ady_maris
Avansat
Data inscrierii: 31/Mai/2006 |
Mesaje: 200 |
|
|
|
Trimis: Joi Iun 22, 2006 8:33 am |
|
|
|
|
|
CEL DINTÂI ªI CEL DE PE URMÃ
Printr-o serie de comparaþii din Vechiul ºi din Noul Testament, sã vedem ºi sã ne convingem de atotputernicia ºi mãrimea Dumnezeului Celui veºnic, care nu are nici început nici sfârºit.
ÃŽn Isaia 41:4 vorbeºte Dumnezeu: “Cine a fãcut ºi a împlinit aceste lucruri? Acela care a chemat neamurile de la început, EU, Domnul, Cel dintâi ºi Acelaºi pânã în cele din urmã veacuri.”
ÃŽn Isaia 44:6 scrie: “Aºa vorbeºte Domnul, ÃŽmpãratul lui Israel ºi Rãscumpãrãtorul lui, Domnul oºtirilor: “Eu sunt Cel dintâi ºi Cel de pe urmã, ºi afarã de Mine nu este alt Dumnezeu”. ÃŽn aceste locuri din Biblie, Dumnezeu însuºi se numeºte: “Unicul Dumnezeu, Cel dintâi ºi Cel de pe urmã ºi Domnul oºtirilor”. ÃŽn adevãr, Domnul este Dumnezeu, El este Cel dintâi ºi Cel de pe urmã. Nimeni nu a fost înaintea Lui ºi nimeni nu va fi dupã El, pentru cã totul este în El. De aceea, fiecare descoperire a lui Dumnezeu trebuie sã aibã un punct central - pe El însuºi, pentru cã în Isaia 48:12 scrie încã o datã: “Eu sunt Cel dintâi, ºi tot Eu sunt Cel din urmã”.
Aceste trei locuri din Vechiul Testament, care aratã desluºit cã afirmaþia ”Cel dintâi ºi Cel de pe urmã” se referã numai la Dumnezeu, Domnul, sunt completate mai departe cu alte locuri biblice din Noul Testament. ÃŽn Apocalipsa 1:17b-18 scrie: “Nu te teme! Eu sunt Cel dintâi ºi Cel de pe urmã, Cel viu. Am fost mort, ºi iatã cã sunt viu în vecii vecilor. Eu þin cheile morþii ºi ale locuinþei morþilor”. Nu trebuie arãtat în mod deosebit cã acest cuvânt se referã la Isus Hristos, cãci El este Cel viu.
Cum poate avea Isus Hristos pretenþii la “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã”, în timp ce în Vechiul Testament numai Dumnezeu a fost caracterizat prin aceastã denumire?
ÃŽn Apocalipsa 2:8b este scris: “Iatã ce zice Cel dintâi ºi Cel de pe urmã, Cel ce a murit ºi a înviat”. Este de observat faptul cã nu cineva atribuie Domnului aceastã însuºire, ci Domnul, cu cuvintele care au ieºit din însãºi gura Sa, se numeºte astfel.
Fariseii ar spune cã El însuºi se face Dumnezeu.
Dar lãudat sã fie minunatul Sãu Nume! EL este Dumnezeu. El este Acelaºi când vorbeºte aceste cuvinte prorocului Isaia în Vechiul Testament, ºi Acelaºi când vorbeºte aceleaºi cuvinte prorocului Ioan în Noul Testament.
În Vechiul Testament este Dumnezeu care se descoperã în înfãþiºarea Domnului; ºi în Noul Testament este Acelaºi Dumnezeu care se descoperã în Acelaºi Domn, adicã Tatãl în Fiul. Deosebirea constã numai în aceea cã în Vechiul Testament Dumnezeu apare în chip duhovnicesc, iar în Noul Testament apare în trup de carne.
Mai departe în Apocalipsa 22:13 scrie: “EU sunt Alfa ºi Omega, Cel dintâi ºi Cel de pe urmã, începutul ºi sfârºitul.” Aceste cuvinte sunt scrise pentru o învãþãturã deosebitã. ÃŽn Vechiul Testament, însuºi Dumnezeul Atotputernic îºi dã Numele “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã”, iar în Noul Testament Isus se caracterizeazã pe Sine însuºi ca “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã”
. Dacã Isus ar fi o altã persoanã ºi nu Dumnezeu, atunci în nici un caz nu se poate numi El “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã” Dacã Dumnezeu ºi Domnul, Tatãl ºi Fiul nu este una ºi aceeaºi Persoanã, atunci ar exista douã persoane care au pretenþia de a fi acelaºi.
Acela care împarte dumnezeirea în mai multe persoane, trebuie sã recunoascã de fapt doi “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã”, ºi el a ajuns astfel la o contradicþie. Adevãrul este cã în Vechiul ºi în Noul Testament este numai un Dumnezeu. ÃŽn Apocalipsa 22:13 este numit “Cel dintâi ºi Cel de pe urmã” ºi “Alfa ºi Omega”.
Se poate citi ºi în Apocalipsa 1:7-8 pentru a se vedea cã este vorbe despre un singur Dumnezeu adevãrat: “Iatã cã El vine pe nori. ªi orice ochi ÃŽl va vedea; ºi cei ce l-au strãpuns… Da. Amin.”Eu sunt Alfa ºi Omega, ÃŽnceputul ºi Sfârºitul”, zice Domnul Dumnezeu, Cel ce este, Cel ce era ºi Cel ce vine, Cel Atotputernic”.
Aici se numeºte Mântuitorul ca Dumnezeu, ca Domn ºi ca Atotputernic. Este desigur exclusã existenþa a doi Atotputernici. Mai departe scrie în Apocalipsa 21:5-6: “Cel ce ºedea pe scaunul de domnie a zis: “Iatã, Eu fac toate lucrurile noi.” ªi a adãugat: “Scrie, fiindcã aceste cuvinte sunt vrednice de crezut ºi adevãrate.” Apoi mi-a zis: “S-a isprãvit! Eu sunt Alfa ºi Omega, ÃŽnceputul ºi Sfârºitul”.
Aº dori ca cititorul sã înþeleagã ºi acest adevãr din Cuvântul lui Dumnezeu. Nimeni nu poate contrazice aceastã cercetare, deoarece este extrasã din Sfânta Scripturã. Cine totuºi nu poate crede cã Tatãl ºi Fiul, Dumnezeu ºi Domnul, este aceeaºi Persoanã, acela nu se poate ajuta, pentru cã nu crede Cuvântul lui Dumnezeu. Totuºi, eu sunt sigur cã fiecãrui cititor sincer, care crede Cuvântul lui Dumnezeu cum este scris, descoperirea acestei taine nu poate sã-i rãmânã ascunsã.
|