Ioan, am auzit ºi am vãzut lucrurile acestea. ªi dupã ce le-am auzit ºi le-am vãzut, m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arãta, ca sã mã închin lui. Dar el mi-a zis: `Fereºte-te sã faci una ca aceasta! Eu sunt un împreunã slujitor cu tine, ºi cu fraþii tãi, proorocii, ºi cu cei ce pãzesc cuvintele din cartea aceasta. ÃŽnchinã-te lui Dumnezeu.`”
Mulþumirea ºi închinarea Îi revin numai lui Dumnezeu singur, chiar ºi atunci când El trimite un înger sau un mesager. El are mesageri cereºti ºi pãmânteºti, prin care El poate vorbi ºi lucra (Evrei 1,7).
Pentru o însãrcinare deosebitã din istoria mântuirii, este nevoie de o chemare profeticã-apostolicã directã. Cine posedã doar o însãrcinare închipuitã, îi va lega pe oameni de persoana ºi învãþãtura sa, ca urmaºi ai sãi. Cine este însã însãrcinat de Dumnezeu, va vorbi Cuvântul lui Dumnezeu ºi îi va aduce pe oameni în legãturã cu Dumnezeu. Astfel de bãrbaþi ai lui Dumnezeu pregãtesc calea DOMNULUI ºi în acelaºi timp poporului Sãu, dând la o parte orice piedicã spiritualã (Isa. 62,10). Astfel oamenii devin cu adevãrat ucenici ºi prin aceasta urmaºi ai lui Isus Hristos.
Gândul acesta ne aduce aminte de proorocia din Maleahi 3,1: „Iatã, voi trimite pe solul Meu; el va pregãti calea înaintea Mea.” Ea s-a împlinit cu Ioan Botezãtorul, care a fost trimis înaintea DOMNULUI (Mat. 11,10).
ÃŽn Apoc. 22,6 citim: „Aceste cuvinte sunt vrednice de crezare ºi adevãrate. ªi DOMNUL, Dumnezeul duhurilor proorocilor, a trimis pe îngerul Sãu sã arate robilor Sãi lucrurile, care au sã se întâmple în curând.” La urmã vorbeºte însuºi DOMNUL: „Eu, Isus, am trimis pe îngerul Meu sã vã adevereascã aceste lucruri pentru Biserici.” (vers. 16).
ÃŽntotdeauna când se întâmplã evenimente de importanþã în istoria mântuirii, Dumnezeu trimite un înger sau un prooroc. „Nu, DOMNUL Dumnezeu nu face nimic fãrã sã-ªi descopere taina Sa slujitorilor Sãi prooroci.” (Amos 3,7). Aºa a fost, de exemplu, vestitã naºterea lui Ioan Botezãtorul de un înger (Luca 1,13). Pe plaiurile Bethleemului, pãstorii au auzit cântând cetele cereºti ºi din gura îngerului se vestea despre naºterea Mântuitorului: „Nu vã temeþi: cãci vã aduc o veste bunã, care va fi o bucurie pentru tot norodul: Astãzi în cetatea lui David, vi s-a nãscut un Mântuitor, care este Hristos, DOMNUL” (Luca 2,10-11). ªi deschiderea peceþilor a fost vestitã într-un mod supranatural.
HRISTOS ªI ANTIHRISTUL
În lupta pentru claritate la aceastã temã importantã despre Antihrist, trebuie sã ne întoarcem nepãrtinitori spre Cuvântul lui Dumnezeu ºi sã luminãm aceastã persoanã tainicã cu Scriptura. Diferite pãreri omeneºti existã, dupã cum am amintit, de mult timp. Noi avem însã dreptul la un rãspuns infailibil ºi incontestabil, ºi acesta ne poate fi dat numai prin Cuvântul infailibil al lui Dumnezeu.
Toate mãrturiile din Sfânta Scripturã sunt, în sinea lor ºi în legãturã unele cu altele, dovada pentru adevãrul lui Dumnezeu. Creaþiunea mãrturiseºte despre Creatorul ei. Cine îl tãgãduieºte pe El, ar trebui sã tãgãduiascã ºi existenþa universului maiestos. Rãscumpãraþii sunt dovada vie a Rãscumpãrãtorului. Divinitatea nu trebuie doveditã de oameni, ea este o realitate adevãratã, doveditã. Aceasta se potriveºte pentru fiecare temã ºi fiecare domeniu din Sfânta Scripturã.
Tema complexã despre Antihrist este una din cele mai grele care existã în domeniul religios. Pe primul loc stã taina Dumnezeirii lui Isus Hristos, iar a doua este persoana tainicã a Antihristului. Amândouã sunt pentru cei mai mulþi oameni o enigmã, în ambele cazuri pãrerile se despart foarte mult. Nu existã nici o catedrã pe pãmânt, nici un profesor care ar putea da o explicaþie temeinicã despre aceasta. Teologia tradiþionalã se aflã în cazul acesta într-o încurcãturã totalã, ea posedã doar explicaþii care corespund cu direcþia bisericii respective.
Dupã cum a fost deja citat din proorocul Daniel, aceastã carte tainicã trebuia sã rãmânã închisã ºi pecetluitã pânã în vremea sfârºitului. ÃŽn Apoc. 5,1 aflãm despre o carte pecetluitã în Noul Testament. ÃŽntrebarea sunã: „Cine este vrednic sã deschidã cartea ºi sã-i rupã peceþile?” Ioan, care a urmãrit desfãºurarea, a primit rãspunsul: „Iatã cã Leul din seminþia lui Iuda, Rãdãcina lui David, a biruit ca sã deschidã cartea ºi cele ºapte peceþi ale ei.” (Apoc. 5,5).
În aceastã prezentare nu ne putem ocupa mai detaliat de deschiderea ºi însemnãtatea peceþilor ºi sã descriem conþinutul acestora. Aici este vorba despre tema de faþã ºi însemnãtatea simbolurilor în aceastã legãturã, simboluri cu care ne întâlnim mereu. În profeþie avem de-a face cu tablouri, asemãnãtor cu vorbirea în pilde a DOMNULUI, care ascund în sinea lor înþelesul propriu-zis. Aici este vorba despre animale, capete, coarne, icoana fiarei, semnul fiarei, numãrul fiarei, ºi chiar despre o curvã care cãlãreºte pe fiarã, etc. Noi vom urmãri cu ajutorul Sfintei Scripturi însemnãtatea acestor simboluri.
Sistemul anticreºtin este multilateral ºi s-a dezvoltat paralel în timpul celor aproape douã mii de ani din istoria mântuirii. Sfânta Scripturã ne aratã aceasta în diferite legãturi. Pavel numeºte aceastã persoanã cu multe titluri. El a fost în stare sã-l descrie exact, cu o privire profeticã adâncã. Apostolul scrie avertizând: „Nimeni sã nu vã amãgeascã în vreun chip; cãci nu va veni înainte ca sã fi venit lepãdarea de credinþã, ºi de a se descoperi omul fãrãdelegii, fiul pierzãrii, potrivnicul, care se înalþã mai pe sus de tot ce se numeºte `Dumnezeu` sau de ce este vrednic de închinare. Aºa cã se va aºeza în Templul lui Dumnezeu, dându-se drept Dumnezeu. Nu vã aduceþi aminte cum vã spuneam lucrurile acestea, când eram încã la voi? ªi acum ºtiþi bine ce-l opreºte ca sã nu se descopere decât la vremea lui. Cãci taina fãrãdelegii a ºi început sã lucreze; trebuie numai ca cel ce o opreºte acum, sã fie luat din drumul ei. ªi atunci se va arãta acel nelegiuit, pe care DOMNUL Isus îl va nimici cu suflarea gurii Sale, ºi-l va prãpãdi cu arãtarea venirii Sale. Arãtarea lui se va face prin puterea Satanei, cu tot felul de minuni, de semne ºi puteri mincinoase, ºi cu toate amãgirile nelegiuirii pentru cei ce sunt pe calea pierzãrii, pentru cã n-au primit dragostea adevãrului ca sã fie mântuiþi.” (2 Tes. 2, 3-10).
Urmãtoarele comparaþii ne vor clarifica unele caracteristici ale Antihristului:
Hristos a venit în Numele Tatãlui (Ioan 5, 43a);
imitatorul vine în numele lui propriu (Ioan 5, 43b).
Hristos s-a smerit ºi S-a fãcut ascultãtor pânã la moarte (Fil. 2,8);
fiul pierzãrii se înalþã mai presus de toate (2 Tes. 2,4)
Hristos a fost dispreþuit ºi pãrãsit de oameni (Isa. 53,3);
Antihristul se lasã sãrbãtorit ºi onorat (Apoc. 13,8).
Hristos este Proorocul adevãrat (Deut. 18, 15-18; Fap. 3,22-23);
Antihristul este proorocul mincinos (Apoc. 16,13; 20,10)
Hristos a mãrturisit despre adevãr (Ioan 18,37);
cel rãu aruncã adevãrul la pãmânt (Dan. 8,12).
Hristos a venit sã împlineascã voia lui Dumnezeu (Evrei 10, 7-10);
Antihristul va face voia lui (Dan. 11,36).
Hristos a venit sã-I mântuiascã pe cei pierduþi (Luca 19,10);
Antihristul se ridicã pentru a-i nimici pe sfinþi (Dan. 8,24).
Hristos a împlinit Legea lui Dumnezeu (Mat. 5,17);
cel rãu este nelegiuit (2Tes 2,8; Dan. 7,25a).
Hristos a fost numit Fiul lui Dumnezeu (Luca 1,35);
Antihrist este fiul pierzãrii (2 Tes. 2,3).
Hristos este taina evlaviei (1 Tim 3,16);
Antihristul este taina fãrãdelegii (2 Tes. 2,7).
Comparaþiile, cu care am mai putea continua, sunt necesare pentru a putea vedea aceastã persoanã în faþa ochilor. În prezentarea aceasta va apare mai clar ca niciodatã contrastul dintre Hristos ºi Antihrist, astfel ca, oricine vrea, sã-l poatã recunoaºte. În Daniel, în epistolele apostolilor ºi Apocalipsa întâlnim diferite denumiri, dar care descriu aceeaºi persoanã sau acelaºi sistem în multitudinea aspectelor lui.
ÃŽNCEPUTUL
Antihristul este o persoanã tainicã, fãrã îndoialã. Aºa cum Hristos, Cel Adevãrat, poate fi recunoscut numai prin descoperire de sus, aºa de sigur poate fi recunoscut Antihristul numai prin luminã de sus. Aºa cum Hristos este descoperirea lui Dumnezeu în trup omenesc, la fel va fi ºi Antihristul în vremea apariþiei sale directe, manifestarea personificatã a lui Satana într-un om. Satana sigur nu este un ateu, el crede în Dumnezeu ºi tremurã (Iac. 2,19). Reprezentantul lui pe pãmânt calcã în toate pe urmele lui. În exterior avem de-a face cu un om foarte smerit care foloseºte chiar ºi texte biblice, cum a fãcut-o Satana la ispitirea lui Isus.
Atât Hristos cât ºi Antihristul au o preistorie lungã; amândoi au originea lor în ceruri. Dacã cercetãm urmele lor în trecut, putem constata uºor, cã Hristos te duce înapoi la Dumnezeu, iar Antihristul la Satana. Hristos reprezintã Împãrãþia lui Dumnezeu cu luminã ºi viaþã, Antihristul împãrãþia lui Satana cu întuneric ºi moarte. Amândoi sunt reprezentaþi pe pãmânt, amândoi în acelaºi timp ascunºi ºi descoperiþi.
Dupã cum am spus deja, noi gãsim despre amândoi o descriere exactã în Sfânta Scripturã. De la începutul timpului a fost anunþat ºi descris atât Hristos cât ºi Antihristul în simboluri ºi tablouri. Amândoi reprezintã o împãrãþie. Amândoi pretind un tron – cu deosebirea cã unul este Dumnezeu ºi celãlalt se lasã onorat ca ºi cum ar fi Dumnezeu. Luminã ºi întuneric, ziuã ºi noapte, viaþã ºi moarte, mãrturisesc de la început despre douã fiinþe ºi domenii diferite. Noi vedem douã linii de la Cain ºi Abel, pânã la Isus ºi Iuda, iar la sfârºit cu Hristos ºi Antihristul.
Hristos ne este descris cu diferite denumiri care îl prezintã într-o legãturã cu slujbele Sale multiple: Fiul lui Dumnezeu, Fiul omului, Fiul lui David, Mielul lui Dumnezeu, Mijlocitor, Avocat, Împãrat, Mare Preot, Prooroc etc.
ªi Antihristul, dupã cum am amintit, este numit într-o anumitã legãturã cu titluri diferite: ca „proorocul mincinos”, „nelegiuitul”, „împotrivitorul”, etc. Cine cunoaºte Sfânta Scripturã nu-i va fi greu sã afle cã toate însuºirile ºi atributele lui Dumnezeu se potrivesc lui Hristos sutã la sutã ºi acelea ale lui Satana, lui Antihrist.
ANTI=ÎMPOTRIVÃ
Cheia pentru o cunoaºtere corectã, ca sã gãsim urma acestei persoane tainice, se aflã în cuvântul anti. Dupã cum îi este fiecãruia cunoscut, anti înseamnã „împotrivã”. Antihristul este deci împotrivitorul – duºmanul lui Hristos. ÃŽnºelãciunea constã însã tocmai în faptul cã aceastã persoanã se referã ºi vorbeºte despre Hristos, dar toate învãþãturile lui ºi întreaga sa practicã sunt în contradicþie cu El ºi cu Cuvântul Lui. El vorbeºte despre Hristos, dar îi leagã de persoana sa pe urmaºii sãi, pe care îi numeºte din perspectiva sa „credincioºi”. Ei cred cuvântul lui, nu Cuvântul lui Hristos.
Semnalmentul deosebit al Antihristului constã în faptul cã el este „mincinosul” ºi este una cu învãþãturile lui care sunt numai din minciuni – în contradicþie cu Hristos care este adevãrul ºi învãþãturile Lui sunt numai adevãruri. Antihristul înlocuieºte fiecare învãþãturã a lui Hristos cu propria sa învãþãturã. O minciunã este un adevãr redat invers. Aºa cum s-a folosit Satana deja în grãdina Eden de Cuvânt, aºa se foloseºte ºi Antihristul de Cuvântul lui Dumnezeu, cu ºiretlic ºi perfidie pentru a-i ispiti pe cei sfinþi într-un mod evlavios. Dar la o cercetare mai amãnunþitã, se constatã cã absolut nimic din ceea ce învaþã el nu corespunde cu Cuvântul original a lui Dumnezeu. Cine este ºi lucreazã împotriva Cuvântului, acela este împotriva lui Hristos, deci „anti-Hrist”, cãci Hristos este Cuvântul – Logosul.
Despre Antihrist auzim deja în creºtinismul primar. Ioan l-a amintit de mai multe ori în epistolele sale. El scrie despre Antihrist, arãtând spre timpul nostru: „Copilaºilor, este ceasul de pe urmã. ªi dupã cum aþi auzit cã are sã vinã antihrist…” Este de remarcat faptul cã Ioan vorbeºte o datã despre venirea Antihristului la singular, referindu-se la zilele din urmã, adicã la timpul sfârºitului, dar amintind în acelaºi timp de mai mulþi antihriºti care s-au ridicat deja atunci: „ sã ºtiþi cã acum s-au ridicat mulþi antihriºti” (1 Ioan 2,18). Nu era vorba despre oameni care l-au refuzat pe Hristos, ci despre acei care îl prezentau în contradicþie cu Cuvântul, rãstãlmãcindu-l.
Fraþii mincinoºi despre care a scris Pavel, „hristoºii” mincinoºi despre care a vorbit Isus, sunt unºii falºi care deja de la început au deviat de la Cuvântul proorocilor ºi apostolilor, prezentând alte pãreri ºi învãþãturi. ÃŽn mod deosebit se remarcase atunci vorbitorul Nicolae amintit în Biblie. Urmaºii lui au fost „nicolaiþii”. El a adunat în jurul sãu oameni creduli ºi a vestit faptele lui proprii, în loc de singura credinþã prin care este mântuit omul. DOMNUL le spune copiilor Sãi cuvinte de laudã în prima epistolã trimisã prin îngerul Bisericii: „Ai însã lucrul acesta bun: cã urãºti faptele nicolaiþilor” (Apoc. 2,6). ÃŽn epistola a treia, aceastã direcþie nebiblicã, în care laicii erau dominaþi de o preoþime autonumitã, ajunsese la o poziþie solidã. Astfel mustrarea: „Tot aºa, ºi tu ai câþiva care, de asemenea, þin învãþãtura nicolaiþilor” (Apoc. 2,15). Dupã cum grâul ºi neghina cresc pe acelaºi câmp, aºa se aflã cei adevãraþi ºi cei falºi pe acelaºi teren al creºtinismului.
Totul a început cu învãþãturile neadevãrate prezentate ºi crezute sub influenþa duhurilor anticreºtine. Mai târziu, în sistemul anticreºtin, din acestea au fost fãcute dogme. ÃŽncoronarea lor va fi la urmã în însuºi Antihristul. Pavel, care poseda privirea profeticã, scrie: „Dacã învaþã cineva pe oameni învãþãturã deosebitã, ºi nu se þine de cuvintele sãnãtoase ale DOMNULUI nostru Isus Hristos ºi de învãþãtura care duce la evlavie, este plin de mândrie, ºi nu ºtie nimic.” (1 Tim. 6,3-4a).
Apostolul a ºtiut cã vestirea lui este de origine divinã, pentru cã el o primise prin descoperirea lui Isus Hristos (Gal. 1,12). El nu se apãra pe sine ºi învãþãturile lui, ci Evanghelia lui Isus Hristos – mesajul de mântuire curat al lui Dumnezeu. ÃŽn 2 Tim. 1, 13-14 el le cere lucrãtorilor sãi sã se þinã de învãþãtura sãnãtoasã: „Dreptarul învãþãturilor sãnãtoase pe care le-ai auzit de la mine, þine-l cu credinþa ºi dragostea care este în Hristos Isus. Lucrul acela bun care þi s-a încredinþat, pãzeºte-l prin Duhul Sfânt, care locuieºte în noi.”
ÃŽn decursul istoriei bisericii s-au ridicat mulþi învãþãtori ºi prooroci mincinoºi, aºa cum s-a vestit deja în 2 Pet. 2,1: „ÃŽn norod s-au ridicat ºi prooroci mincinoºi, cum ºi între voi vor fi învãþãtori mincinoºi, care vor strecura pe furiº erezii nimicitoare, se vor lepãda de Stãpânul, care i-a rãscumpãrat, ºi vor face sã cadã asupra lor o pierzare nãpraznicã.” Denumirea „prooroci mincinoºi” este scrisã aici iarãºi la plural.
Inspiraþi de duhul anticreºtin, se dezvoltã o bisericã pe lângã Biserica adevãratã. ÃŽnvãþãtorii autodenumiþi, proorocii mincinoºi ºi apostolii falºi nu predicau învãþãtura lui Hristos, ci cunoºtinþe proprii. Ei atrãgeau oamenii neîntemeiaþi în Cuvântul lui Dumnezeu, fãcându-i urmaºii lor. La sfârºit se vor uni toate însuºirile ºi caracteristicile sistemului anticreºtin sub un singur cap. De aceea este scris despre el în Apocalipsa ca fiind proorocul mincinos. Aºa cum proorocii adevãraþi vesteau Cuvântul lui Dumnezeu pe care îl primeau ca „AªA VORBEªTE DOMNUL”, tot aºa pretinde proorocul mincinos cã este glasul lui Dumnezeu pe pãmânt. Dar învãþãtura lui nu are nimic comun cu Cuvântul adevãrat. El este proorocul învãþãturii false ºi din cauza aceasta numit prooroc mincinos.
Cine vesteºte ceea ce este în contradicþie cu proorocii adevãraþi, este el însuºi un prooroc mincinos. Un învãþãtor fals este acela care învaþã altfel decât învãþãtorii rânduiþi de Dumnezeu din Biserica primarã. Printr-o comparaþie putem observa uºor cã astãzi este predicat un alt Isus ºi este prezentatã o altã Evanghelie decât în creºtinismul primar (2 Cor. 11,4). Falsul este prezentat ca fiind corect, iar adevãrul ca fals. Fãrã ca oamenii sã-ºi dea seama, în decursul veacurilor au fost introduse învãþãturi greºite care n-au nimic comun cu învãþãtura ºi practica primilor creºtini.
Dar cine mai cerceteazã astãzi Scriptura ca sã verifice dacã învãþãturile predicate corespund cu adevãrul? Pavel a spus: „ªtiu bine cã, dupã plecarea mea, se vor vârî printre voi lupi rãpitori, care nu vor cruþa turma; ºi se vor scula din mijlocul vostru oameni, care vor învãþa lucruri stricãcioase, ca sã atragã pe ucenici de partea lor.” (Fap. 20, 29-30). Cuvintele mieroase sunt înconjurate de un ceremonial bine învãþat. Masele neºtiutoare sunt impresionate ºi cred cã aceasta a fost introdusã de Hristos. Ei vãd starea exterioarã de miel ºi nu pãtrund în falsificarea care îi pândeºte, pentru cã ei nu cunosc Cuvântul. Isus a spus: „Oile Mele ascultã glasul Meu” (Ioan 10, 27). Glasul Lui este ºi rãmâne în veci Cuvântul Sãu.
Dupã cum am amintit, un prooroc mincinos este recunoscut prin faptul cã el nu predicã Cuvântul proorocilor adevãraþi, un apostol mincinos prin faptul cã nu vesteºte învãþãtura biblicã – apostolicã (Apoc. 2,2), Antihristul prin faptul cã el învaþã fals despre Hristos, ºi nici nu se gândeºte sã împlineascã ce a poruncit Hristos. El se recunoaºte verbal pentru Hristos, dar este încurcat adânc în superstiþii, pânã la chemarea morþilor, ceea ce este spiritism. Cât de serioase sunt cuvintele: „Dar chiar dacã noi înºine sau un înger din cer ar veni sã vã propovãduiascã o Evanghelie, deosebitã de aceea pe care v-am propovãduit-o noi, sã fie anatema!” (Gal. 1,8).
Cine îl vede pe Antihrist ca un dictator mondial în sensul unui tiran politic, va fi surprins. Pavel scrie cã Satana va face prin el în ultima fazã „tot felul de minuni, de semne ºi de puteri mincinoase” (2 Tes. 2). Acest om nu va face semne ºi minuni biblice, aºa cum s-a întâmplat în slujba lui Isus Hristos ºi a apostolilor, prin puterea lui Dumnezeu. ÃŽn schimb el este un maestru în înºelãtorie. Ceea ce nu ar putea realiza nimeni, reuºeºte el prin politica religioasã. Sunt semne mincinoase care sunt în contradicþie cu adevãrul. El ºtie sã umble cu minciuna într-un mod evlavios ºi sã-i ispiteascã pe toþi aceia care cred evanghelia lui mincinoasã; el poate vorbi cu bãrbaþi de stat ºi demnitari bisericeºti în egalã mãsurã. El are cei mai buni consilieri din lume, este cel mai informat om din lume, la el vin toþi din toate lagãrele. Rolul sãu de mijlocitor este luat în seamã de toate formaþiunile politice adverse. El este cea mai înaltã autoritate religioasã care existã pe pãmânt ºi, aºa cum susþine el, ºi cea mai înaltã instanþã juridicã.
Antihristul nu va trãi niciodatã o ascultare de rugãciune, nicicând nu va umbla un ºchiop prin el, nu va vedea vreun orb sau sã audã un surd, ca în timpul lui Hristos. Dar totuºi toatã lumea îl va onora ºi i se vor închina: „…pentru cei ce sunt pe calea pierzãrii, pentru cã n-au primit dragostea adevãrului ca sã fie mântuiþi. Din aceastã pricinã Dumnezeu le trimite o lucrare de rãtãcire, ca sã creadã o minciunã, pentru ca toþi cei care n-au crezut adevãrul, ci au gãsit plãcere în nelegiuire, sã fie osândiþi.” (2 Tes. 2, 10-12). Sã ne gândim: Antihristul este dupã nume un creºtin, dar de fapt este împotriva lui Hristos. El vorbeºte despre ÃŽmpãrãþia lui Dumnezeu, dar îºi construieºte propria lui împãrãþie în care domneºte.
ORIGINEA LUI
Ca sã înþelegem mai bine tactica ºi însuºirea Antihristul, trebuie sã ne ocupãm mai întâi de Satana. Poate sunã cam ciudat, dar vom arãta paralela între el ºi Antihrist. ÃŽn Ez. 28, 12-15 stã scris: „Aºa vorbeºte DOMNUL Dumnezeu: ajunsesei la cea mai înaltã desãvârºire, erai plin de înþelepciune, ºi desãvârºit în frumuseþe. Stãteai în Eden, în grãdina lui Dumnezeu, ºi erai acoperit de tot felul de pietre scumpe: cu sardonic, cu topaz, cu diamant, cu hrisolit, cu onix, cu iaspis, cu safir, cu rubin, cu smarald ºi cu aur; timpanele ºi flautele erau în slujba ta, pregãtite pentru ziua când ai fost fãcut. Erai un heruvim ocrotitor, cu aripile întinse; te pusesem pe muntele sfânt al lui Dumnezeu, ºi umblai prin mijlocul pietrelor scânteietoare. Ai fost fãrã prihanã în cãile tale, din ziua când ai fost fãcut, pânã în ziua când s-a gãsit nelegiuirea în tine.”
Aici este vorba despre Lucifer, pe care Dumnezeu l-a creat ca o cãpetenie îngereascã. Ca creaturã a lui Dumnezeu, el era desãvârºit, dar era înzestrat cu o voinþã liberã ca ºi noi. Din pãcate, el a folosit aceastã libertate pentru a se ridica împotriva lui Dumnezeu, înãlþându-se. Acelaºi lucru este spus despre reprezentantul sãu care se ridicã peste tot. Pentru cã Satana nu este atotºtiutor, el nu a putut sã prevadã ce urmãri va atrage dupã sine împotrivirea sa. Aºa este cu Antihristul care trebuie sã-ºi preia rolul sãu. Sfârºitul lui îi este ascuns; el ºtie multe, dar nu totul.
Dupã cum ne-a fost spus, Satana se afla în grãdina Eden. Acolo el s-a folosit mai târziu, dupã cãderea sa, de ºarpe, prin care el i-a amãgit pe primii oameni aducându-i la neascultare ºi astfel la încãlcarea Cuvântului lui Dumnezeu. Cu întrebarea: „Oare a zis Dumnezeu cu adevãrat?” el a semãnat în ei îndoialã faþã de Cuvântul lui Dumnezeu. Acelaºi lucru îl face reprezentantul lui pe pãmânt. Astfel a cãzut întreaga omenire de la început sub influenþa celui rãu, care constã întotdeauna în faptul de a pune Cuvântul lui Dumnezeu sub semnul întrebãrii. A început cu necredinþa, cãreia i-a urmat apoi neascultarea ºi la sfârºit încãlcarea. Aºa s-a ajuns la cãderea în pãcat, în care am fost atraºi toþi. Fiecare a dat greº ºi s-a fãcut vinovat, cãci ºi noi am fi procedat exact ca Adam ºi Eva.
Satana nu numai cã a fost aruncat jos când s-a rãzvrãtit, dar el a adus ºi nenorocirea asupra întregii omeniri. Dar deja imediat dupã cãderea în pãcat, DOMNUL a anunþat venirea rãscumpãrãtorului, atunci când a vorbit despre sãmânþa care va veni prin femeie pentru a zdrobi capul ºarpelui (Gen. 3,15). Din cauza aceasta Isus a numit-o pe Maria întotdeauna „femeie”, niciodatã „mamã”. El a fost sãmânþa lui Dumnezeu în care Cuvântul fãgãduit a devenit realitate. Sãmânþa dumnezeiascã este pe de-o parte Cuvântul lui Dumnezeu (Luca 8,11); sãmânþa bunã sunt pe de altã parte fii împãrãþiei lui Dumnezeu (Mat. 13,3Cool. Ei îºi au originea în sãmânþa dumnezeiascã ºi formeazã astfel un neam dumnezeiesc (1 Pet. 2,9; Fap. 17,29).
ÃŽn proorocul Isaia gãsim descrisã cãderea lui Satana: „Cum ai cãzut din cer, Luceafãr strãlucitor, fiu al zorilor! Cum ai fost doborât la pãmânt, tu biruitorul neamurilor! Tu ziceai în inima ta: `Mã voi sui în cer, îmi voi ridica scaunul de domnie mai pe sus de stelele lui Dumnezeu; voi ºedea pe muntele adunãrii dumnezeilor, la capãtul miazã-noaptei; mã voi sui pe vârful norilor, voi fi ca Cel Prea ÃŽnalt.” (Isa. 14, 12-14).
ÃŽn intenþiile lui nu s-a schimbat nimic pânã astãzi. Deja din grãdina Eden, el a încercat sã domneascã asupra oamenilor pentru a-ºi realiza planul. Atunci el l-a þinut posedat pe împãratul din Tir, în care gãsim un exemplu pentru pretenþia la putere omeneascã-drãceascã. Dumnezeu i-a vorbit prin proorocii Sãi: „Pentru cã þi s-a îngâmfat inima ºi ai zis: `Eu sunt Dumnezeu, ºi ºed pe scaunul de domnie a lui Dumnezeu în mijlocul mãrilor`, mãcar cã nu eºti decât un om ºi nu eºti Dumnezeu, mãcar cã îþi dai ifose ca ºi când ai fi Dumnezeu…” (Ez. 28, 2). Este foarte ciudat, cã un om îºi dã ifose ca ºi când ar fi Dumnezeu. Dar acesta nu este omul, ci Satana în el, care este numit dumnezeul ºi stãpânitorul aceste lumi (2 Cor. 4, 4). Satana a pretins chiar de la DOMNUL nostru, sã îngenuncheze ºi sã i se închine. Pentru aceasta el I-a oferit bogãþia lumii (Mat. 4, 8-12). Acela care-l reprezintã aici pe pãmânt, trebuie sã poarte aceleaºi semnalmente; bogãþia ºi închinarea nu trebuie sã lipseascã. El îºi dã ifose ca ºi când ar fi Dumnezeu, deci îl imitã pe Hristos, dar posedã însuºirile Satanei care vroia sã fie ca Dumnezeu. El primeºte bogãþiile oferite.
Mai departe este scris: „… prin înþelepciunea ºi priceperea ta þi-ai fãcut avere, ºi þi-ai grãmãdit aur ºi argint în visteriile tale; prin marea ta înþelepciune ºi prin negoþul tãu þi-ai mãrit bogãþiile, ºi prin bogãþiile tale inima þi s-a îngâmfat foarte mult.” (Ez. 28, 4-5). ªi acest semnalment vizibil, pãmântesc este un semn pentru Satana, deci ºi pentru locþiitorul lui pe care îl dominã. Pânã astãzi nu s-a schimbat încã nimic. Cine nu ºtie unde se aflã bogãþiile în visterii? Cine nu a auzit încã despre bogãþia inestimabilã, despre tot aurul, argintul, pietrele scumpe, etc.?
„Prin mãrimea negoþului tãu te-ai umplut de silnicie, ºi ai pãcãtuit; de aceea te-am aruncat de pe muntele lui Dumnezeu…” (vers. 16). De când face Satana negoþ? ÃŽn descrierea aceasta citim succesiv despre Satana ºi domnitorul pãmântesc în care el s-a întrupat. Satana este o fiinþã spiritualã ºi necesitã un trup fizic pe care îl dominã, pentru a-ºi exercita puterea.
Noi trebuie sã reþinem deci descrierea în ansamblu a lui Satana ºi semnalmentele lui diferite, pentru cã le vom întâlni deseori când este vorba despre reprezentantul lui de pe pãmânt. Foarte important este cã el se prezintã ca înger al luminii ºi reprezentanþii lui, pânã la ultimul, în care se întrupeazã personal, apar tot ca îngeri. Apostolul Pavel a recunoscut aceasta ºi a scris: „Oamenii aceºtia sunt niºte apostoli mincinoºi, niºte lucrãtori înºelãtori, care se prefac în apostoli ai lui Hristos. ªi nu este de mirare, cãci chiar Satana se preface într-un înger de luminã. Nu este mare lucru dar, dacã ºi slujitorii lui se prefac în slujitori ai neprihãnirii. Sfârºitul lor va fi dupã faptele lor.” (2 Cor. 11, 13-15).
DESCOPERIREA TAINELOR
Dupã cum am aminti deja, proorocul Daniel a vãzut dinainte în simboluri evenimentele importante din timpul de sfârºit. El a mãrturisit înaintea împãratului: „Dar este în ceruri un Dumnezeu, care descoperã tainele ºi care face cunoscut împãratului ce se va întâmpla în vremurile de pe urmã.” (cap. 2, 28). Poporul lui Dumnezeu este acum ca ºi atunci cel mai bine informat. Ceea ce a spus DOMNUL în Mat.23, 24 mai este valabil ºi astãzi: „De aceea, iatã vã trimit prooroci, înþelepþi ºi cãrturari.” ÃŽn timp ce politicienii sunt nevoiþi sã se bazeze pe presupuneri, credincioºii recunosc semnele timpului cu ajutorul Cuvântului lui Dumnezeu. Ei înþeleg cã noi trãim într-un timp profetic. Ei pot rândui corect tot ce-au vãzut proorocii ºi apostolii în vedenii ºi ce-au scris aceºtia prin inspiraþia Duhului. Cuvântul lui Dumnezeu a fost trimis întotdeauna la prooroci, niciodatã la teologi.
Dar fiecare prooroc ºi apostol adevãrat va recunoaºte: „ÃŽnsã dacã mi s-a descoperit taina aceasta, nu înseamnã cã este în mine o înþelepciune mai mare decât a tuturor celor vii” (Dan. 2, 30). ÃŽn rugãciunea lui, Daniel l-a lãudat pe DOMNUL ºi a spus: „El dã înþelepciune înþelepþilor ºi pricepere celor pricepuþi! El descoperã ce este adânc ºi ascuns; El ºtie ce este în întuneric, ºi la El locuieºte lumina.” (ver. 21, 22).
Prima datã Daniel a vãzut un chip mare, aºa cum i-a fost arãtat împãratului Nebucadneþar înainte într-un vis. El îl descrie în felul urmãtor: „Chipul acesta era foarte mare, ºi de o strãlucire nemaipomenitã… Capul chipului acesta era de aur curat; pieptul ºi braþele îi erau de argint; pântecele ºi coapsele îi erau de aramã; fluierele picioarelor, de fer; picioarele, parte de fer, ºi parte de lut.” (cap. 2, 31-33). Acest chip reprezenta evident o persoanã, pentru cã sunt amintite pieptul, braþele, pântecele, coapsele, fluierele picioarelor ºi picioarele. Totodatã ne sunt simbolizate prin acesta cele patru imperii mondiale care s-au succedat unul dupã altul.
De la ver. 37-45 el explicã însemnãtatea celor patru împãrãþii mari mondiale, care sunt cunoscute istoric: ÃŽmpãrãþia babilonianã reprezentatã prin capul de aur, a dominat din 606 – 538 î.Hr.; împãrãþia mezilor ºi perºilor este simbolizatã prin pieptul ºi braþele de argint ºi a dominat din 538 - 330 î.Hr.; ÃŽmpãrãþia greacã sub domnia lui Alexandru cel Mare simbolizatã prin pântecele ºi coapsele de aramã, a venit la putere în anul 330 ºi durat pânã în anul 30 î.Hr.; de atunci a preluat domnia ÃŽmpãrãþia romanã; va dura pânã la sfârºit.
Acelaºi prooroc a vãzut în capitolul 7 cum cele patru vânturi ale cerurilor au izbucnit pe marea cea mare a popoarelor, din care au ieºit cele patru fiare puternice. Cea dintâi semãna cu un leu, a doua cu un urs, a treia cu un pardos. A patra fiarã nu este arãtatã de aproape, ci este descrisã dupã cum urmeazã: „Dupã aceea m-am uitat în vedeniile mele de noapte, ºi iatã cã era o a patra fiarã, nespus de grozav de înspãimântãtoare ºi de puternicã; avea niºte dinþi mari de fier, mânca, sfãrâma, ºi cãlca în picioare ce mai rãmânea; era cu totul deosebitã de toate fiarele de mai înainte ºi avea zece coarne.” (Dan. 7, 7).
Aceste patru fiare care ies din marea popoarelor, simbolizeazã cele patru împãrãþii, dar întotdeauna ºi pe conducãtorul principal al acestora. Noi nu vrem sã ne ocupãm în detaliu de primele trei împãrãþii, ci sã primim claritate asupra fiarei a patra, care este importantã pentru noi (versetul 19). Daniel a primit urmãtoarea informaþie: „fiara a patra este a patra împãrãþie care va fi pe pãmânt. Ea se va deosebi de toate celelalte, va sfâºia tot pãmântul, îl va cãlca în picioare ºi îl va zdrobi” (vers. 23). A patra fiarã – ÃŽmpãrãþia romanã, va sfâºia tot pãmântul ºi-l va cãlca în picioare conform proorociei biblice. Aceasta este „AªA VORBEªTE DOMNUL” în Cuvântul Sãu.
Ioan a vãzut aceeaºi fiarã cu zece coarne, la fel ridicându-se din marea popoarelor. Fiara mai avea ºapte capete ºi pe aceste ºapte capete avea nume de hulã. Pe coarnele ei erau zece cununi împãrãteºti (Apoc. 13, 1). Aceasta corespunde cu ceea ce este scris în Daniel 7: „Cele zece coarne, înseamnã cã din împãrãþia aceasta se vor ridica zece împãraþi” (vers. 24). Primele trei fiare, respectiv împãrãþii, pe care le-a vãzut Daniel, se aflã din nou în Apoc. 13, 2 ºi sunt integrate în a patra: „Fiara pe care am vãzut-o, semãna cu un leopard; avea labe ca de urs, ºi gurã ca o gurã de leu.”
Mai departe se spune cã Satana însuºi pune la dispoziþia ultimei împãrãþii de pe pãmânt tronul ºi puterea lui: „Balaurul i-a dat puterea lui, scaunul lui de domnie ºi stãpânire mare. Unul din capetele ei pãrea rãnit de moarte; dar rana de moarte fusese vindecatã.” (Apoc. 13, 2-3). Cine este balaurul care dã împãrãþiei mondiale puterea ºi scaunul de domnie, aflãm în Apoc. 12, 9: „ºi balaurul cel mare, ºarpele cel vechi numit Diavolul ºi Satana…” Ultima împãrãþia mondialã stã sub influenþa directã a lui Satana, dupã cum vom constata imediat, ºi din aceasta va ieºi Antihristul.
TRUFIA
Proorocul Daniel a vãzut dinainte apogeul puterii exercitate prin Antihrist. ÃŽn cap. 7 i-a fost arãtatã fiara cu zece coarne din care va ieºi el. El relateazã: „M-am uitat cu bãgare de seamã la coarne ºi iatã cã un alt corn mic a ieºit din mijlocul lor…ªi cornul acesta avea niºte ochi ca de om, ºi o gurã, care vorbea cu trufie” (vers. 8. Din ultima împãrãþie va ieºi o personalitate, un bãrbat, al cãrui cuvânt va fi acceptat de toþi conducãtorii religioºi ºi politici.
ÃŽn aceastã legãturã citim ce este scris în Apoc. 13, 5: „i s-a dat o gurã care rostea vorbe mari ºi hule. ªi i s-a dat putere sã lucreze patruzeci ºi douã de luni”. Aceºtia sunt exact trei ani ºi jumãtate din necazul cel mare care vor mai veni asupra poporului Israel.
Daniel relateazã în cap. 9, 27 cã acest domnitor va încheia cu poporul Israel un legãmânt de o sãptãmânã. Aceasta înseamnã recunoaºterea Israelului prin relaþii diplomatice. Aºa cum o sãptãmânã are ºapte zile, tot aºa sãptãmâna dureazã ºapte ani. „La jumãtatea sãptãmânii va face sã înceteze jertfa ºi darul de mâncare, ºi pe aripa urâciunii idoleºti va veni unul care pustieºte, pânã va cãdea asupra celui pustiit prãpãdul hotãrât.” Aceasta se va întâmpla la sfârºit, chiar înainte de începutul ÃŽmpãrãþiei de pace de o mie de ani a lui Dumnezeu.
Cât de mult se va ridica acest corn ºi cine se ascunde în spatele acestei puteri, reiese clar din Dan. 8, 10: „S-a înãlþat pânã la oºtirea cerurilor, a doborât la pãmânt o parte din oºtirea acesta ºi din stele, ºi le-a cãlcat în picioare.” Un eveniment asemãnãtor întâlnim în Apoc. 12 unde Satana în chip de balaur trage dupã el a treia parte din stelele cerului. Noi recunoaºtem cã aici este vorba din nou despre împotrivitorul lui Dumnezeu care a vrut sã fie deopotrivã cu Dumnezeu ºi a fost aruncat jos. Antihristul, „superomul” lui Satana, se înalþã deasupra tuturor conform 2 Tes. 2,4 „Aºa cã se va aºeza în Templul lui Dumnezeu, dându-se drept Dumnezeu.” Creºtinii credincioºi sunt denumiþi Templul lui Dumnezeu în Sfânta Scripturã. Dar aºa cum Templul a devenit atunci o peºterã de tâlhari, tot aºa a decãzut creºtinismul de la Dumnezeu. ÃŽn acest creºtinism decãzut, care ar fi trebuit sã fie de fapt locuinþa lui Dumnezeu, s-a aºezat Antihristul. El se lasã slãvit ca ºi cum ar fi Dumnezeu, pretinde chiar infailibilitatea ºi se lasã numit cu denumirea „Sfântul pãrinte” care I se cuvine singurului Dumnezeu, Tatãlui nostru sfânt din ceruri (Mat. 23, 9).
Aºa cum este spus în Daniel 7, 25 el va „rosti vorbe de hulã împotriva Celui Prea ÃŽnalt, va asupri pe sfinþii Celui Prea ÃŽnalt ºi se va încumeta sã schimbe vremile ºi legea; ºi sfinþii vor fi daþi în mâinile lui timp de o vreme, douã vremi, ºi o jumãtate de vreme”. Acest text biblic clarificã faptul cã necazul cel mare exact stabilit, de trei ani ºi jumãtate, se referã numai la iudei. ÃŽn aceastã legãturã este scris despre schimbarea „vremilor” ºi a „legii”; Biserica noutestamentarã nu a fost obligatã la acestea. Acolo este vorba despre iudei, de aceea îngerul i-a spus lui Daniel: „Acum vino sã-þi fac cunoscut ce are sã se întâmple poporului tãu în vremile de apoi, cãci vedenia este cu privire tot la acele vremuri îndepãrtate.” (cap. 10,14)
ÃŽn Daniel 11, 31b ne este spus cum va reuºi Antihristul sã-i atragã pe oameni de partea sa: „Va ademeni prin linguºiri pe cei ce rup legãmântul.” Antihristul nu este un dictator politic care sã ridice lumea împotriva sa, ci dupã cum am amintit deja, el este o autoritate recunoscutã pe plan mondial de toþi conducãtorii politici ºi religioºi. „El va fi tare, dar nu prin puterea lui însuºi (sã ne gândim cã balaurul i-a dat puterea ºi scaunul lui de domnie); el va face pustiiri de necrezut, va izbuti în tot ce va începe, va nimici pe cei puternici ºi chiar pe poporul sfinþilor. Din pricina propãºirii lui ºi izbândirii vicleniilor lui, inima i se va îngâmfa, va pierde pe mulþi oameni care trãiau liniºtiþi” (Dan 8, 24-25). Preºedintele S.U.A. ºi al Rusiei au numai o influenþã limitatã. Dar acest bãrbat posedã puterea globalã – el se manifestã religios ºi face în acelaºi timp politicã mondialã.
Antihristul va avea în timpul domniei sale de groazã însuºirea unei fiare care va rosti vorbe de hule împotriva lui Dumnezeu, aºa cum este scris: „Ea ºi-a deschis gura, ºi a început sã rosteascã hule împotriva lui Dumnezeu, sã-i huleascã Numele, cortul ºi pe cei ce locuiesc în cer.” (Apoc. 13,6). ÃŽn vremea aceea, gloata rãscumpãraþilor va ocupa deja locaºurile cereºti.
ÃŽn Ioan 14, 2-4 DOMNUL le-a fãgãduit copiilor Sãi: „ÃŽn casa Tatãlui Meu sunt multe locaºuri. Dacã n-ar fi aºa, v-aº fi spus. Eu mã duc sã vã pregãtesc un loc. ªi dupã ce mã voi duce ºi vã voi pregãti un loc, mã voi întoarce ºi vã voi lua cu Mine, ca acolo unde sunt Eu, sã fiþi ºi voi.” Toþi cei ce îl aºteaptã pe Hristos, vor fi luaþi înainte de mânia judecãþii (1 Tes. 5, 9), cum o descrie Pavel în 1 Tes. 4, 13-17.
ÃŽn timp ce pe pãmânt va fi necazul cel mare, rãscumpãraþii se vor afla în slavã. Ioan a vãzut gloata biruitorilor la marea de sticlã. El mãrturiseºte: „ªi am vãzut ca o mare de sticlã amestecatã cu foc; ºi pe marea de sticlã, cu alãutele lui Dumnezeu în mânã, stãteau biruitorii fiarei, ai icoanei ei, ºi ai numãrului numelui ei.” (Apoc. 15, 2). Gloata biruitorilor va fi formatã din oameni care au ieºit biruitori asupra chipului fiarei ºi a numãrului numelui ei. Despre aceasta vom scrie mai detailat.
SEMNALMENTE DEOSEBITE
Proorocul Daniel ne mai dã ºi alte semnalmente ale acestui bãrbat, ce nu pot fi trecute cu vederea ºi care este numit ºi împãrat. Dacã ne gândim bine, palatul lui împãrãtesc depãºeºte în bogãþie toate celelalte case regale. ÃŽn cap. 11, de la vers. 36 sunt aduse urmãtoarele gânduri la exprimare: „ ÃŽmpãratul va face ce va voi; se va înãlþa; se va slãvi mai pe sus de toþi dumnezeii, ºi va spune lucruri nemaiauzite împotriva Dumnezeului dumnezeilor; ºi va propãºi…” ÃŽngâmfarea acestui om o întâlnim tot timpul. Noi mai citim despre el: ,,Nu va þinea seamã nici de dumnezeii pãrinþilor sãi, nici de dorinþa femeilor; cu un cuvânt, nu va þinea seamã de nici un dumnezeu, ci se va slãvi pe sine mai pe sus de toþi.” Dumnezeu a lãsat ca aceste semnalmente sã fie descrise aºa de clar, încât ºi cei mai simpli oameni ar trebui sã înþeleagã. DOMNUL a introdus cãsãtoria, dar acest om o respinge, împotrivindu-se astfel rânduielii divine. El nu va þinea seamã de dorinþa femeilor, a scris Daniel sub inspiraþia Duhului Sfânt.
Pavel a reluat aceastã temã cu o privire profeticã în epistola lui cãtre colaboratorul sãu Timotei. El a scris despre învãþãturile care provin de la demoni ºi duhuri înºelãtoare, ajungând la miezul problemei cu cuvintele: ,,Ei opresc cãsãtoria ºi întrebuinþarea bucatelor…”(1. Tim. 4,3). Trebuie sã mai subliniem încã o datã, cã DOMNUL a fost cel care a spus: ,, Nu este bine ca omul sã fie singur…”(Gen. 2,18). ÃŽnvãþãtura împotriva cãsãtoriei apare neprihãnitã, dar în Cuvântul infailibil al lui Dumnezeu este demascatã ca o învãþãturã înºelãtoare, demonicã. Sã ne gândim la faptul: Anti-Cuvânt=Anti-Hrist.
Pavel scrie Bisericii din Corint:,, N-avem dreptul sã ducem cu noi o sorã, care sã fie nevasta noastrã, cum fac ceilalþi apostoli, ºi fraþii DOMNULUI, ºi Chifa?”(1.Cor.9,5).Aici ne este spus cã ºi fraþii lui Isus aveau neveste. Ei sunt amintiþi deseori în cele patru evanghelii, ºi în Mat. 13,55 chiar ºi cu numele. Aceasta contrazice clar vechea legendã, cã Maria nu ar mai fi avut alþi copii, ceea ce s-a inventat din cauza cultului Mariei. Printre cele 120 de persoane care se aflau împreunã în odaia de sus, conform Fap. 1,14, era ºi Maria, mama lui Isus, ºi fraþii Lui.
Despre capul suprem al acestui sistem se spune mai departe:,, ÃŽn schimb, va cinsti pe dumnezeul cetãþuilor; acestui dumnezeu, pe care nu-l cunoºteau pãrinþii sãi, îi va aduce cinste cu aur ºi argint, cu pietre scumpe ºi lucruri de preþ.” (Dan.11,3Cool.
Formularea ,,va cinsti pe dumnezeul cetãþuilor” vorbeºte despre intervenþii rãzboinice, în spatele cãrora se aflã puterea religioasã. Istoria mãrturiseºte despre rãzboaiele cruciaþilor, rãzboaie religioase ºi devastãri care au avut loc în Numele lui Dumnezeu sub semnul crucii. Pentru a face clarã legãtura, nu lipseºte nici referirea la aur, argint ºi pietre scumpe. ÃŽnaintaºii noºtri nu au slujit dumnezeului acesta pe care ºi l-a inventat el. Dumnezeul lui Avraam, Isaac ºi Iacov este un alt Dumnezeu.
|