ady_maris
Avansat
Data inscrierii: 31/Mai/2006 |
Mesaje: 200 |
|
|
|
Trimis: Mie Mai 31, 2006 4:11 pm |
|
|
|
|
|
ÃŽn aceastã prezentare vom cerceta în mod deosebit planul în timp al Bisericii noutestamentare ºi vom folosi pasaje din Sfânta Scripturã care ne vor oferi un tablou clar asupra evenimentelor ce se desfãºoarã în timpul respectiv. Centrul de greutate al temelor se aflã în ultima carte profeticã a Bibliei, în «Apocalipsa» (Descoperirea). Cuvântul profetic conþine simboluri care, de fapt, sunt greu de înþeles. Mulþi cercetãtori ºi învãþãtori ai Bibliei au lãsat din cauza aceasta totul la o parte, iar alþii ºi-au exprimat propriile lor gânduri despre aceastã carte. Literaturã într-adevãr actualã explicatoare, echilibratã "la zi" care sã corespundã cu desfãºurãrile progresive, nu a existat pânã acum.
De fapt nici nu a fost posibil acest lucru, pentru cã numai prin împlinirea evenimentelor prezise în Sfânta Scripturã, pot fi recunoscute, vãzute, înþelese ºi rânduite anumite desfãºurãri. Prima ºi ultima generaþie a cronologiei creºtine au fost evidenþiate în mod deosebit în profeþia biblicã. Tot respectul Îi revine Dumnezeului Atotºtiutor, pentru cã El a permis ca desfãºurarea lucrurilor sã fie scrisã dinainte. Pentru o vedere generalã mai bunã, vom trata pe rând fiecare capitol din Apocalipsa ºi vom apela la textele corespunzãtoare din toatã Sfânta Scripturã pentru contextul respectiv.
Prezentãrile sunt scurte, dar sunt suficiente pentru a deschide cititorului interesat intrarea în planul lui Dumnezeu. Domnul Dumnezeu sã-i dãruiascã fiecãrui cercetãtor sincer, înþelegerea corectã ºi descoperirea, pentru a cuprinde textul descoperirii. Ferice de toþi acei care citesc Cuvântul inspirat prin Duhul ºi înþeleg prin Duhul, cãci Duhul lui Dumnezeu cerceteazã totul (1. Cor. 2, 10-16).
ÃŽn capitolul 13 din Apocalipsa nu mai sunt amintite primele trei împãrãþii pe care le vãzuse Daniel, pentru cã acestea aparþin deja trecutului. La sfârºitul zilelor este vorba despre ultima putere mondialã, ÃŽmpãrãþia Romanã, care este descrisã ca o fiarã cu ºapte capete ºi zece coarne. Demn de remarcat este cã aceastã fiarã a Satanei seamãnã cu balaurul roºu cu ºapte capete ºi zece coarne (cap. 12, 3). Domnitorul acestei lumi, îºi exercitã «marea putere» ºi influenþa pe pãmânt prin persoana Anticristului.
"… Balaurul i-a dat puterea lui, scaunul lui de domnie ºi o stãpânire mare." (vers. 2). Deci, este vorba despre puterea mondialã, care pleacã de la un anumit «scaun».
Atunci când este vorba despre ºapte capete sau zece coarne, mulþi învãþãtori ai Bibliei cred cã este vorba doar despre ºapte sau zece state deosebite. Ei nu gândesc mai departe, ºi anume cã o fiarã nu este compusã numai din capete ºi coarne. Indiferent dacã sunt ºapte, zece, douãsprezece, douãzeci sau treizeci ºi cinci de state, important este cã în cadrul "Statelor Unite ale Europei", sunt ºapte capete conducãtoare ºi zece coarne care lovesc.
Este de observat cã celelalte ºase capete nu sunt amintite în legãturã cu exercitarea puterii deosebite a acelui «scaun», nici nu se spune cã au parte de rãnire ºi vindecare. Deci se vorbeºte despre o þarã conducãtoare, un cap distins care aparþine ÃŽmpãrãþiei Romane, ºi a fost rãnit de moarte. "… Unul din capetele ei pãrea rãnit de moarte; dar rana de moarte fusese vindecatã." (vers. 3). Aici se aminteºte numai de un cap care a fost rãnit, dar a cãrui ranã de moarte a fost vindecatã. Vedem înaintea ochilor, cã în istorie a existat numai o singurã naþiune care a avut dreptul sã poarte denumirea de onoare "Sfânta ÃŽmpãrãþie Romanã de naþiune germanã". Scrierile istorice confirmã cã au existat împãraþi germano-romani ºi papi germano-romani. Germania este predestinatã sã fie capul conducãtor în Europa Unitã. Este cea mai puternicã din punct de vedere economic ºi cea mai populatã þarã din Uniunea Europeanã. Aici este explicaþia de ce se concentreazã toatã desfãºurarea asupra inimii Europei pentru împlinirea tratatelor romane dupã unirea Germaniei, cãreia i se atribuie un rol deosebit. Aceastã poziþie de frunte este accentuatã în mod deosebit de puterea mondialã din prezent, de S.U.A., ºi este pretinsã în concordanþã cu proorocia. Germania are cei mai mulþi vecini, este aºezatã central, este în graniþã cu þãrile estice, este destinatã sã slujeascã drept zonã de contact pentru întreaga Europã.
În aceastã legãturã este foarte semnificativã expresia "ranã de sabie" (vers. 14). S-a întâmplat prin sabia Duhului, ºi anume Cuvântul lui Dumnezeu (Ef. 6, 17) care este mai ascuþitã decât o sabie cu douã tãiºuri (Evrei 4, 12). Nouã ne este spus cã lumea se va mira de vindecarea acestei rãni de moarte. În zilele Reformei a fost mânuitã sabia Duhului, ºi anume Cuvântul lui Dumnezeu predicat. Ca urmare, biserica de stat din þara conducãtoare a primit o loviturã aproape de moarte. Împãrþirea religioasã a avut loc prin Reformã. Dupã al doilea rãzboi mondial, aceeaºi þarã a suferit a doua loviturã, ºi anume o împãrþire politicã, ºi astfel a fost împãrþit continentul european în est ºi vest, aºa ca înainte în protestanþi ºi catolici.
Cine ar fi îndrãznit sã creadã sau sã socoteascã ce va urma, ce a cerut preºedintele Statelor Unite, Ronald Reagan, la vizita lui în Berlin în 1987? În faþa zidului porþii Brandenburg, care reprezenta împãrþirea dintre est ºi vest, el a spus: "Mr. Gorbatchev, open this gate, tear down this wall." "Domnule Gorbaciov, deschideþi poarta aceasta, dãrâmaþi zidul acesta." Doi ani mai târziu aceastã cãdere a zidului ºi deschiderea porþii Brandenburg, a intrat în istorie ca eveniment istoric. S-a împlinit ºi ce a spus Willy Brandt: "Creºte împreunã, ceea ce aparþine împreunã", ºi aceasta este valabilã atât pentru Germania precum ºi pentru întreaga Europã.
Reunificarea Germaniei, ºi în legãturã cu aceasta unirea Europei, este împlinirea proorociei biblice pentru timpul sfârºitului. ÃŽmpãrþirea a trecut, lovitura de moarte se vindecã, din punct de vedere politic ºi religios creºte din nou totul împreunã. Ceea ce aparþine de ÃŽmpãrãþia Romanã se încadreazã, ºi astfel se ridicã din nou o putere mondialã în faþa ochilor noºtri — "Uniunea Europeanã". Tot pãmântul este mirat ºi priveºte plin de entuziasm cât de repede, aºa zis "peste noapte", s-a schimbat totul ºi cât de urgent are loc procesul de unificare pe plan politic ºi religios. Prin biruinþa secolului, a "catolicismului mondial" asupra "comunismului mondial" în anul 1989, s-a împlinit proorocia înaintea ochilor noºtri. Toate acestea s-au întâmplat pentru ca puterea spiritualã a Romei, sã-ºi poatã ocupa poziþia ei prioritarã, ºi pentru a birui ultima putere politicã mondialã.
La aceastã deosebitã putere a fiarei nu este vorba în general numai despre o putere, ci despre o persoanã care o întruchipeazã ºi o reprezintã (Dan. 7, 17 º. a.). Preºedintele Europei Unite are putere limitatã ca ºi alþi preºedinþi, cancelari, prim-miniºtri ºi ºefi de state — el este înlocuit, schimbat. Cãpetenia religioasã dimpotrivã, este în acelaºi timp ºef de stat ºi nu poate fi nici schimbat ºi nici înlocuit; posedã o putere mondialã. ÃŽn proorocia biblicã ne este spus clar cã ambele — religia ºi politica — se vor uni, iar puterea religioasã va domina (vezi cap. 17). Dintre toate bisericile numai biserica romano-catolicã are caracter statal. Ea întreþine relaþii diplomatice cu statele lumii. Vaticanul este un stat independent în alt stat, de aceea aparþine de cele ºapte, dar el este al optulea (Apoc. 17, 11).
Europa politicã va sta pe deplin sub influenþa cãpeteniei religioase, cãreia i se supune restul creºtinãtãþii prin ecumenie ºi care este recunoscutã ºi de celelalte religii. Noua ordine mondialã despre care vorbesc mulþi, este mai avansatã decât se ºtie în general. Deja acum este valabil dreptul european deasupra dreptului statelor individuale. Tot ce se hotãrãºte la Strasburg, este transmis mai departe de la Bruxelles cãtre toate statele membre ale Uniunii Europene. Unele state protestante s-au împotrivit ataºãrii, pentru cã au prevãzut în ce direcþie merge totul ºi cine face de fapt politica. Dar dupã cum este scris, se vor încadra ºi ei. Cine nu vrea sã se supunã, va simþi, cãci "Cine se poate asemãna cu fiara, ºi cine se poate lupta cu ea? I s-a dat o gurã, care rostea vorbe mari ºi hule. ºi i s-a dat putere sã lucreze patruzeci ºi douã de luni." (vers. 4b-5).
Cine este aceastã "i" (ea), cãreia i-a fost datã puterea ºi este descrisã ca fiarã care ºi-a deschis gura? "Ea ºi-a deschis gura, ºi a început sã rosteascã hule împotriva lui Dumnezeu, sã-I huleascã Numele, cortul ºi pe cei ce locuiesc în cer." (vers. 6). Din textul acesta rezultã clar despre ce este vorba. Domnul a dat fãgãduinþa deja în Ioan 14 cã va pregãti locul pentru ai Sãi ºi va reveni pentru a-i lua la Sine. Din clipa plecãrii ºi pânã la începerea împãrãþiei de o mie de ani, biruitorii vor locui în cer.
Acest "dictator mondial" în care se uneºte puterea religioasã ºi cea lumeascã, nu cunoaºte limite în îngâmfarea lui. Oamenii vor privi înspre el ca la un dumnezeu în chip de om, ºi toatã puterea politicã ºi religioasã i se va subordona. Proorocul Daniel spune despre el: "El va rosti vorbe de hulã împotriva Celui Prea Înalt, va asupri pe sfinþii Celui Prea Înalt, ºi se va încumeta sã schimbe vremile ºi legea; ºi sfinþii vor fi daþi în mâinile lui timp de o vreme, douã vremi, ºi o jumãtate de vreme." (cap. 7, 25). Ca ºi Ioan, proorocul Daniel a anunþat cã acest timp de mare necaz ºi prigoanã va dura trei ani ºi jumãtate. Presiunea însã, care va fi exercitatã asupra credincioºilor biblici o perioadã scurtã înainte de rãpire, nu este stabilitã în timp.
Când este vorba despre o astfel de prigoanã, atunci cei mai mulþi contemporani dau necredincioºi din cap. Existã chiar ºi oameni care nu pot crede cã în timpul celor cca. o mie de ani de domnie absolutã a bisericii romano-catolice din evul mediu, milioane de oameni au suferit moartea de martiri. Sã ne gândim numai la aºa zisele procese împotriva instigatorilor, la arderile pe rug, la inchiziþie, pânã la "noaptea Sf. Bartolomeu". Multora le rãmâne de neînþeles, cum ºase milioane de iudei ºi alte sute de mii din alte popoare au putut fi uciºi într-un mod groaznic, cu buna ºtiinþã ºi în parte chiar în colaborare cu biserica în timpul celui de-al treilea Reich din secolul nostru.
"I s-a dat sã facã rãzboi cu sfinþii, ºi sã-i biruiascã. ªi i s-a dat stãpânire peste orice seminþie, peste orice norod, peste orice limbã ºi peste orice neam." (Apoc. 13, 7). Cu privire la aceasta, în vers. 10 este o avertizare serioasã: "Cine duce pe alþii în robie, va merge ºi el în robie. Cine ucide cu sabia, trebuie sã fie ucis cu sabie." Dar apoi scrie: "Aici este rãbdarea ºi credinþa sfinþilor."
Cãpetenia religioasã din timpul sfârºitului este recunoscutã prin faptul cã omul acesta se lasã venerat ºi omagiat ca ºi cum ar fi Dumnezeu: "ºi toþi locuitorii pãmânt ului i se vor închina, toþi aceia al cãror nume n-a fost scris, de la întemeierea lumii, în cartea vieþii Mielului, care a fost jungheat." (Apoc. 13, Cool.
O altã caracteristicã a "lui" este celibatul; aºa se aminteºte în proorocul Daniel:
"… nici de dorinþa femeilor; cu un Cuvânt, nu va þinea seamã de niciun dumnezeu, ci se va slãvi pe sine mai pe sus de toþi. ÃŽn schimb, va cinsti pe dumnezeul cetãþuilor…" (Dan. 11, 37-38a), ºi anume va face cruciade ºi rãzboaie în general. Celibatul este împotriva ordinii dumnezeieºti stabilite la început, ºi este descrisã de Pavel ca învãþãturã drãceascã (1. Tim. 4, 1-4). Numai copiii adevãraþi ai lui Dumnezeu vor rezista acestei mari înºelãciuni religioase ºi înºelãtorilor — unii înainte de rãpire, iar alþii dupã aceasta.
ÃŽntreaga lume, toþi politicienii cu renume, rang ºi nume, toate personalitãþile religioase, toate confesiunile, de fapt aºa cum este scris, toþi locuitorii pãmânt ului în afara celor care stau scriºi în cartea Mielului jungheat, vor privi spre el ºi îi vor aduce onoare. Deja înainte, mai ales începând din zilele Reformei, învãþãtorii Bibliei în frunte cu dr. Martin Luther, au arãtat cã aceastã personalitate trebuie cãutatã ºi gãsitã în papalitate (vezi «Introducere în proorocul Daniel» de Luther).
În timpul contrareformei, iezuiþii au eliminat acest gând ºi au format o inducere în eroare, cã Anticristul trebuie sã fie un iudeu. Aceasta este crezutã pânã în zilele noastre chiar ºi de prietenii protestanþi ai Israelului, pentru cã evangheliºtii de la radio ºi predicatorii au preluat-o astfel. Alþii îl cautã în islam. Este o minciunã groaznicã pe care duhul înºelãtor a fãcut-o credibilã înþelepþilor. Unde este scris despre aceasta în Biblie? Conform 2. Tes. 2 unde este descris acest bãrbat, Dumnezeu i-a lãsat sã creadã aceastã minciunã pe acei oameni care nu au crezut adevãrul Cuvântului. Ei trebuie sã creadã minciuna ºi cad sub judecata divinã.
Dupã cum Hristos are multe denumiri care ÃŽl aduc în legãturã cu domeniul slujbelor, tot aºa are ºi adversarul Lui multe denumiri. ÃŽn contradicþie cu Hristos, Fiul lui Dumnezeu, el este fiul pierzãrii. Hristos este adevãratul Prooroc fãgãduit, el proorocul fals care a fost anunþat. Apostolul Pavel îl descrie ca om al fãrãdelegii, ca potrivnic, care se ridicã mai presus de tot ce priveºte pe Dumnezeu sau serviciul divin, care se aºeazã chiar în Templul lui Dumnezeu ºi se lasã sãrbãtorit ca Dumnezeu. Pentru cã el se pretinde locþiitorul Fiului lui Dumnezeu, urmeazã în mod logic ºi închinarea. El acceptã adresarea "Sfântul pãrinte", denumire care i se cuvine numai singurului Dumnezeu — ºi aceasta este împotriva Sfintei Scripturi: "ªi ,Tatã‘ sã nu numiþi pe nimeni pe pãmânt …" (Mat. 23, 9). ÃŽn ceea ce priveºte vestirea, el pretinde infailibilitatea pe «scaunul lui», ca însuºi Dumnezeu pe scaunul Lui. El se prezintã ca locþiitorul lui Hristos, deºi Hristos îi reprezintã pe ai Sãi, dar El însuºi nu poate fi înlocuit.
Apostolul Ioan numeºte de repetate ori aceastã persoanã tainicã "Anticrist", ceea ce înseamnã cã acest bãrbat care se referã la Dumnezeu ºi Hristos, este împotriva lui Dumnezeu ºi a lui Hristos. El îºi zideºte propria lui bisericã cu ajutorul puterii lumeºti pe lângã Biserica lui Hristos, ºi nu are parte de mântuirea înfãptuitã de Dumnezeu în Hristos. Iertarea pãcatelor o reþine pentru sine. În învãþãturã ºi în practicã el a stabilit dogmele ºi tradiþiile lui proprii pe lângã ºi împotriva Cuvântului lui Hristos. Pe acest bãrbat, care stã în contradicþie cu toþi proorocii adevãraþi, Apocalipsa îl numeºte "prooroc mincinos" (cap. 19, 20).
Fiara din pãmânt
A doua parte a capitolului 13 din Apocalipsa este ºi mai tainicã decât prima. "Apoi am vãzut ridicând u-se din pãmânt o altã fiarã, care avea douã coarne ca ale unui miel, ºi vorbea ca un balaur. Ea lucra cu toatã puterea fiarei dintâi înaintea ei; ºi fãcea ca pãmântul ºi locuitorii lui sã se închine fiarei dintâi, a cãrei ranã de moarte fusese vindecatã." (vers. 11-12).
Aceastã a doua putere vine din pãmânt, nu din marea popoarelor. În profeþia biblicã, popoarele Europei sunt comparate cu apele mãrii (cap. 17, 15). La a doua fiarã este vorba despre o putere de pe un continent, pe care la început nu au existat multe neamuri ºi limbi. Mielul simbolizeazã aici þara creºtinã, care este unicã pe pãmânt în ce priveºte libertatea religioasã. Cele douã coarne ne aratã puterea lumeascã ºi cea religioasã. Aici este vorba despre a doua putere mondialã, Statele Unite ale Americii, în comparaþie cu "Statele Unite ale Europei". Aºa dupã cum ni se spune, va veni clipa, în care a doua fiarã puternicã, cu orientare protestantã, va vorbi limba balaurului roman ºi va exercita puterea primei fiare.
Puterea fiarei a doua are grijã ca prima fiarã, a cãrei ranã de moarte se vindecã, sã primeascã închinare ºi recunoaºtere de la locuitorii pãmânt ului. Ea va fi însemnatã mai ales prin dezvoltarea ºi progresul tehnic. "Sãvârºea semne mari, pânã acolo cã fãcea chiar sã se pogoare foc din cer pe pãmânt, în faþa oamenilor. ºi amãgea pe locuitorii pãmânt ului prin semnele, pe care i se dãduse sã le facã în faþa fiarei. Ea a zis locuitorilor pãmânt ului sã facã o icoanã fiarei, care avea rana de sabie ºi trãia." (vers. 13-14).
ÃŽn ceea ce priveºte domeniul religios, Pavel scrie despre "taina fãrãdelegii" — în contradicþie cu adevãratele semne ºi minuni, cum s-au întâmplat în timpul slujbei Domnului nostru ºi a apostolilor, care se mai întâmplã ºi astãzi ca o confirmare a Cuvântului —, cã va fi însoþitã de semne ºi minuni mincinoase: "Arãtarea lui se va face prin puterea Satanei, cu tot felul de minuni, de semne ºi puteri mincinoase, ºi cu toate amãgirile nelegiuirii pentru cei ce sunt pe calea pierzãrii, pentru cã n-au primit dragostea adevãrului ca sã fie mântuiþi." (2. Tes. 2, 9-10).
A doua putere mondialã a fost la început total protestantã. Oamenii din þãrile Europei s-au refugiat acolo din cauza asupririi religioase ºi a prigoanei, ºi au gãsit o patrie nouã. Unificarea protestantã în Conciliul Mondial al Bisericilor este chipul bisericii catolice mondiale. El primeºte viaþã (vers. 15), aceasta înseamnã cã primeºte drept de existenþã ºi dreptul deplin de a-ºi spune Cuvântul. De un timp încoace, Conciliul Mondial al Bisericilor îºi ridicã vocea într-adevãr, ca de exemplu la plenara sa din februarie 1991 în Canberra, Australia, cu privire la rãzboiul din Golful Persic. De la papa ºi episcopii lui s-au aºteptat mai mult sau mai puþin pãrerile lor, dar acum are ºi Conciliul Mondial al Bisericilor un Cuvânt influent de spus. "I s-a dat putere sã dea suflare icoanei fiarei, ca icoana fiarei sã vorbeascã, ºi sã facã sã fie omorâþi toþi cei ce nu se vor închina icoanei fiarei." Prigonirea se va îndrepta în curînd împotriva credincioºilor adevãraþi, care din convingere nu fac parte nici din Biserica romano-catolicã mondialã ºi nici din Conciliul Mondial al bisericilor protestante.
În proorocul Daniel ni se dã o explicaþie clarã ce însemnãtate are închinarea la icoana fiarei, aºa cum este descrisã în Apoc. 13. Chipul din timpul lui Daniel a fost chipul unui om (cap. 2, 32-33). Cum a vãzut ºi a descris proorocul chipul, astfel a fost fãcut, ºi anume ºaizeci de coþi înãlþime, care apoi a fost înãlþat în þinutul Babilonului (cap. 3, 1). Atunci era vorba despre Babilonul din Mesopotamia de pe Eufrat, Irak-ul de astãzi. Ultimul Babilon trebuie sã-l cãutãm în centrul lumii pe Tibru. Astfel ne este prezentat clar Cuvântul profetic înaintea ochilor.
Atunci a fost fãcut un chip vizibil al acestei puteri – fiarã, ºi toate popoarele, neamurile ºi limbile au fost solicitate de cãtre autoritatea cea mai înaltã, sã aducã laudã ºi închinare acestui chip inaugurat. "Iar un crainic a strigat cu glas tare: ,Iatã ce vi se porunceºte, popoare, neamuri, oameni de toate limbile! ÃŽn clipa când veþi auzi sunetul trâmbiþei, cavalului, chitarei, alãutei, psaltirii, cimpoiului, ºi a tot felul de instrumente de muzicã, sã vã aruncaþi cu faþa la pãmânt , ºi sã vã închinaþi chipului de aur, pe care l-a înãlþat împãratul Nebucadneþar. Oricine nu se va arunca cu faþa la pãmânt ºi nu se va închina, va fi aruncat chiar în clipa aceea în mijlocul unui cuptor aprins.‘" (Dan. 3, 4-6).
Întâmplarea cu cei trei bãrbaþi din cuptor este în general cunoscutã. Ei nu s-au putut supune acestei porunci, sã-i aducã onoare acestui chip ridicat. Prigoana a venit peste acei care nu au îngenuncheat înaintea acestui chip, ci au adus închinare singurului Dumnezeu, Cel cãruia i se cuvine închinarea.
Aceºti închinãtori credincioºi ai lui Dumnezeu au avut curajul sã-i spunã împãratului: "Iatã, Dumnezeul nostru, cãruia Îi slujim, poate sã ne scoatã din cuptorul aprins, ºi ne va scoate din mâna ta, împãrate. ºi chiar de nu ne va scoate, sã ºtii, împãrate, cã nu vom sluji dumnezeilor tãi, ºi nici nu ne vom închina chipului de aur, pe care l-ai înãlþat!" (Dan. 3, 17-1Cool. Aceastã relatare este scrisã pentru încurajarea tuturor credincioºilor care vor fi într-o situaþie asemãnãtoare în timpul sfârºitului. Domnul este cu ai Sãi ºi nu-i pãrãseºte; iar ei rãmân credincioºi pânã la moarte.
Descrierea înºesitã descoperã taina ºi numãrul tainic 666. Cine crede cã aceastã icoanã care vorbeºte este televizorul, nu a înþeles nimic. Televizorul este un lucru fãrã viaþã, care nu poate sã vorbeascã de la sine, ci redã numai tonuri ºi imagini care au fost înregistrate în altã parte.
1). Este foarte important sã se ºtie cã aici nu se vorbeºte despre un chip sau o fotografie oarecare, ci despre icoana fiarei (Apoc. 13, 15).
2). Acesta nu este doar un numãr, care este tãlmãcit de unii în mod arbitrar, cã ar fi tehnica de codificare ºi supraveghere totalã prin "lumea computerului", ci este numãrul fiarei (cap. 13, 1Cool.
3). Nu este numai un nume oarecare, ci este numele fiarei (cap. 13, 17),
4). ºi nu numãrul oarecare al vreunui nume, ci numãrul numelui fiarei (cap. 15, 2),
5). la fel, nu un semn oarecare, ci semnul fiarei (cap. 16, 2)
6). ºi semnul numelui fiarei (cap. 14, 11).
Din aceastã combinaþie înºesitã, care are ca punct de referinþã de fiecare datã "Fiara", rezultã însemnãtatea individualã ºi totalã. Numai cine înþelege cã este vorba despre acelaºi punct de referinþã, va recunoaºte tãlmãcirile personale ºi parþiale fãcute "de-acasã".
Cuvântul "chip" îl întâlnim în Biblie în diferite legãturi, începând din primul capitol, de exemplu: "Dumnezeu a fãcut pe om dupã chipul Sãu …" Chipul lui Dumnezeu a fost statura în care a apãrut Cel invizibil într-un mod vizibil. Hristos este chipul lui Dumnezeu — întipãrirea Fiinþei Lui (Evrei 1, 3; 2. Cor. 4, 4). Pe de altã parte este Anticristul ca fiul pierzãrii (2. Tes. 2, 3), chipul pãmântesc al fiului zorilor cãzut din cer (Isa. 14, 12). Lucifer, împotrivitorul, s-a ridicat în cer ca fiul zorilor ºi a vrut sã fie ca Dumnezeu; acelaºi lucru îl face acest bãrbat pe pãmânt. Icoana fiarei nu trebuie vãzutã doar ca un portret, ci trebuie privitã ca ceva existent ºi viu.
Semnul tainic al fiarei
Acum vrem sã ne ocupãm de semnul fiarei: "ªi a fãcut ca toþi: mici ºi mari, bogaþi ºi sãraci, slobozi ºi robi, sã primeascã un semn pe mâna dreaptã sau pe frunte" (Apoc. 13, 16).
Cu siguranþã acesta nu este un semn exterior, cum au trebuit sã poarte iudeii în diferite timpuri. Pecetea lui Dumnezeu cu care i-a însemnat Domnul pe ai Sãi, deasemenea nu este vizibilã. ºi cei 144.000 din cele douãsprezece seminþii ale Israelului vor purta pe frunte pecetea lui Dumnezeu care este invizibilã. Pecetea lui Dumnezeu nu este sãrbãtorirea unei anumite zile, cum învaþã unii. Ca semn al legãmânt ului, nu ca pecete, Dumnezeu a obligat Israelul sã þinã ziua a ºaptea (Exod 31, 12-17). Cei ce fac parte de Bisericã, neprihãniþi prin credinþa în Hristos, vor primi ca ºi Avraam, pecetea lui Dumnezeu (Rom. 4, 11; 2. Cor. 1, 22). Ei vor fi pecetluiþi cu Duhul Sfânt pentru ziua rãscumpãrãrii (Ef. 4, 30), nu pentru o anumitã zi din sãptãmânã.
În timpul necazului cel mare oamenii vor fi obligaþi sã accepte sistemul religios ºi sã i se supunã, altfel nu vor putea vinde ºi cumpãra. Fruntea aratã înspre decizia care se hotãrãºte în minte. Mâna vorbeºte despre faptã, "acþiunea" care urmeazã în urma deciziei luate. O apartenenþã sau înscriere într-o confesiune este confirmatã de semnãtura proprie. Credincioºii biblici vor fi expuºi restricþiilor ºi prigoanei care vin din partea sistemului religios. Dacã, de exemplu, la cãutarea unui loc de muncã trebuie declaratã religia, se poate decide imediat dacã persoana primeºte locul de muncã sau nu.
Semnul este de naturã duhovniceascã ºi este în legãturã cu «Ã®nvãþãtura». Aºa cum pe de-o parte este acceptatã, vestitã ºi urmatã învãþãtura lui Dumnezeu, la fel se întâmplã pe altã parte cu acei care primesc învãþãturile false ale împotrivitorului. ÃŽnvãþãtura, credinþa ºi convingerea nu vor fi vizibile pe frunte ºi pe mânã, ci purtate în inimã ºi înfãptuite în practicã. Pecetluirea cu Duhul are loc dupã primirea Cuvântului adevãrului (Ef. 1, 13); însemnarea cu semnul fiarei are loc odatã cu acceptarea Cuvântului fals.
Urmãtorul text ne dã o lãmurire definitivã despre faptul cã aici nu este vorba despre un semn exterior oarecare, ci descoperã realitatea importantã cã acest semn conþine numele fiarei ºi numãrul numelui ei: "… ºi nimeni sã nu poatã cumpãra sau vinde, fãrã sã aibã semnul acesta, adicã numele fiarei, sau numãrul numelui ei. Aici e înþelepciunea. Cine are pricepere, sã socoteascã numãrul fiarei. Cãci este un numãr de om. ºi numãrul ei este: ºase sute ºase zeci ºi ºase." (vers. 17-1Cool. Aceasta este descoperirea deplinã a acestei taine despre semnul fiarei, în care este de gãsit tripla combinaþie ºi de fiecare datã are fiara ca punct de referinþã. Totul este cuprins în numãrul 666, care corespunde titlului acestui om:
LOCÞIITORUL FIULUI LUI DUMNEZEU
V I C A R I U S F I L I I D E I
5+1+100+.+.+1+5+. .+1+50+1+1 +500+.+1 = 666
Un semn poate fi pãmântesc, dar ºi un semn duhovnicesc de recunoaºtere. Nimeni nu aºteaptã sã vadã pe cineva purtând vizibil numele ºi numãrul fiarei. Pavel a spus: "… port semnele Domnului Isus pe trupul meu." (Gal. 6, 17). Sigur el nu ºi-a expus semnele Rãstignitului în exterior, ceea ce ar fi însemnat o batjocurã, ci a purtat semnele duhovniceºti. Ce este semnul, care este de fapt identitatea acestei instituþii religioase? Pentru a afla aceasta, trebuie sã ne întoarcem la început, la înfiinþarea ei. Dacã noi ºtim prin ce a fost provocatã prigoana atunci, dupã înfiinþarea bisericii romane de stat în sec. IV., atunci vom ºti ºi prin ce va fi provocatã acum. Semnul acestei biserici-mamã este credinþa trinitarã inventatã, care susþine cã Dumnezeu a fost în trei persoane individuale deja în veºnicie, care sunt toate trei la fel de veºnice, la fel de atotºtiutoare ºi la fel de atotputernice. Aceastã credinþã trinitarã obligatorie cerutã de stat, devenise mijlocul de presiune care a provocat prigoana milenarã cea mai groaznicã a evreilor, creºtinilor ºi musulmanilor, care au avut o altã credinþã.
Urmãtoarele citate sunt foarte grãitoare:
"Imperiul Roman de Rãsãrit 28.2.380. Credinþa trinitarã – Religie de stat. Teodosiu I. cel Mare, pe care împãratul occidental-roman Graþian l-a ridicat ca împãrat al Occidentului dupã moartea lui Valens 379, decreteazã tuturor popoarelor supuse lui, credinþa trinitarã creºtinã în forma în care a fost aprobatã la Conciliul de la Niceea în anul 325."
"Constantinopol 1.5.381. Credinþa trinitarã obligatorie pentru creºtini. La Conciliul Ecumenic II, episcopii au stabilit edictul aprobat de împãratul Teodosiu I în februarie 380, în care li se cere tuturor supuºilor romani acceptarea credinþei trinitare creºtine, aºa cum a fost formulatã la Conciliul de la Niceea 325. Credinþa trinitarã, care conþine trinitatea lui Dumnezeu Tatã, Fiu ºi Duh Sfânt, este declaratã ca singura credinþã valabilã pentru toþi creºtinii ºi ca religie de stat." (B. Harenberg, Cronica istoriei omenirii, pag. 212).
La semnul acesta este vorba într-adevãr în principiu despre învãþãtura trinitarã care a fost preluatã, ca nici un alt punct, în mãrturisirea de credinþã tradiþionalã protestantã ºi este susþinutã de ei. În biserica catolicã, acum ºi la protestanþi, se mai adaugã ca mâna dreaptã sã fie folositã pentru semnul crucii. Criminalul multiplu, împãratul Constantin, ar fi vãzut o cruce pe cer. Mai târziu biserica lui de stat a introdus pentru toþi, obligatoriu, semnul crucii. Sub acest semn trinitar al crucii, la care trebuia sã se spunã: "În Numele Tatãlui, al Fiului ºi al Duhului Sfânt", biserica romanã a înfãptuit toate cruciadele groaznice ºi pogromurile. Iudeii ºi alþii au fost obligaþi sã sãrute crucifixul sau sã moarã.
ÃŽnainte de Constantin, conform istoriei bisericii nu a existat nici o învãþãturã creºtinã trinitarã, numai trinitãþi pãgâne; tot aºa nici practicarea semnului crucii. Au existat numai dezbateri cristologice. Credincioºii biblici nu poartã nici crucifixe, nici nu-ºi fac semnul crucii, ei cred în lucrarea divinã de mântuire care s-a înfãptuit în Hristos pe crucea de pe Golgota. Ei sunt convinºi de faptul cã Dumnezeu era în Hristos ºi a împãcat lumea cu Sine prin moartea ispãºitoare pe cruce. Ca Pavel ºi primii creºtini, mãrturisesc ºi ei: "Am fost rãstignit împreunã cu Hristos, ºi trãiesc … dar nu mai trãiesc eu, ci Hristos trãieºte în mine." (Gal. 2, 20a)
Din istoria bisericii este cunoscut faptul cã în primele secole dupã Hristos, nu a existat nici o bisericã romano-catolicã, nici una greco-ortodoxã sau vreo altã bisericã organizatã ca instituþie de stat. Au existat numai diferitele direcþii creºtine, care au fost apoi cuprinse de Constantin în "Imperiul Romanum" într-o bisericã unitarã. La Conciliul de la Niceea (325) nu a existat încã un papã, nici cardinali etc., tot atât de puþin la Conciliile de la Constantinopol (381) ºi Efes (431). Istoria papalã începe cu Leo I. în anul 441 d. Hr. În Niceea s-au adunat reprezentanþii diferitelor orientãri creºtine ºi au discutat violent. Prima confesiune creºtinã organizatã ca bisericã de stat a luat naºtere în sec. IV-V cu ajutorul statului. Ea nu a fost înfiinþatã de fapt de Hristos ºi de aceea nu are nimic comun cu El, nici în învãþãturã ºi nici în practicã.
Semnul acestei instituþii mondiale de unde pleacã prigonirea, este reprezentat prin capul ei ca autoritatea cea mai înaltã în învãþãturã. Deci, dacã cineva îndrãzneºte sã se ridice împotriva dogmei preasfinte a bisericii romane, ºi anume împotriva trinitãþii, înseamnã cã a jignit-o de moarte ºi este în ochii ei un eretic, un copil al morþii. Vezi citatul din timpul nostru pentru viitor: "Deoarece Conciliul Vatican II a amintit în decretul despre ecumenism (Nr. 20) numai despre astfel de creºtini care cred în trinitatea lui Dumnezeu, trebuie verificat în ce mãsurã mai sunt creºtine comunitãþile individuale care au respins credinþa trinitarã." (Ediþia Herder, Lexiconul sectelor …, pag. 115). Pentru un dialog nu existã loc aici. Cu aceasta a fost datã decizia finalã.
Ca ºi la înfiinþare, aºa va fi ºi acum la unificarea confesiunilor catolice ºi protestante, ºi anume dogma trinitarã va deveni absolut obligatorie pentru creºtini. Prin aceasta unitatea protestantã va deveni tare ºi va obliga toate grupãrile evanghelice la acceptarea semnului, în timp ce statul îi va veni bisericii în ajutor: "ºi a fãcut ca toþi: mici ºi mari, bogaþi ºi sãraci, slobozi ºi robi, sã primeascã un semn pe mâna dreaptã sau pe frunte, ºi nimeni sã nu poatã cumpãra sau vinde, fãrã sã aibã semnul acesta …" (vers. 16-17).
Faptul cã mai existã comunitãþi protestante care refuzã sã intre în marea unificare, va deranja foarte mult Conciliul Mondial al Bisericilor. Aceºtia vor fi acei care cred într-un singur Dumnezeu adevãrat ºi veºnic, care s-a descoperit în Isus Hristos spre salvarea ºi mântuirea noastrã. Ei îl vor respinge pe Anticrist, pentru cã Îl recunosc ca singurul Cap numai pe Hristos.
Aceastã dogmã caracterizeazã formaþiunea cu cunoºtinþã falsã despre Dumnezeu ºi Hristos. De aceea instituþia aceasta a prigonit mai mult ca oricare altã organizaþie pe credincioºii de altã convingere ºi gândire, vãrsând ºiroaie de sânge în trecut. Tot aºa se va întâmpla atunci din nou cu acei care nu vor accepta semnul bisericii-mamã ºi vor fi prigoniþi. Pe de altã parte, cine crede dogma trinitarã ºi este botezat trinitar, poartã prin aceasta automat semnul. Aºa dupã cum se ºtie, biserica romanã pretinde a fi singura autoritate mântuitoare, cã în ea singurã se aflã scãpare, pentru cã numai prin ea ºi sacramentele ei se poate primi salvarea. Demnitarii din biserici exercitã practici religioase în faþa oamenilor de la naºtere pânã la moarte — cu rezultatul cã membrii lor vor ajunge în focul iadului cu toate sacramentele dãtãtoare de mântuire. Este aceasta mântuire? Sfânta Scripturã spune altceva (Fap. 4, 10-12).
Biserica papalã pune în locul unicei jertfe a lui Hristos valabilã înaintea lui Dumnezeu, mesa inventatã de ei. Se spune cã o pâine este transformatã în trupul real al lui Hristos, este purtatã încolo ºi încoace, i se închinã ºi apoi se mãnâncã. Toþi acei care nu au putut accepta o astfel de învãþãturã împotriva Hristosului lui Dumnezeu, au fost blestemaþi prin hotãrârile conciliilor. Aºa vorbeºte Domnul în Cuvântul Sãu despre Rãscumpãrãtor ºi despre lucrarea mântuitoare sãvârºitã de El: "Prin aceastã ,voie‘ am fost sfinþiþi noi, ºi anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos, odatã pentru totdeauna … El, dimpotrivã, dupã ce a adus o singurã jertfã pentru pãcate, S-a aºezat pentru totdeauna la dreapta lui Dumnezeu … Cãci printr-o singurã jertfã El a fãcut desãvârºiþi pentru totdeauna pe cei ce sunt sfinþiþi." (Evrei 10, 10+12+14).
ÃŽn istoria mântuirii, Dumnezeu este singurul care lucreazã prin Isus Hristos, Domnul nostru. Duhul Sfânt lucreazã conform vestirii Cuvântului adevãrului. Biserica lucreazã în propriul ei nume în formula "ÃŽn Numele Tatãlui, al Fiului ºi al Duhului Sfânt" — Biserica lui Hristos, dimpotrivã, lucreazã prin însãrcinarea lui Dumnezeu în Numele legãmântului noutestamentar al Domnului Isus Hristos, singurul în care se aflã mântuirea lui Dumnezeu pentru întreaga omenire.
ÃŽn capitolul 17 este folositã noþiunea "Babilonul cel mare, mama curvelor" cu privire la toate bisericile ºi comunitãþile libere care se unesc cu biserica-mamã. Acolo mai aflãm încã o datã despre un semn de pe frunte: "Pe frunte purta scris un nume, o tainã: ,Babilonul cel mare, mama curvelor ºi spurcãciunilor pãmântului.‘ ªi am vãzut pe femeia aceasta, îmbãtatã de sângele sfinþilor ºi de sângele mucenicilor lui Isus. Când am vãzut-o, m-am mirat minune mare." (vers. 5-6).
Bisericile fiice protestante care sunt însemnate cu aceeaºi învãþãturã trinitarã, se întorc în sânul mamei lor. Astfel va fi iarãºi "Babilonul cel mare" care este îmbãtat de sângele martirilor. Ioan a vãzut cum este, ºi s-a mirat foarte tare. Toþi care cred învãþãtura trinitarã ºi sunt membri în confesiunile respective, poartã deja semnul acesta. Acei care din convingere biblicã nu se pot supune acestei dogme, vor fi expuºi prigoanei. Cu acelaºi procedeu ºi cu aceeaºi caracteristicã cu care a exercitat aceastã bisericã prima ei prigonire, tot aºa o va înfãptui ºi pe ultima.
Nenorocirea constã în faptul cã falsul se aseamãnã cu adevãrul pânã la confundare, încât sã înºele, dacã va fi cu putinþã, chiar ºi pe cei aleºi (Mat. 24, 24). În Mat. 7, 21-23 Domnul se referã la astfel de oameni care povestesc despre lucruri grozave, cum le cunoaºtem astãzi de la evangheliºtii trinitari de la televiziune ºi din bisericile charismatice. Deºi oamenii aceºtia au încercat sã se justifice, Domnul îi trimite de la Sine ºi îi numeºte lucrãtori fãrãdelege, pe care El nu i-a cunoscut nicio-datã. Lucrarea Duhului este întotdeauna în concordanþã cu învãþãtura adevãratã a Cuvântului lui Dumnezeu.
|